Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αναταράξεις για τον ΟΛΠ από Ερυθρά Θάλασσα και ETS

Το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες μεταξύ λιμανιών εντός και εκτός Ευρώπης προειδοποιεί η διοίκηση. Πώς θα αντισταθμιστεί η πίεση από την Ερυθρά Θάλασσα. Το επενδυτικό πλάνο.

Αναταράξεις για τον ΟΛΠ από Ερυθρά Θάλασσα και ETS

Πολύ θετική χρονιά ήταν το 2023 για την ανάπτυξη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, όπως επεσήμανε η διοίκησή του κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα της προηγούμενης οικονομικής χρήσης.

«Η εταιρεία αναπτύσσεται σε μία υγιή βάση και ως εκ τούτου μπορεί να αντεπεξέλθει με επιτυχία σε όλες τις προκλήσεις και τις κρίσεις με τις οποίες έρχεται ταυτόχρονα αντιμέτωπη. Η διοίκηση του ΟΛΠ κινείται στην κατεύθυνση αντιμετώπισης όλων των δυσκολιών που ανακύπτουν με την ανάπτυξη όλων των δραστηριοτήτων του λιμανιού», αναφέρθηκε στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης.

Σχολιάζοντας στις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΕΔΕ - EU ETS) στις επιδόσεις των λιμανιών, η διοίκηση του OΛΠ τόνισε πως η εφαρμογή του εν λόγω συστήματος πλήττει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών λιμανιών έναντι εκείνων που βρίσκονται εκτός Ε.Ε., όπως της Τουρκίας, του Λιβάνου και της Αιγύπτου.

Επεσήμανε, δε, κατόπιν σχετικής ερώτησης για τις επιδόσεις του λιμανιού της Κωνσταντινούπολης, το οποίο τον Φεβρουάριο σημείωσε άνοδο 0,1% σε επίπεδο διακίνησης containers, και εκείνες του λιμανιού του Πειραιά που κατέγραψε μείωση 5%, πως «το ETS μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες μεταξύ των λιμανιών που βρίσκονται στην Ε.Ε. κι εκείνων που είναι εκτός Ε.Ε.».

Σύμφωνα με τη διοίκηση του OΛΠ, οι επιπτώσεις στο λιμάνι του Πειραιά από τις αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα είναι περιορισμένες. Ωστόσο, η διοίκηση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας προχωρά στη λήψη μέτρων έτσι ώστε να αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες καταγράφονται.

Στην κατεύθυνση αυτή, η OΛΠ Α.Ε. εγκαινίασε την παροχή μιας νέας υπηρεσίας μεταφοράς αυτοκινήτων από κοινού με την COSCO, αξιοποιώντας την πλεονεκτική γεωγραφική θέση του λιμανιού και προσφέροντας έναν καινοτόμο τρόπο μεταφοράς οχημάτων με πλοία πολλαπλών χρήσεων, με στόχο την παροχή υπηρεσιών logistics αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας που θα λειτουργήσει ενισχυτικά για τα έσοδα της εταιρείας.

Απαντώντας σε ερώτηση για το ύψος του προτεινόμενου μερίσματος, η διοίκηση του OΛΠ τόνισε ότι αυτό διαμορφώνεται σε 1,34 ευρώ/μετοχή και όχι σε υψηλότερα επίπεδα καθώς στόχο αποτελεί η διατήρηση ρευστότητας για την υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων (σ.σ.: για την κρουαζιέρα), ύψους 100 εκατ. ευρώ, που έχουν δρομολογηθεί κατόπιν σχετικής συμφωνίας με την ελληνική κυβέρνηση. Μάλιστα, όπως τόνισε η διοίκηση του OΛΠ, μετά την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών το 2026, αναμένεται να υλοποιηθούν επιπρόσθετες επενδύσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η κατασκευή σταθμού επιβατών για την κρουαζιέρα, ένα έργο προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση του OΛΠ, πάντως, εμφανίστηκε αισιόδοξη για το 2024, εκτιμώντας ότι χάρη στον τουρισμό, τόσο η ακτοπλοΐα, όσο και η κρουαζιέρα θα καταγράψουν θετικό πρόσημο.

Υπενθυμίζεται ότι τα συνολικά έσοδα της χρήσης του 2023 για τον OΛΠ ανήλθαν σε 219,8 εκατ. ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση του 2022, όταν είχαν ανέλθει σε 194,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 12,9%. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 96,2 εκατ. ευρώ έναντι 74,7 εκατ. ευρώ της χρήσης 2022, σημειώνοντας αύξηση 28,8% και τέλος τα κέρδη μετά από φόρους ήταν 66,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα 52,9 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2022.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v