Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφάλειες Ι.Χ.: Δυο κύματα ανατιμήσεων και αύξηση των ζημιών

Τα τροχαία ατυχήματα που έχουν ξεπεράσει σε συχνότητα τα προπανδημικά επίπεδα. Τι δείχνει έρευνα της Ένωσης Αφαλιστικών Εταιρειών για συχνότητα ζημιών και κόστος. Η εικόνα ανά νομό.

Ασφάλειες Ι.Χ.: Δυο κύματα ανατιμήσεων και αύξηση των ζημιών

Τροχαία ατυχήματα που έχουν ξεπεράσει σε συχνότητα τα προπανδημικά επίπεδα αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, παρά τη βελτίωση της κατάστασης που έλαβε χώρα κατά το 2023.

Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της έρευνας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (βλέπε παρατιθέμενο πίνακα) η μέση συχνότητα ζημιών στα συμβόλαια αστικής ευθύνης οχημάτων από το 6,56% του 2018 υποχώρησε δραστικά κατά τη διετία της πανδημίας λόγω των περιοριστικών κυκλοφοριακών μέτρων που είχαν ληφθεί κατά τη διετία 2020-2021 και διαμορφώθηκε στο 7% πέρυσι, αφού προηγουμένως είχε σκαρφαλώσει την προηγούμενη χρονιά στο 7,15%.

Ανάλογη εικόνα παρουσιάζει και η συχνότητα στο σύνολο των καλύψεων που σχετίζονται με τα οχήματα, καθώς από το 9,26% του 2018 φτάσαμε στο 9,54% πέρυσι, αφού προηγήθηκε το 9,96% το 2022.

Αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι κατά τη συγκεκριμένη πενταετία το μέσο κόστος ατυχήματος στα συμβόλαια αστικής ευθύνης οχημάτων διατηρήθηκε σε περίπου σταθερά επίπεδα (από τα 1.400 του 2018 στα 1.351 ευρώ το 2023) παρά τον ενδιάμεσο πληθωρισμό που έλαβε χώρα ιδίως κατά την τελευταία διετία. Κύκλοι της αγοράς αποδίδουν τη συγκεκριμένη εξέλιξη σε σχετικές ενέργειες ασφαλιστικών εταιρειών προκειμένου να περιορίσουν τις περιπτώσεις απάτης, ή να περιορίσουν το κόστος τους μέσα από συνεργασίες με συμβεβλημένα συνεργεία.

Κατά τη διάρκεια της πενταετίας, τα τιμολόγια του κλάδου είχαν εμφανίσει πτώση την περίοδο 2018-2021, ενώ αντίθετα από το φθινόπωρο του 2022 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2024 έχουν παρατηρηθεί δύο τουλάχιστον κύματα ανατιμήσεων στα τιμολόγια του κλάδου, στα οποία συμμετείχαν σχεδόν όλες οι εταιρείες.

Πάντως, με δεδομένο ότι το περιθώριο του ασφαλιστικού αποτελέσματος είχε κινηθεί σε θετικά οριακά επίπεδα το 2022 (μικρό μονοψήφιο ποσοστό) εκτιμάται ότι τα πράγματα κάπως βελτιώθηκαν για τις εταιρείες κατά την περυσινή χρονιά, καθώς η μείωση της συχνότητας των ατυχημάτων συνοδεύτηκε από σταθεροποίηση στο μέσο κόστος ανά ατύχημα και από υψηλότερα τιμολόγια.

Οι «ζημιάρηδες» νομοί

Με βάση τη συγκεκριμένη έρευνα της ΕΑΕΕ, οι νομοί με υψηλότερη (άνω του 6%) συχνότητα ατυχημάτων στα συμβόλαια αστικής ευθύνης οχημάτων ήταν το 2023 οι Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας και Ηρακλείου.

Με συχνότητα μεταξύ 5% και 6%, καταγράφονται οι νομοί Χανίων, Ρεθύμνου, Μεσσηνίας, Χίου, Ευβοίας, Βοιωτίας, Κορινθίας, Αιτωλοακαρνανίας, Ευρυτανίας, Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας.

Αντίθετα, οι νομοί με τη χαμηλότερη συχνότητα ατυχημάτων (κάτω του 4%) ήταν αυτοί του Έβρου, της Ροδόπης, της Λέσβου, της Σάμου, της Λακωνίας, της Κεφαλονιάς, της Καρδίτσας, της Πρέβεζας και της Φλώρινας.

Βέβαια, οι διαφορετική είναι η κατάταξη των νομών ανάλογα με το μέσο κόστος ατυχήματος, με το μέσο όρο της χώρας για το 2023 να διαμορφώνεται στα συμβόλαια αστικής ευθύνης οχημάτων στα 1.351 ευρώ, αλλά να έχουμε αρκετούς νομούς με υψηλότερες επιδόσεις όπως πχ Πρεβέζης (2.037 ευρώ), Αρκαδίας (1.962), Καρδίτσας (1.879), Λακωνίας (1.707), Δράμας (1.538) και Δωδεκανήσου (1.482).

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v