Leroy Merlin: Επενδύει σε marketplace, logistics και νέα concepts 

Η αλλαγή στρατηγικής και... σκυτάλης στην ηγεσία. Προβλέπει τζίρο 191 εκατ. ευρώ το 2022 και χτίζει συνεργασίες για επέκταση σε νέες πόλεις.

Leroy Merlin: Επενδύει σε marketplace, logistics και νέα concepts

Με μια πολυεπίπεδη στρατηγική που περιλαμβάνει επενδύσεις σε: 2 dark stores, νέο logistic center, επέκταση μέσω χονδρικών πωλήσεων, περαιτέρω διείσδυση στην κατηγορία κήπου με το brand "Naterial", νέα φυσικά καταστήματα αλλά και την ανάπτυξη marketplace, η Leroy Merlin στοχεύει να ενισχύσει τις πωλήσεις της στην τοπική αγορά και να περάσει σε κερδοφορία τα επόμενα χρόνια.

Για το 2022, που η εταιρεία συμπληρώνει 15 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, ο στόχος πωλήσεων τίθεται στα 191 εκατ. ευρώ, με αύξηση 24% έναντι του 2021. Σε επίπεδο δεκαετίας καταγράφει αύξηση πωλήσεων 120%, μετρώντας συνολικά επενδύσεις 115 εκατ. ευρώ στη χώρα, με ένα δίκτυο 7 φυσικών καταστημάτων στην Ελλάδα και ενός στην Κύπρο ενώ απασχολεί 1.300 υπαλλήλους. 

Τα σχέδια της εταιρείας περιέγραψε σε συνέντευξη τύπου ο Olivier Arduin, γενικός διευθυντής της Leroy Merlin για την Ελλάδα και την Κύπρο, λίγο πριν παραδώσει τη σκυτάλη της ηγεσίας της ελληνικής θυγατρικής του γαλλικού ομίλου Adeo στην Agathe Monpays.

Ο Olivier Arduin, πριν επιστρέψει στη Γαλλία, όπου θα αναλάβει καθήκοντα στα κεντρικά γραφεία του Adeo Group, δρομολόγησε μεταξύ άλλων projects την ανάπτυξη δύο dark stores, νέους αποθηκευτικούς χώρους γρήγορης διακίνησης, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η επένδυση, ύψους 0,7 εκατ. ευρώ, θα εξυπηρετήσει την προμήθεια των καταστημάτων αλλά και τις παραγγελίες του e-shop. Σημειώνεται ότι η εταιρεία ανακοίνωσε ήδη συνεργασία με την Premia Properties στη Θεσσαλονίκη.

Χθες υποδέχθηκε τους δημοσιογράφους στο υπό κατασκευή dark store της Αθήνας, που είναι συνεργασία με την Briq Properties. Έχει επιφάνεια 7.600 τ.μ. στην περιοχή Αγ. Ιωάννη Ρέντη, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει τον Δεκέμβριο δημιουργώντας 30 θέσεις εργασίας. Επιπλέον σχεδιάζεται ανάλογη επένδυση στην Κύπρο στα τέλη του 2024, για την εξυπηρέτηση της τοπικής αγοράς.

Επένδυση σε marketplace και logistic center

Η ηγεσία της Leroy Merlin θεωρεί ότι η ανάπτυξη πλέον είναι κάτι πολύ περισσότερο από το άνοιγμα νέων καταστημάτων. Περιλαμβάνει την ανάπτυξη απομακρυσμένης εξυπηρέτησης, ίδια εξυπηρέτηση offline και online, παράδοση την επόμενη ημέρα αλλά και συνεργασίες που θα βοηθούν τους πελάτες της να βρουν όλα τα προϊόντα που χρειάζονται για να ολοκληρώσουν ένα project, από λευκά είδη μέχρι ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη. Στο πλαίσιο αυτό αποφάσισε την ανάπτυξη marketplace, που είναι το επόμενο βήμα της εξέλιξης της omnichannel στρατηγικής πωλήσεων που υιοθετεί τα τελευταία χρόνια. Εξάλλου, ο γαλλικός όμιλος λειτουργεί ήδη έξι marketplaces στις 20 συνολικά χώρες που έχει παρουσία με ένα δίκτυο άνω των 1.000 σημείων πώλησης, που του δίνουν 1η θέση στην Ευρώπη και 3η παγκοσμίως στην αγορά της βελτίωσης της κατοικίας. Η πλατφόρμα στην Ελλάδα θα λειτουργήσει περί τα τέλη του 2023 ή αρχές του 2024 με υφιστάμενους προμηθευτές και νέες συνεργασίες.

