Ανεβάζουν τους τόνους οι ιδιοκτήτες ταξί

Σε στάση πληρωμών προς τις τράπεζες και στο Ασφαλιστικό τους Ταμείο σχεδιάζουν να προχωρήσουν οι ιδιοκτήτες ταξί, αντιδρώντας στην αμετάκλητη απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Ραγκούση να ανοίξει πλήρως το επάγγελμά τους. Οι ιδιοκτήτες ταξί διαμηνύουν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, ενώ την Τρίτη έκαναν πορεία και περικύκλωσαν την βουλή για περίπου τέσσερις ώρες.

  • Ant1
Ανεβάζουν τους τόνους οι ιδιοκτήτες ταξί

Σε στάση πληρωμών προς τις τράπεζες και στο Ασφαλιστικό τους Ταμείο σχεδιάζουν να προχωρήσουν οι ιδιοκτήτες ταξί, αντιδρώντας στην αμετάκλητη απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Ραγκούση να ανοίξει πλήρως το επάγγελμά τους.

Οι ιδιοκτήτες ταξί διαμηνύουν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, ενώ την Τρίτη έκαναν πορεία και περικύκλωσαν την βουλή για περίπου τέσσερις ώρες.

Η αστυνομία για να αποφευχθούν επεισόδια και η πρόσβαση των ιδιοκτητών στη Βουλή, είχε στήσει μεταλλικό φράκτη τον οποίο επιχείρησαν να ρίξουν οι ταξιτζήδες. Μάλιστα υπήρξε και επεισόδιο κατά το οποίο επιχείρησαν να κάψουν φέρετρο με τη φωτογραφία του Πρωθυπουργού.

Οι ιδιοκτήτες ταξί θα προχωρήσουν σε κοινό μέτωπο με τους ιδιοκτήτες φορτηγών, καθώς ο Γιάννης Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι θα προωθήσει ρύθμιση πλήρους απελευθέρωσης και του επαγγέλματος των φορτηγών.

Ο κ. Ραγκούσης ενημέρωσε τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ ότι στο προωθούμενο νομοσχέδιο θα υπάρχουν εκτός από τα ταξί και διατάξεις που αφορούν τα φορτηγά, σημειώνοντας ότι «το άνοιγμα θα είναι πλήρες, ολοκληρωμένο, άμεσο και με κανόνες που δεν θα επιτρέπουν τη δημιουργία καρτέλ».

Με την κίνηση αυτή ουσιαστικά σταματάει η τριετής μεταβατική περίοδος για την απελευθέρωση των φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη μεταβατική αυτή περίοδο θα υπήρχε σταδιακή απομείωση της εισφοράς κατά 30% την 1/1/2011, κατά 35% τον Ιανουάριο του 2012 και κατά 35% το 2013, ώστε το αντίτιμο να είναι πλέον μηδενικό, ενώ από την 1η Ιουλίου 2013 δεν θα υπήρχε καθόλου εισφορά για την είσοδο κάποιου στο επάγγελμα, παρά μόνο διοικητικά τέλη.

Ο κ. Ραγκούσης υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν πράξη οι μεταρρυθμίσεις, όπως το χτύπημα της μαύρης αγοράς αδειών, αναφέροντας ότι μόνο την τελευταία 10ετία έχουν αλλάξει χέρια 35.000 άδειες ταξί και υπολογίζεται ότι έχουν πραγματοποιηθεί αφορολόγητες συναλλαγές 5 δισ. ευρώ. Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε και στις νέες μορφές ταξί, μέσω των οποίων, όπου έχει εφαρμοστεί, έχουν δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Ο υπουργός επανέλαβε ότι το προσχέδιο νόμου όπου επιδέχεται βελτιώσεων είναι αυτονόητο ότι θα ενσωματωθούν, αλλά αυτές δεν μπορούν να κινούνται αντίθετα προς την πραγματική απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Οι βουλευτές, που έλαβαν τον λόγο, διατύπωσαν εναλλακτικές προτάσεις για τους όρους απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί καθώς και για την ανάγκη θέσπισης πληθυσμιακών κριτηρίων, μεταβίβασης των αδειών σε φυσικά μόνο πρόσωπα και την αποφυγή δημιουργίας καρτέλ.
  
Οι τόνοι ανέβηκαν όταν η Βάσω Παπανδρέου κάλεσε τον υπουργό Μεταφορών να μη προχωρά με κλειστές πόρτες στο διάλογο. Ο κ. Ραγκούσης απάντησε ότι ο ίδιος έχει ζητήσει γραπτώς διάλογο με τους ιδιοκτήτες ταξί αλλά ο πρόεδρος του Θύμιος Λυμπερόπουλος εκτόξευσε απειλές για τη ζωή του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v