Χωρίς συγκοινωνίες παρά τη δικαστική απόφαση

Αποφασισμένοι να προχωρήσουν κανονικά στην 24ωρη απεργία που έχει προγραμματιστεί για σήμερα, Πέμπτη, είναι οι συνδικαλιστές σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τρόλεϊ και λεωφορεία, παρά το γεγονός ότι αυτή κρίθηκε παράνομη από το Πρωτοδικείο. Κανονικά θα διεξαχθούν τα δρομολόγια σε ΟΣΕ και Προαστιακό Σιδηρόδρομο, μετά την αναστολή της 24ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) π

  • Ant1
Χωρίς συγκοινωνίες παρά τη δικαστική απόφαση

Αποφασισμένοι να προχωρήσουν κανονικά στην 24ωρη απεργία που έχει προγραμματιστεί για σήμερα, Πέμπτη, είναι οι συνδικαλιστές σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τρόλεϊ και λεωφορεία, παρά το γεγονός ότι αυτή κρίθηκε παράνομη από το Πρωτοδικείο. Κανονικά θα διεξαχθούν τα δρομολόγια σε ΟΣΕ και Προαστιακό Σιδηρόδρομο, μετά την αναστολή της 24ωρης απεργίας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) που είχε αρχικά εξαγγελθεί.

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προειδοποίησε τους εργαζόμενους ότι αν συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, παρά την απόφαση του δικαστηρίου, θα υποστούν τις πειθαρχικές και όποιες άλλες κυρώσεις προβλέπονται.

Τη σύσταση «Μητροπολιτικού Φορέα» για τις αστικές συγκοινωνίες, συγχωνεύσεις φορέων, υποχρεωτικές μετατάξεις και αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις προβλέπει το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες που ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, που παρουσίασε ο Δ. Ρέππας, από τις πέντε εταιρίες που λειτουργούν σήμερα κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς, ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες, Τρόλεϊ και λεωφορεία και ένας για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, Τραμ, Μετρό, ΗΣΑΠ. Συγκεκριμένα, η ΕΘΕΛ θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.

Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου. Επίσης ο ΟΑΣΑ θα καλύπτει όλη την «Καλλικρατική» Περιφέρεια Αττικής και θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις ή συμφωνίες με τα ΚΤΕΛ και τις Δημοτικές συγκοινωνίες.

Ο υπουργός ανακοίνωσε αυστηρό έλεγχο των οικονομικών των εταιριών, ώστε να μην ξεφύγουν από τους στόχους που έχουν τεθεί. Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται ειδική Μονάδα παρακολούθησης, ανά τρίμηνο, της υλοποίησης των επιχειρησιακών στοιχείων κάθε εταιρίας και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου.

Σε ό,τι αφορά το προσωπικό, προβλέπεται η μετάταξη περίπου 1500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες. Παράλληλα, θα καταγγελθούν οι υπάρχουσες Συλλογικές Συμβάσεις εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του ΟΣΕ με τους νέους φορείς. Στο σημείο αυτό ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι το μισθολογικό κόστος αυτή τη στιγμή ανέρχεται στο 78%, έναντι του 65% που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έφερε παραδείγματα σύμφωνα με τα οποία το μέσο μισθολογικό κόστος για το Τραμ είναι 31.500 ευρώ το χρόνο και για τον ΗΣΑΠ 86.300 ευρώ το χρόνο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v