Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στη 2η φάση η κ/ξ με ΣΤΑΣΥ για το μετρό της Ιερουσαλήμ

Εργο δύο δισ. ευρώ για την κατασκευή και λειτουργία ελαφρού μετρό της Ιερουσαλήμ διεκδικεί η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΣΤΑΣΥ και πρόσφατα εντάχθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το ισχυρό σχήμα με συμμετοχή αμερικανικών και κινεζικών ομίλων.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στη 2η φάση η κ/ξ με ΣΤΑΣΥ για το μετρό της Ιερουσαλήμ

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού που αφορά τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της “Green Line” Light Rail Track (ελαφρύ μετρό) στην πόλη της Ιερουσαλήμ προκρίθηκε η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.) 

Στην κοινοπραξία εντάχθηκε πρόσφατα και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία θα αναλάβει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, σε περίπτωση επικράτησης θα ελέγχει και το 85% της εταιρείας παραχώρησης.

Όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, η Επιτροπή Διαγωνισμού του υπουργείου Μεταφορών του Ισραήλ ολοκλήρωσε στις 27 Μαρτίου 2018 την αξιολόγηση των φακέλων που υπέβαλαν οι διαγωνιζόμενες κοινοπραξίες και το σχήμα υπό την ισραηλινή εταιρεία Pangea Israel Projects, στο οποίο συμμετέχει η ΣΤΑΣΥ, προκρίθηκε χωρίς καμία επιφύλαξη και σύντομα θα κληθεί να καταθέσει την τεχνική και οικονομική προσφορά της.

Το εκτιμώμενο κόστος της κατασκευής του έργου ανέρχεται περίπου σε 2 δισ. ευρώ και η ΣΤΑΣΥ (εφόσον η κοινοπραξία αναδειχθεί ανάδοχος) θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, για εκτιμωμένη διάρκεια εκμετάλλευσης 15-20 έτη.

Στην κοινοπραξία συμμετέχει η ισραηλινή Pangea Israel Projects, της οποίας η μητρική εταιρεία Pangea Group Limited ειδικεύεται σε μεγάλα έργα μεταφορών, κατασκευών και ενεργειακά σε διεθνές επίπεδο. Βασική χρηματοδότης της κοινοπραξίας είναι η αμερικανική IDT Telecom, της οποίας η μητρική εταιρεία IDT Corporation απασχολεί περισσότερα από 1.000 άτομα σε περισσότερες από 20 χώρες, έχει ετήσια έσοδα περί το 1,5 δισ. δολάρια και είναι εισηγμένη στον NYSΕ. Συμμετέχει, επίσης, και η κινεζική China Railway Engineering Group Co., LTD (θυγατρική της κρατικής εταιρείας China Railway Group Limited) θα αναλάβει την προμήθεια του τροχαίου υλικού.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, η κρατική εταιρεία συμμετέχει στην κοινοπραξία ως Experience Provider («πάροχος εμπειρίας»), γεγονός που της επιτρέπει «να συμμετάσχει χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση και χωρίς απαίτηση εγγυητικής επιστολής. Πρόκειται για την πρώτη σοβαρή προσπάθεια εξωστρέφειας μιας ελληνικής κρατικής εταιρείας στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών και είναι αποτέλεσμα της υψηλής τεχνογνωσίας που έχει αποκτήσει στον τομέα της λειτουργίας και συντήρησης μέσων σταθερής τροχιάς».

Η διοίκηση υποστηρίζει πως «την προσπάθεια εξωστρέφειας της ΣΤΑΣΥ στήριξε και αγκάλιασε, από την πρώτη στιγμή, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως και η Διοίκηση του ΟΑΣΑ, καθώς η ενδεχόμενη ανάληψη του έργου από την κοινοπραξία θα συμβάλει τα μέγιστα αφενός στη μεγέθυνση των οικονομικών της ΣΤΑΣΥ και αφετέρου να γίνει το "σκαλοπάτι" για την περαιτέρω δραστηριοποίηση της εταιρείας σε ανάλογα, εκτός Ελλάδος, έργα».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v