Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

R. Mazzoncini: Η FS Italiane «βλέπει» όλους τους κλάδους μεταφορών

Στο στόχαστρο του ιταλικού ομίλου FS Italiane, που ελέγχει πλέον την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βρίσκονται και άλλοι τομείς των αστικών συγκοινωνιών στη χώρα μας. Τι είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας για τις επενδύσεις στην Ελλάδα.

R. Mazzoncini: Η FS Italiane «βλέπει» όλους τους κλάδους μεταφορών

Σε όλους τους τομείς των μεταφορών και ειδικά των αστικών συγκοινωνιών ενδιαφέρεται να επεκταθεί στην Ελλάδα ο ιταλικός κρατικός όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane (FS Italiane) όπως υποστήριξε την Παρασκευή ο διευθύνων σύμβουλος Renato Mazzoncini.

Ο κ. Mazzoncini, που διευθύνει πλέον έναν διεθνή όμιλο ο οποίος φέτος θα παρουσιάσει έσοδα άνω των 11 δισ. ευρώ (μετά την απόκτηση της κρατικής ANAS που διαχειρίζεται ιταλικούς αυτοκινητοδρόμους), άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο διεκδίκησης του ΟΑΣΑ ή θυγατρικών του, στην περίπτωση που ιδιωτικοποιηθούν.

Ο όμιλος, μέσω της ANAS, είναι ένας από τους εννέα διεκδικητές της Εγνατίας Οδού στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ. Επιπλέον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ήδη παρουσία στις αστικές συγκοινωνίες του Λεκανοπεδίου αφού διαχειρίζεται το δίκτυο του προαστιακού. Σημειώνεται πως η FS Italiane έχει σημαντικότατη παρουσία στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών μέσω της θυγατρικής Busitalia, η οποία διαχειρίζεται τις λεωφορειακές γραμμές σε τέσσερις περιοχές της Ιταλίας (Veneto, Tuscany, Umbria και Campania). Πέρυσι ξεκίνησε και την υπηρεσία Busitalia Fast μέσω της οποίας συνδέει την Ιταλία με την υπόλοιπη Ευρώπη με σύγχρονα λεωφορεία.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ιταλικού ομίλου ήταν ξεκάθαρος για το ρυθμό που θα προχωρήσουν οι επενδύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ελέγχεται πλέον από την FS Italiane. Όπως είπε ο κ. Mazzoncini, για να έρθουν τα νέα τραίνα που θέλει να δρομολογήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη (σε πρώτο στάδιο), πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού, αλλά και τα έργα για τη σηματοδότηση και την ηλεκτροκίνηση, ώστε να εξασφαλίζονται πραγματικά υψηλές ταχύτητες.

Η διοίκηση του ιταλικού ομίλου έχει ανακοινώσει πως προωθεί επενδύσεις 500.000.000 ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα επόμενα χρόνια και περίπου 200 προσλήψεις, κυρίως μηχανοδηγών.

Ο επικεφαλής της FS Italiane επανέλαβε πως η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αν αναβαθμιστεί η ποιότητα των υπηρεσιών, μπορεί να λειτουργήσει όπως η γραμμή Ρώμη – Μιλάνο. Εκεί το τραίνο ανταγωνίζεται ανοικτά το αεροπλάνο και το αυτοκίνητο, κυρίως «για την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες». Στη σιδηροδρομική γραμμή Ρώμη – Μιλάνο διακινήθηκαν πέρυσι περί τα 40.000.000 επιβάτες, αριθμός υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με πριν από λίγα χρόνια που δεν ξεπερνούσαν τα 16.000.000.

Οι εμπορευματικές μεταφορές

Απαραίτητη για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι και η απόκτηση (και ο εκσυγχρονισμός) της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ) με τον κ. Mazzoncini να υποστηρίζει πως στη συγκεκριμένη εταιρεία θα προχωρήσουν επενδύσεις 25.000.000 ευρώ. Ο ίδιος εξήγησε πως η αναβάθμιση της μονάδας συντήρησης της ΕΕΣΣΤΥ είναι απαραίτητη γιατί σε διαφορετική περίπτωση δε μπορεί να υποδεχθεί τους νέους συρμούς που θα έρθουν από την Ιταλία ενώ «ζητήματα υπάρχουν και με τον λοιπό εξοπλισμό».

