Τις εσωκομματικές αντιδράσεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, που συντάσσονται πλήρως και δημοσίως με τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί, θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ραγκούσης οποίος σήμερα καλείται να ενημερώσει και το κλιμάκιο της τρόικας για την… πρόοδο που έχει επιτευχθεί στο θέμα της απελευθέρωσης του κλάδου.
Τα στελέχη της τρόικας που στο παρελθόν είχαν εκφραστεί θετικά για την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση θα ενημερωθούν σήμερα για το σχέδιο νόμου που προτείνει το υπουργείο για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί αλλά και για τα φορτηγά, ζήτημα που ο κ. Ραγκούσης έχει ανοίξει εκ νέου. Βέβαια ενημέρωση θα υπάρξει και για τα θέμα των αστικών συγκοινωνιών που επίσης παρακολουθούνται από την τρόικα.
Τα δυσκολότερα προβλήματα, όμως, για τον υπουργό Μεταφορών προέρχονται αυτή τη στιγμή από το εσωτερικό του κόμματό τους καθώς δέκα βουλευτές, στο σύνολό τους από περιοχές της περιφέρειας τάσσονται στο πλευρό των ιδιοκτητών ταξί καλώντας με επιστολή τους τον κ. Ραγκούση να ξεκινήσει διάλογο με τους αυτοκινητιστές.
Οι βουλευτές, τονίζουν ότι η παρέμβασή τους αποτελεί μία προσπάθεια να αποκλιμακωθεί η ένταση που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στον κ. Ραγκούση και τους ιδιοκτήτες ταξί και προκαλεί αρνητικά αποτελέσματα για την διεθνή εικόνα της χώρας κα τον τουρισμό.
Προτείνουν τη λύση… Ρέππα
Με την επιστολή τους οι δέκα βουλευτές αποδέχονται πλήρως τα αιτήματα των αυτοκινητιστών ταξί υποδεικνύοντας στην ουσία ως σωστή λύση για την απελευθέρωση το Π.Δ. που είχε ετοιμάσει ο πρώην υπουργός Δ. Ρέππας. Ειδικότερα με την αναλυτική επιστολή τους ζητούν:
Να συμπεριληφθεί ρύθμιση στο σχέδιο νόμου, που θα κάνει σαφή το σεβασμό στο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, σε σχέση με την υπαρκτή και αναγνωρισμένη μέχρι τώρα από το Ελληνικό Δημόσιο, άϋλη αξία της άδειας κυκλοφορίας Επαγγελματικού Δημοσίας Χρήσεως (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου ταξί, έτσι όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Δεν παραλείπουν μάλιστα να θέσουν και ζήτημα αντισυνταγματικότητας της συγκεκριμένης διάταξης, αφού αν αυτή εφαρμοστεί έτσι όπως προτείνεται εξαφανίζει κατ’ ουσία ένα κρίσιμο περιουσιακό αγαθό, χωρίς μάλιστα αυτό να απαλλοτριώνεται ή να αποζημιώνεται κατά το πνεύμα άλλωστε και του Συντάγματος, που προστατεύει το ατομικό δικαίωμα της ιδιοκτησίας.
Να υιοθετηθεί το λεγόμενο πληθυσμιακό κριτήριο, το οποίο έχει βρει πεδίο εφαρμογής σε όλες τις χώρες του αναπτυγμένου κόσμου. «Αυτή η ηθελημένη αγνόηση του πληθυσμιακού κριτηρίου δεν μπορεί να γίνει κατανοητή, ιδίως από τη στιγμή που η διεθνής εμπειρία αξιοποιείται στη μεγάλη πλειονότητα των Νόμων που εισηγήθηκε η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατά την τελευταία διετία και κατόπιν ψήφισε η Βουλή». Να υιοθετηθούν επιπλέον κριτήρια, τα οποία να στηρίζονται σε συναφείς επιστημονικές μελέτες και κριτήρια, όπως π.χ. το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της κατά περίπτωση περιοχής, ο χαρακτήρας ορισμένων περιοχών ως τουριστικών, νησιωτικών, ορεινών προβληματικών κ.α. Να εξετάσει η αύξηση των τελών αδείας, τα οποία αντί να ορίζονται κλιμακούμενα από τις 15.000 έως τις 40.000 ευρώ, θα μπορούσαν ενδεικτικά να ορίζονται από τις 30.000 έως τις 80.000 ευρώ, ανάλογα με το που ορίζεται η έδρα του ΤΑΞΙ, η περιοχή δραστηριοποίησής του, το ύψος του πληθυσμού, το κατά κεφαλή εισόδημα, το είδος και η πυκνότητα των προσφερόμενων συγκοινωνιακών μέσων, με τη χρήση σχετικού αλγορίθμου.
Να επανεξεταστεί η περίπτωση των επιδοτήσεων από το ΕΣΠΑ, ώστε το καταβαλλόμενο ποσό υπέρ των εντασσόμενων δικαιούχων να ορίζεται μέχρι το ποσό των 50.000 ευρώ και όχι όπως προτείνεται μέχρι το ποσό των 100.000 ευρώ κατά όχημα και αυτό ώστε να ενταχθεί στο παραπάνω πρόγραμμα διπλάσιος αριθμός δικαιούχων. Να εξετάσει το δικαίωμα των ήδη υφισταμένων ιδιοκτητών ΤΑΞΙ, καθώς και των εταιρικών μορφών στις οποίες συμμετέχουν, για την παροχή προς τον πολίτη υπηρεσιών οχημάτων ειδικών μισθώσεων, όπως ταξί για ΑΜΕΑ, πολυθέσια οχήματα, λιμουζίνες κ.α. Να διατηρήσει τη δυνατότητα μεταβίβασης της αδείας Ε.Δ.Χ. από τους ιδιοκτήτες σε συγγενείς πρώτου βαθμού, όταν το φυσικό πρόσωπο καταδικαστεί αμετάκλητα ή όταν συντρέξει άλλος λόγος.
