Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διπλή κίνηση ετοιμάζει η Intrakat το 2024

Ανακτήσιμη κεφαλαιακή διευκόλυνση 85 εκατ. ευρώ παρείχε ο όμιλος στην Ακτωρ, για να καλύψει υποχρεώσεις. Διεύρυνση παρουσίας στη Ρουμανία και διεκδίκηση νέων έργων στην Ελλάδα.

Διπλή κίνηση ετοιμάζει η Intrakat το 2024

Ενίσχυση παρουσίας τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Ρουμανία μετά την απόκτηση της Ακτωρ επιδιώκει ο όμιλος Ιντρακάτ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του νέου σχήματος, Αλ. Εξάρχου.

Στο σύντομο διάστημα κατά το οποίο ο όμιλος ελέγχει τον βραχίονα της Άκτωρ, έχει καταβάλει ρευστότητα ύψους 85 εκατ. ευρώ, προκειμένου να καλύψει υποχρεώσεις και κεφάλαιο κίνησης, με τον κ. Εξάρχου να σημειώνει ωστόσο ότι μέρος αυτών «είναι ανακτήσιμα μέσω της δραστηριότητας της εταιρείας». Ο ίδιος ανάφερε πως στην παρούσα φάση και σε βάθος εξαμήνου δεν υπάρχει ανάγκη για κεφαλαιακή ενίσχυση του σχήματος, ενώ υπογράμμισε πως προς το παρόν η Άκτωρ θα παραμείνει ως ανεξάρτητη θυγατρική του ομίλου.

Επενδυτικός στόχος είναι η περαιτέρω διείσδυση σε έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, αλλά και η αύξηση της παρουσία στη Ρουμανία, δημιουργώντας ανεκτέλεστο υπόλοιπο -ανάλογο της ελληνικής αγοράς- ύψους 2,5 δισ. ευρώ σε βάθος χρόνου. Ο ίδιος προανήγγειλε επίσης δύο σημαντικές κινήσεις εντός του 2024, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει τον χαρακτήρα αυτών.

Υπήρξε ωστόσο σαφής όσον αφορά το πρώτο έργο που αναμένεται να παραδώσει επισήμως ο όμιλος υπό τη νέα ιδιοκτησία και ηγεσία, και αυτό αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον κ. Εξάρχου, το έργο θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024 και έχει πλέον ολοκληρωθεί κατασκευαστικά. Στην παρούσα φάση, εκτελείται η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και εφόσον αυτή ολοκληρωθεί, θα αρχίσει η δοκιμαστική λειτουργία του έργου, ώστε να τεθεί σε εμπορική λειτουργία πριν το τέλος της νέας χρονιάς.

Σε ό,τι αφορά τα εν εξελίξει έργα, ο κ. Εξάρχου δεν έδωσε στίγμα σε ό,τι αφορά την ανάληψη έργων για λογαριασμό της Ακτωρ Παραχωρήσεις (π.χ. διεκδικεί τον ΒΟΑΚ σε κοινοπραξία με τη Μυτιληναίος), σημειώνοντας ωστόσο ότι θα πρέπει προπάντων να «ανοίξουν οι προσφορές για τον σχετικό διαγωνισμό» (σ.σ. κατατέθηκαν τον περασμένο Μάιο).

Για τη σύμβαση ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ (Χερσόνησος - Νεάπολη), ύψους 290 εκατ. ευρώ, που έχει αναλάβει με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, δήλωσε ότι θα χρειαστεί χρόνος για να γίνουν οι μελέτες και να ξεκινήσουν τα έργα, ενώ για την επέκταση της Κύμης είπε ότι αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ.

Σε ό,τι αφορά το μείζον θέμα της έλλειψης του εργατικού δυναμικού που απαιτείται για να ολοκληρωθούν τα μεγάλα έργα, ο κ. Εξάρχου σημείωσε ότι οι διακρατικές συμφωνίες δεν θα λύσουν το πρόβλημα, αν οι εταιρείες δεν πληρώσουν καλύτερους μισθούς για να προσελκύσουν κόσμο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v