Η συνεργασία ΕΕΣΣΤΥ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της αποδοτικότητας της τελευταίας, αλλά και για την ανάπτυξη της αγοράς επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, τόνισε. Επισήμανε, επίσης, πως η ιδιοκτησία της μονάδας της ΕΕΣΣΤΥ παραμένει στην ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία, ως γνωστόν, περνάει στο υπερταμείο. Η βελτιωμένη προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ΕΕΣΣΤΥ υποβλήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ το μεσημέρι της Παρασκευής.

Για τις εμπορευματικές μεταφορές ο κ. Mazzoncini είπε πως στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαϊου διπλασιάστηκαν τα φορτία που διακίνησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Χαρακτήρισε σημαντική τη συνεργασία με την Cosco, που διαχειρίζεται το λιμάνι του Πειραιά, αλλά τόνισε πως η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα 10, που συνδέει τον Πειραιά με την Κεντρική Ευρώπη είναι απαραίτητη για την περαιτέρω ανάπτυξη των φορτίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο συμμετοχής του ιταλικού ομίλου στο διαγωνισμό για την ανάπτυξη και διαχείριση του εμπορευματικού συγκροτήματος στο Θριάσιο με ΣΔΙΤ (πλην του εμπορευματικού κέντρου που παραχωρείται με άλλη σύμβαση) που προωθεί ο ΟΣΕ για το φθινόπωρο. «Σε κάθε περίπτωση εμείς θα χρησιμοποιήσουμε τα δύο κτίρια (γνωστά ως Κ1 και Κ2) για την ανάπτυξη ενός πολύ σύγχρονου ευρωπαϊκού logistics center» τόνισε και είπε πως σήμερα οι σιδηροδρομικές γραμμές δεν φτάνουν μέχρι τα δύο κτίρια!

Στη διάρκεια του 2017 ο ιταλικός όμιλος προχώρησε σε αναδιάταξη του εμπορευματικού βραχίονα φέρνοντας κάτω από την ομπρέλα της Polo Mercitalia μια σειρά θυγατρικών που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κλάδο (Mercitalia Logistics, Mercitalia Rail, Gruppo TX Logistik, Mercitalia Intermodal, Mercitalia Transport & Services, Mercitalia Shunting & Terminal, TerAlp και TLF).

Το προφίλ

Μετά την εξαγορά της ANAS, ο όμιλος FS Italiane απασχολεί 81.000 εργαζόμενους και προωθεί επενδύσεις άνω των 108 δισ. ευρώ για την προσεχή δεκαετία. Μόνο φέτος εκτιμάται πως θα επενδύσει περί τα 8 δισ. ευρώ και τα συνολικά του έσοδα θα προσεγγίσουν τα 11,2 δισ. ευρώ. Το νέο σχήμα του ιταλικού ομίλου διαχειρίζεται σήμερα σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο που προσεγγίζει τα 44.000 χιλιόμετρα.

Μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου που διαχειρίζεται (έχει υπό λειτουργία περίπου 8.000 συρμούς ημερησίως), η FS Italiane διακινεί ετησίως περίπου 750 εκατ. επιβάτες (τα 150 εκατομμύρια από τους οποίους στις αγορές του εξωτερικού που δραστηριοποιείται, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, κ.α.). Αλλά 290 εκατ. επιβάτες ετησίως διακινεί ο βραχίονας των οδικών μεταφορών, τα 130 εκατ. των οποίων σε αγορές εκτός Ιταλίας. Ο εμπορευματικός βραχίονας διακινεί περί τους 50 εκατ. τόνους εμπορευμάτων το χρόνο. Στη χρήση 2017 ο όμιλος είχε έσοδα 9,3 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη προσέγγισαν τα 552 εκατ. ευρώ.

Ο ιταλικός όμιλος έχει και σημαντικότατη παρουσία (και διεθνώς) στην κατασκευή και διαχείριση σιδηροδρομικών υποδομών μέσω της θυγατρικής Rete Ferroviaria Italiana SpA (RFI). Η RFI είναι ο διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής στην Ιταλία, ρόλο που στην Ελλάδα έχει ο ΟΣΕ, ενώ δραστηριοποιείται και στην κατασκευή / συντήρηση έργων υποδομής.

Η RFI διαχειρίζεται και ένα πολύ μεγάλο χαρτοφυλάκιο ακινήτων που δε συνδέονται με την καθημερινή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Μέσω άλλων θυγατρικών ο όμιλος συμμετέχει στην κατασκευή μεγάλων σηράγγων που συνδέουν την Ιταλία με την Γαλλία και την Αυστρία όπως τα Brenner Basis Tunnel SE (BBT), Tunnel Ferroviario del Brennero SpA (TFB) και Tunnel Euralpin Lyon Turin Sas (TELT).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v