Οι δέκα βουλευτές ζητούν επιπλέον να μην εκδοθεί καμία νέα άδεια πριν την συμπλήρωση εξάμηνου από την ψήφιση του νομοσχεδίου με τον οποίο θα απελευθερώνεται ο κλάδος. Την επιστολή η οποία κοινοποιήθηκε και στον πρωθυπουργό υπογράφουν οι βουλευτές: Δημήτρης Παπουτσής, Αθανάσιος Παπαδόπουλος, Βασιλική Τσόνογλου, Μιχάλης Κατρίνης, Ευτύχιος Δαμιανάκης, Σπυρίδων Μοσχόπουλος, Γιώργος Παπαμανώλης, Ανδρέας Τριανταφυλλόπουλος, Αθανάσιος Γικόνογλου και Γιώργος Αρβανιτίδης.
Σίγουρα πρόκειται για μια στήριξη την οποία δεν ανέμεναν από βουλευτές του κυβερνώντας κόμματος οι αυτοκινητιστές ταξί οι οποίοι πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ και πορεία έως την Βουλή. Πάντως πρέπει να σημειώσουμε ότι πολλοί βουλευτές εδώ και καιρό πιεζόμενοι από τα τοπικά σωματεία των ταξί έκαναν λόγο για λάθος χειρισμούς στο ζήτημα της απελευθέρωσης. Εκείνο που μένει τώρα να φανεί είναι αν η δημόσια διαφοροποίηση των δέκα θα έχει και συνέχεια επί της ψήφισης του σχεδίου νόμου με δεδομένο ότι ο υπουργός Μεταφορών εμφανίζεται αμετακίνητος.
Μόνο με ασφαλιστική ενημερότητα θα περνούν ΚΤΕΟ τα ΔΧ οχήματα
Οι ιδιοκτήτες ταξί, φορτηγών και λεωφορείων στο εξής προκειμένου να περάσουν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ θα πρέπει υποχρεωτικά να προσκομίζουν βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας, όπως ορίζει εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας.
Πρόκειται για επαναφορά μέτρου που ίσχυε παλιότερα αλλά με υπουργική απόφαση είχε καταργηθεί. Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας η επαναφορά σε ισχύ της βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας για τον τεχνικό έλεγχο των Δ.Χ. αυτοκινήτων οχημάτων, σε ιδιωτικά και δημόσια Κ.Τ.Ε.Ο., κρίθηκε απαραίτητη, ύστερα από τη διαπίστωση, μετά από ενδεικτικούς ελέγχους, ότι υψηλά ποσοστά ιδιοκτητών των Δ.Χ. αυτοκινήτων, ολοκλήρωναν την διαδικασία τεχνικού ελέγχου με ψευδείς δηλώσεις περί μη οφειλής τους στον Ο.Α.Ε.Ε.
Στην εγκύκλιο αναφέρεται ότι για να περάσει το αυτοκίνητο – όχημα από τη διαδικασία τεχνικού ελέγχου (Κ.Τ.Ε.Ο.), ιδιωτικού ή δημοσίου, απαιτείται πλέον οπωσδήποτε η προσκόμιση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας όλων ανεξαιρέτως των ιδιοκτητών, χρηστών, εκμεταλλευτών του αυτοκινήτου-οχήματος. Η απόφαση αυτή κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του Οργανισμού, να παταχθεί η εισφοροδιαφυγή των απασχολούμενων στα Δ.Χ. αυτοκίνητα (ΤΑΞΙ, φορτηγά, λεωφορεία κτλ).
Υποχρεωτική η ασφάλιση των οδηγών ταξί της μέρες της απεργίας
Επίσης σύμφωνα με απόφαση του ΙΚΑ οι ιδιοκτήτες ταξί υποχρεώνονται να ασφαλίσουν τους οδηγούς των οχημάτων τους για τις ημέρες απεργίας.
Όπως σημειώνεται βασική αρχή που διέπει την ασφάλιση των μισθωτών είναι ότι ως χρόνος ασφάλισης των μισθωτών θεωρείται ο χρόνος κατά τον οποίο παρέχεται εξαρτημένη εργασία. Σύμφωνα με το ΙΚΑ η παροχή εξαρτημένης εργασίας υπάρχει και όταν απλώς δεσμεύεται η ελευθερία του μισθωτού προκειμένου να είναι έτοιμος για παροχή της εργασίας του, αν από τις περιστάσεις παραστεί ανάγκη.
Κατόπιν τούτου το ΙΚΑ κρίνει ότι η ασφάλιση των οδηγών ταξί στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ θα πρέπει να συνεχιστεί για όλο το διάστημα των απεργιακών κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών τους, αφού η μη παροχή εργασίας οφείλονταν σε υπαιτιότητα των εργοδοτών ενώ οι ίδιοι βρίσκονταν σε κατάσταση διαρκούς, πλήρους και άμεσης διάθεσης.