Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Aegean: Οι τέσσερις άξονες στη διαπραγμάτευση με P&W για τους κινητήρες

Οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της αεροπορικής και οι πρώτες ενδείξεις για το 2024. Οι τέσσερις άξονες της στρατηγικής σε ό,τι αφορά το πρόβλημα με τους κινητήρες της P&W.

Aegean: Οι τέσσερις άξονες στη διαπραγμάτευση με P&W για τους κινητήρες

Τη στρατηγική που θα χαράξει η Aegean προκειμένου να περιορίσει το κόστος από τους μη προγραμματισμένους υποχρεωτικούς ελέγχους των κινητήρων GFT των αεροσκαφών της οικογένειας Airbus A320 neo, που θα καθηλώσουν στο έδαφος περισσότερα του προβλεπόμενου αεροπλάνα, επηρεάζοντας το συνολικό επιχειρησιακό έργο της εταιρείας, ανέλυσε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του μεγαλύτερου αερομεταφορέα, Ευτύχιος Βασιλάκης, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του 2023.

Όπως τόνισε ο επικεφαλής της αεροπορικής, το πρόβλημα με τον επανέλεγχο των κινητήρων της Pratt & Whitney (P&W) θα διαρκέσει περίπου 2,5 χρόνια, με την Αegean να έχει τελικά στη διάθεσή της 10 αεροσκάφη λιγότερα για πτήσεις μέσα στο 2024.

Η στρατηγική της αεροπορικής, η οποία έχει έρθει σε συμφωνία με τον κατασκευαστή των κινητήρων, την P&W, για αποζημίωση λόγω του «παροπλισμού» αεροσκαφών της, εδράζεται σε τέσσερις άξονες.

Ο πρώτος άξονας αφορά την επέκταση των συμβάσεων μίσθωσης αεροσκαφών A320 ceo που έληγαν μέσα στο α’ εξάμηνο του 2024, ενώ ο δεύτερος αφορά την «επιστροφή» των δύο αεροσκαφών που είχε μισθώσει η AEGEAN στη ρουμανική αεροπορική εταιρεία Animawings. Το ένα από τα δύο αεροσκάφη έχει ήδη επανενταχθεί στον στόλο της Αegean και στους προσεχείς μήνες αναμένεται να επιστρέψει και το δεύτερο, προκειμένου να ενισχύσει το επιχειρησιακό έργο της εταιρείας λόγω του διευρυμένου δικτύου της.

Στην ίδια κατεύθυνση, η αεροπορική θα μειώσει περαιτέρω τις πτήσεις charter και, τέλος, έχει συμφωνήσει για τη μετατροπή κάποιων αεροσκαφών της Airbus A320 σε Airbus A321, προκειμένου να αυξήσει τη χωρητικότητά της. Σημειώνεται ότι το 2024 η εταιρεία θα παραλάβει πέντε ακόμη νέα αεροσκάφη της οικογένειας A320 neo.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Φεβρουάριο, η Aegean ολοκλήρωσε τη μεταβίβαση του συνόλου της συμμετοχής της στη ρουμανική Animawings, στον έτερο μέτοχο και κυριότερο εμπορικό συνεργάτη της Animawings, Memento Group, που καθίσταται πλέον μέτοχος της Animawings με ποσοστό 100%.

Σε ό,τι αφορά τη συμφωνία για την αποζημίωση της εταιρείας από την P&W, o πρόεδρος της Αegean τόνισε ότι αυτή δεν καλύπτει το συνολικό κόστος, αποφεύγοντας να προσδιορίσει επακριβώς το ποσό. «Λόγω της καθήλωσης των αεροσκαφών, μειώνεται η δυνατότητα για περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας», επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στην πορεία της φετινής χρονιάς, ο Ευτ. Βασιλάκης είπε ότι οι πρώτες ενδείξεις είναι θετικές, με ένα πολύ καλό α’ τρίμηνο για την εταιρεία. Βέβαια, επεσήμανε πως ο συνολικός αριθμός των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων ακολουθεί βραδύτερο ρυθμό αύξησης, γύρω στο 5%, λόγω της αυξημένης ζήτησης που καταγράφεται για την Ελλάδα ως προς τα ταξίδια αναψυχής.

Μάλιστα, όπως τόνισε, τον φετινό χειμώνα ο ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά ήταν πιο ισχυρός σε σχέση με τον προηγούμενο χειμώνα, γεγονός που οδήγησε στην αύξηση των διαθέσιμων θέσεων από τους αερομεταφορείς.

Σε ό,τι αφορά την Αegean, ο επικεφαλής της εταιρείας είπε ότι για το 2024 θα διατεθούν 19,5 εκατ. θέσεις από τις 7 βάσεις της, καλύπτοντας 47 χώρες με 249 δρομολόγια. Συνολικά, η εταιρεία προγραμματίζει να διευρύνει τη δραστηριότητά της κυρίως από τη βάση της Αθήνας, ενισχύοντας τη συχνότητα των πτήσεων σε υφιστάμενα δρομολόγια προς χώρες όπως Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, προσφέροντας 7% περισσότερες θέσεις.

Αντίστοιχη αύξηση της χωρητικότητας αναμένεται από τη βάση της Θεσσαλονίκης αλλά και στο σύνολο του εσωτερικού δικτύου. Η αεροπορική για το 2024 θα αυξήσει κατά 1,1 εκατ. τις διαθέσιμες θέσεις της, με 800 χιλιάδες να προστίθενται στο δίκτυο του εξωτερικού και 400 χιλιάδες περίπου στο δίκτυο εσωτερικού.

Συγκεκριμένα, όπως είπε ο Ευτ. Βασιλάκης, για το α’ τρίμηνο του έτους η εταιρεία έχει αυξήσει τις προσφερόμενες θέσεις κατά 18%, το β’ τρίμηνο αναμένεται ενίσχυση κατά 8% και το γ’ τρίμηνο αύξηση σε ποσοστό 5%.

Ως προς τα bonus των εργαζομένων, αυτά για την τριετία 2022-2024 ανέρχονται σε 24 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 13 εκατ. ευρώ αφορούν το 2023.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών να αυξήσει τα κόστη για τις αεροπορικές εταιρείες, λόγω της εισαγωγής του στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ο πρόεδρος της Αegean τόνισε πως τα τέλη δεν θα αυξηθούν, θα παραμείνουν στα επίπεδα που προβλέπονται από τη σύμβαση. «Το αεροδρόμιο έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τα έσοδά του τόσο από τις μη αεροπορικές δραστηριότητες όσο και από το πλάνο επέκτασής του», είπε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v