
Οι χριστουγεννιάτικες αγορές στις Ηνωμένες Πολιτείες, από έτος σε έτος, αυξήθηκαν σε ποσοστό 5,5% φέτος, ενώ διαπιστώνεται ότι και πάλι αγοράζονται πράγματα, που δεν είναι απαραίτητα, σύμφωνα με μελέτη που έγινε από την «θυγατρική Mastercard», την «Spending Pulse» («καταναλωτικός σφυγμός»).
«Πέρυσι, το ζητούμενο ήταν η διατήρηση της σταθερότητας, κατά την εορταστική περίοδο, ενώ φέτος και πάλι το προφίλ της περιόδου είναι αναπτυξιακό», σχολίασε ο αντιπρόεδρος αυτής της θυγατρικής, ο Μάϊκλ Μακναμάρα.
«Ανάπτυξη φέτος παρατηρείται ιδιαίτερα στα είδη ρουχισμού (ετήσια αύξηση 11,2%), ιδίως μέσω διαδίκτυου, όπου έχουμε άνοδο πωλήσεων έως και 15%, όμως αγοράζονται και πολύτιμα αντικείμενα, με προεξάρχοντα τα κοσμήματα, τα μικρά έπιπλα και, γενικώς, τα είδη πολυτελείας». Ο πολύ χειμωνιάτικος καιρός, εκτιμούν αναλυτές, ώθησε πολλούς καταναλωτές να ανανεώσουν τη γκαρνταρόμπα τους.
Στον αντίποδα, όπως αποκάλυψε ο Μακναμάρα, «υστερούν οι πωλήσεις στα ηλεκτρονικά είδη, δεδομένου ότι η αύξηση πωλήσεων, από έτος σε έτος, είναι μόλις 1,2%. Εμείς εκτιμούμε ότι τούτο οφείλεται στο ότι στις Ην. Πολιτείες φέτος οι τηλεοράσεις είναι πιο φθηνές από πέρυσι».
Την ίδια ώρα, στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ιταλία, ο κόσμος περιμένει τις εκπτώσεις μετά την Πρωτοχρονιά για να κάνει τις αγορές του, ενώ στη Βρετανία που ήδη έχουν αρχίσει από τη δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων, όσοι αντέχουν να ξοδέψουν σπεύδουν για να προλάβουν την αύξηση του ΦΠΑ τον Ιανουάριο.