Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ταλαιπωρία καταναλωτών ΔΕΗ λόγω... ΕΛΤΑ

Τα ΕΛΤΑ παρακρατούν ποσά από πληρωμές λογαριασμών της ΔΕΗ. Πελάτες εμφανίζονται ληξιπρόθεσμοι οφειλέτες και χάνουν την έκπτωση 15%. Οδηγός επιβίωσης. Τι καταγγέλλει ο βουλευτής της ΔΗΣΥ Γιάννης Μανιάτης.

Ταλαιπωρία καταναλωτών ΔΕΗ λόγω... ΕΛΤΑ

Μία απίστευτη ταλαιπωρία βιώνουν χιλιάδες καταναλωτές που πληρώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ μέσω των ΕΛΤΑ, καθώς η τελευταία εταιρία παρακρατά τα εισπραχθέντα ποσά για περισσότερο από ενάμιση μήνα και τα αποδίδει στην πρώτη με μεγάλη καθυστέρηση.

Αυτή η πρακτική των Ελληνικών Ταχυδρομείων έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται νοικοκυριά κι επιχειρήσεις ως ληξιπρόθεσμοι οφειλέτες, αν και έχουν πληρώσει εμπρόθεσμα τα κόστη που τους αναλογούν στην ηλεκτρική ενέργεια. Έτσι απειλούνται με διακοπή παροχής, ενώ ταυτόχρονα χάνουν και την έκπτωση συνέπειας του 15%, καθώς όπως προαναφέρθηκε, παρουσιάζονται ως υπερήμεροι.

Το θέμα έγινε γνωστό από τις διαμαρτυρίες πολιτών, οι οποίοι ανοίγοντας τις τελευταίες εβδομάδες τους φακέλους με τους λογαριασμούς της ΔEΗ, διαπιστώνουν ότι χαρακτηρίζονται ως ληξιπρόθεσμοι οφειλέτες. Βλέπουν στα συνολικά ποσά που πρέπει να πληρώνουν και ανεξόφλητα υπόλοιπα, τα οποία, όμως, είχαν πληρώσει κανονικά.

Η ταλαιπωρία των καταναλωτών δεν σταματά, όμως, εδώ. Για να αποδείξουν ότι είναι συνεπείς και εμπρόθεσμοι, θα πρέπει να πάρουν την απόδειξη εξόφλησης του προηγούμενου λογαριασμού από τα ΕΛΤΑ και να απευθυνθούν σε ένα υποκατάστημα (πρακτορείο) της ΔEH, προκειμένου να αφαιρεθεί το ανεξόφλητο υπόλοιπο, να πάρουν την έκπτωση του 15% και να φύγουν κι από την black list των ληξιπρόθεσμων οφειλετών της δημόσιας επιχείρησης ηλεκτρισμού.

Για το θέμα αυτό, το Euro2day.gr απευθύνθηκε στη ΔEΗ, χωρίς όμως να λάβει ούτε μία απάντηση για το τι συμβαίνει και πώς θα πρέπει να προστατευτεί το νοικοκυριό ή η επιχείρηση που πληρώνει τους λογαριασμούς ρεύματος μέσω ΕΛΤΑ.

Πάντως, η πλέον ασφαλής λύση είναι από δω κι εμπρός οι πελάτες της δημόσιας επιχείρησης ηλεκτρισμού να κάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό αξιοποιώντας την υπηρεσία e-bill ή να πληρώνουν μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής.

Οι εκτιμήσεις θέλουν το ποσό που έχει παρακρατήσει η εταιρία των ΕΛΤΑ από τη ΔEH να ανέρχεται στα περίπου 20 εκατ. ευρώ. Και ο λόγος αυτής της τακτικής έχει να κάνει με την κακή οικονομική κατάσταση των Ταχυδρομείων καθώς και στην καθυστέρηση της πληρωμής των οφειλόμενων ποσών του δημοσίου για την καθολική υπηρεσία που παρέχουν.

Ο βουλευτής Γιάννης Μανιάτης

Για το απίστευτο αλαλούμ καταγγελία έκανε με δήλωσή του και ο βουλευτής της ΔΗ.ΣΥ Γιάννης Μανιάτης: «Με παράνομες διαδικασίες τα ΕΛΤΑ παρακρατούν τα χρήματα χιλιάδων καταναλωτών της ΔEΗ, που πληρώνονται στα υποκαταστήματά τους. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές ενώ πληρώνουν εμπρόθεσμα, στο τέλος χάνουν την έκπτωση του 15% που δίνει η ΔEΗ, επιβαρύνονται με τόκους καθυστερήσεων και πολλές φορές απειλούνται με διακοπή ηλεκτροδότησης! Η παράνομη αυτή παρακράτηση, που ξεπερνά τα 20 εκατ. €, ακολουθείται από τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ με τη δικαιολογία ότι το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής δεν έχει καταβάλει την αποζημίωση για την παροχή καθολικής υπηρεσίας. Με ευθύνη του αρμόδιου υπουργού κ. Ν. Παππά, τα ΕΛΤΑ έχουν οδηγηθεί σε οικονομικό αδιέξοδο. Ταυτόχρονα, απαιτείται διερεύνηση των ευθυνών της Διοίκησης και παραίτησή της. Οι πολίτες απαιτούν άμεσα απαντήσεις».

Πάντως, η εικόνα που εμφανίζουν τις τελευταίες μέρες τα καταστήματα των ΕΛΤΑ και της ΔEH είναι απαράδεκτη. Οι καταναλωτές σχηματίζουν μεγάλες ουρές, ακόμη κι έξω από τα κτίρια, προκειμένου να εξυπηρετηθούν για το συγκεκριμένο θέμα. Ειδικά όσοι θέλουν να απευθυνθούν σε καταστήματα της δημόσιας επιχείρησης ηλεκτρισμού, η ταλαιπωρία είναι ακόμη μεγαλύτερη. Κι αυτό καθώς χιλιάδες είναι κι εκείνοι που επιχειρούν διακανονισμούς των χρεών. Οι υπάλληλοι είναι λίγοι και πολλά πρακτορεία έχουν κλείσει λόγω συγχωνεύσεων, για να εξοικονομηθούν δαπάνες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v