Η διοίκηση της Leroy Merlin ανακοίνωσε επίσης τα σχέδιά της να επενδύσει σε last mile και νέο logistic center 35.000-38.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο. Θα μισθώσει κτίριο που αναπτύσσεται ενώ η επένδυση θα ξεπεράσει τα 3 εκατ. ευρώ και θα ενεργοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2023. Η εταιρεία με την επένδυση αυτή στοχεύει να ικανοποιήσει τις ανάγκες της για τα επόμενα δέκα χρόνια. 

To δίκτυο φυσικών καταστημάτων και το νέο concept

Αναφορικά με την επέκταση του δικτύου καταστημάτων είναι σε εξέλιξη έρευνα αγοράς για την τοποθέτηση του σήματος στην Κρήτη ενώ σε άλλες πόλεις μελετάται η επέκταση και μέσω win-win συνεργασιών με τοπικούς retailers και χονδρεμπόρους. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία χτίζει σχέσεις με προμηθευτές ενόψει και των συνεργασιών που θα ενταχθούν στη σχεδιαζόμενη πλατφόρμα αλλά και στο πλαίσιο του στόχου της να επεκταθεί σε μικρές πόλεις και νησιά. 

Η Leroy Merlin σχεδιάζει την ανάπτυξη νέων concepts φυσικών καταστημάτων, μεγάλου ή μεσαίου τύπου, ανάλογα με τις τοπικές ιδιαιτερότητες και τις καταναλωτικές συνήθειες. Η επένδυση για τα μεγάλα καταστήματα υπολογίζεται σε περίπου 4-5 εκατ. ευρώ και σε 1-1,5 εκατ. ευρώ για τα μικρότερα. Στο πλαίσιο αυτό ο γαλλικός όμιλος σχεδιάζει να τοποθετήσει στην Ελλάδα από το 2023 και νέο σήμα, το "Naterial", καταστήματα επιφάνειας 1.000 - 1.400 τ.μ., με δραστηριότητα στην κατηγορία ειδών για τον κήπο. Σημειώνεται ότι η αγορά κήπου αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό και διατηρεί τη δυναμική της μετά την πανδημία, αντίθετα με άλλες κατηγορίες που έχουν πληγεί από την πτώση της ζήτησης λόγω του περιορισμού των καταναλωτικών δαπανών μετά το άλμα του πληθωρισμού. 

Οικονομικά στοιχεία

Η Leroy Merlin πραγματοποιεί 60% των αγορών της από 450 Έλληνες προμηθευτές ενώ διαθέτει στην Ελλάδα ένα χαρτοφυλάκιο 45.000 κωδικών, παράλληλα με μια σειρά από υπηρεσίες. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, το 2021 έκλεισε με πωλήσεις 154 εκατ. ευρώ από 117,5 εκατ. ευρώ το 2020. 

Ήρθε στην Ελλάδα πριν από 15 χρόνια αποτελώντας σύμπραξη του γαλλικού ομίλου με τον Παύλο Φoυρλή. Έχει κάνει αλλεπάλληλες αυξήσεις κεφαλαίου, με πιο πρόσφατη το 2020 ύψους 30 εκατ. ευρώ -που δρομολογήθηκε από το 2019 ενόψει της ανάπτυξης του νέου καταστήματος της αλυσίδας στη Λεωφόρο Κηφισού- ενώ εμφανίζει συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις. Με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, του 2020, εμφάνισε ζημιές μετά από φόρους 10,8 εκατ. ευρώ από ζημιές 8,15 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Το 2021 βελτίωσε τα μεγέθη της ενώ τον Ιούνιο η γενική συνέλευση των μετόχων ανέθεσε στην EΡΝΣΤ & ΓΙΑΝΚ Ελλάς τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων 2021 και αναμένεται η δημοσίευσή τους. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v