Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΔΜΗΕ: Γιατί εγκυμονεί κινδύνους η υπογειοποίηση της γραμμής Χανιά-Δαμάστα

Πώς απαντά η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ στις επιφυλάξεις των δημοτικών αρχών για την όδευση των καλωδίων. Πώς θα αποσοβηθεί το ενδεχόμενο καθυστερήσεων στην ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής.

ΑΔΜΗΕ: Γιατί εγκυμονεί κινδύνους η υπογειοποίηση της γραμμής Χανιά-Δαμάστα

Συνάντηση με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είχε χθες στο Ηράκλειο η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ για την πρόοδο του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, καθώς και για τα απαιτούμενα έργα ενίσχυσης του συστήματος υψηλής τάσης στο νησί. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στον απόηχο των αντιδράσεων σε σχέση με τη διαδρομή που ακολουθεί το έργο της γραμμής Χανιά - Δαμάστα. Να σημειωθεί πως η έγκαιρη ολοκλήρωση της συγκεκριμένης γραμμής θα συμβάλει ώστε η μεγάλη διασύνδεση Κρήτης - Αττικής να μπει σε πλήρη λειτουργία το 2025.

Απαντώντας σε αυτές τις επιφυλάξεις, τα στελέχη του Διαχειριστή, σύμφωνα με πηγές, εξήγησαν με λεπτομέρεια γιατί προτάσσεται η εναέρια όδευση της γραμμής έναντι της υπογειοποίησης, η οποία άλλωστε έχει ήδη γίνει σε 35 χλμ. γραμμών στην Κρήτη για την εξυπηρέτηση της μικρής διασύνδεσης με την Πελοπόννησο το διάστημα 2019-2020, καθώς και γιατί η μόνη επιπλέον υπογειοποίηση που είναι τεχνικά εφικτή για τη γραμμή Χανιά - Δαμάστα φτάνει τα 5 χλμ.

Παράλληλα, επεσήμαναν πως η πλήρης υπογειοποίηση όχι μόνο θέτει σε κίνδυνο την ορθή λειτουργία του εξοπλισμού, αλλά καθυστερεί σημαντικά το έργο της διασύνδεσης στο σύνολό του, καθώς θα απαιτήσει νέα τεχνική μελέτη. Επιπρόσθετα, θα αυξήσει σε δυσθεώρητα μεγέθη το κόστος υλοποίησης του έργου, που θα κληθούν να πληρώσουν οι Έλληνες καταναλωτές. Υπογράμμισαν, δε, πως μεγαλύτερες τροποποιήσεις στη χάραξη του έργου θα οδηγήσουν σε σοβαρές καθυστερήσεις, με σημαντικές επιπτώσεις στην ενεργειακή ασφάλεια του νησιού. Άρα, ενδεχόμενες αλλαγές στη χάραξη του έργου μπορεί να έχουν μόνο σημειακό χαρακτήρα.

Επίσης, τα στελέχη του ΑΔΜΗΕ παρέθεσαν όλα τα κριτήρια που έλαβε υπόψη ο Διαχειριστής στη φάση του σχεδιασμού του έργου (όρια οικισμών, περιοχές natura, αρχαιολογικοί χώροι, κ.λπ.) καθώς και τις -τεχνικά εφικτές- αλλαγές που υλοποίησε στην όδευση κατ’ απαίτηση των αρμόδιων φορέων, με γνώμονα να μην τίθεται σε κίνδυνο η ταχεία και πλέον οικονομική υλοποίηση του έργου.

Πηγές του διαχειριστή αναφέρουν πως η νέα γραμμή Χανιά - Δαμάστα ισχυροποιεί την ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ της Δυτικής Κρήτης και του υπόλοιπου νησιού, διασφαλίζοντας την ηλεκτρική του τροφοδότηση, ακόμη και σε περίπτωση βλάβης της μικρής διασύνδεσης Κρήτης - Πελοποννήσου. Επιπλέον, βγάζει από το νησί τις ρυπογόνες μονάδες και διασφαλίζει χαμηλό κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v