Τηλέτυπος:Οι «λογιστικοί χειρισμοί», τα "κανόνια"

Σε λογιστικό χειρισμό, οφείλεται η υποχώρηση των λογιστικών ζημιών που κατέγραψε για το 2011, η Τηλέτυπος, καθώς άλλαξε το τρόπο απόσβεσης στα προγράμματα. Πρώτος και βασικός στόχος για το 2012 είναι η ταμειακή επάρκεια.

Τηλέτυπος:Οι «λογιστικοί χειρισμοί», τα
Σε μείωση του κύκλου εργασιών της (από 112,1 το 2010 σε 90,5 εκατ. ευρώ πέρυσι) και σε ζημιογόνο αποτέλεσμα (-20,4 εκατ. έναντι -27,4 εκατ. ευρώ το 2010) υποχρεώθηκε η Τηλέτυπος, ως αποτέλεσμα της βαθιάς κρίσης που πλήττει τον κλάδο των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Το 2011 άλλωστε ήταν η τέταρτη συνεχής χρονιά μείωσης του ύψους της ελληνικής διαφημιστικής δαπάνης, με την πτώση να υπολογίζεται σε 21% σε σχέση με το 2010 και σε 50% σε σύγκριση με το 2008!

Οι συγκρινόμενες ζημίες μάλιστα της Τηλέτυπος ήταν το 2011 σαφώς μεγαλύτερες από εκείνες του 2010. Απλά, η υποχώρηση των λογιστικών ζημιών οφείλεται σε αλλαγή λογιστικού χειρισμού.

Συγκεκριμένα, η μείωση του κόστους προγράμματος κατά 25,4 εκατ. ευρώ προήλθε κυρίως από την αλλαγή του τρόπου απόσβεσης του δεκτικού επαναλήψεως προγράμματος του σταθμού από πέντε σε επτά έτη, αρχής γεννωμένης από την 1/1/2011.

Με άλλα λόγια, μέρος των κονδυλίων που θα τοποθετούνταν με τον προηγούμενο λογιστικό χειρισμό στα έξοδα, τώρα παγιοποιήθηκαν με σκοπό να αποσβεστούν σταδιακά στο μέλλον. Η αλλαγή του λογιστικού αυτού τρόπου, οφείλεται στη διαπίστωση της διοίκησης για τα έσοδα που μπορεί να φέρει το τηλεοπτικό πρόγραμμα κατά τα επόμενα χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του.

Ενδεικτικό στοιχείο επίσης της κρίσης στον κλάδο των media, είναι η ύπαρξη σημαντικών επισφαλειών (και) στο «Μεγάλο Κανάλι». Όπως αναφέρει η διοίκηση της εισηγμένης εταιρείας, «το 2011 μέσα στη γενική οικονομική ύφεση της χώρας και την παντελή έλλειψη ρευστότητας, ο πιστωτικός κίνδυνος έφτασε σε περίπου ανεξέλεγκτο επίπεδο. Οι επισφάλειες της εταιρείας που προέρχονται από ανεξόφλητες επιταγές εις χείρας και ανείσπρακτα υπόλοιπα διαφημιστικών εταιρειών που “έφυγαν” μέσα σε μία εβδομάδα από την αγορά, έφτασαν τα 8,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 9,6% του διαφημιστικού εσόδου»

Πρώτα η ρευστότητα

Πρώτος και βασικός στόχος για το 2012 είναι η ταμειακή επάρκεια, πιστεύει η διοίκηση της Τηλέτυπος και για το λόγο αυτό έχει δρομολογήσει την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου με καταβολή μετρητών, έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τις τράπεζες για τη σύναψη ομολογιακού δανείου, ενώ στους στόχους είναι και η συρρίκνωση του περιθωρίου πίστωσης.

Άλλες επιδιώξεις για το 2012 είναι η περαιτέρω μείωση του συνολικού κόστους κατά τουλάχιστον 20%, η διατήρηση της πρώτης θέσης στο μερίδιο της διαφημιστικής πίτας, κ.λπ.

Στα θετικά συγκαταλέγεται και η δήλωση της διοίκησης του σταθμού πως παρατηρούνται σημάδια σταθεροποίησης της συρρίκνωσης των εσόδων.

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus