Σημείο επαφής βρίσκουν Βορίδης – ιδιοκτήτες φορτηγών

Θετικό κλίμα επικράτησε στην πρώτη συνάντηση που είχαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Βορίδη. Στην συνάντηση, που χαρακτηρίζεται αναγνωριστική, επικράτησαν οι ήρεμοι τόνοι μετά την ένταση που είχε δημιουργήσει ανάμεσα στις δύο πλευρές η εμμονή του τέως υπουργού κ. Ραγκούση να προχωρήσει σε πλήρη απελευθέρωση του κλάδου άμεσα παρακάμπτοντας την μεταβατική π

  • Ant1
Σημείο επαφής βρίσκουν Βορίδης – ιδιοκτήτες φορτηγών

Θετικό κλίμα επικράτησε στην πρώτη συνάντηση που είχαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Βορίδη.

Στην συνάντηση, που χαρακτηρίζεται αναγνωριστική, επικράτησαν οι ήρεμοι τόνοι μετά την ένταση που είχε δημιουργήσει ανάμεσα στις δύο πλευρές η εμμονή του τέως υπουργού κ. Ραγκούση να προχωρήσει σε πλήρη απελευθέρωση του κλάδου άμεσα παρακάμπτοντας την μεταβατική περίοδο ως το πρώτο εξάμηνο του 2013 που προβλέπει ο υφιστάμενος νόμος.

Ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι τα εκκρεμή θέματα που αφορούν τον κλάδο, μεταξύ αυτών και της μεταβατικής περιόδου, θα απαντηθούν από την νομοθετική παρέμβαση την οποία επεξεργάζεται το υπουργείο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) και άλλων συναφών Ομοσπονδιών κ. Πέτρο Σκουληκίδη από την συζήτηση με τον κ. Βορίδη προέκυψε ότι οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας σε σχέση με την απελευθέρωση του κλάδου δεν είναι τόσο αυστηρές όσο ήθελε να τις παρουσιάζει όλο το προηγούμενο διάστημα ο τέως υπουργός κ Ραγκούσης. Πάντως, ο κ. Σκουληκίδης τόνισε ότι θα πρέπει να εξειδικευτούν οι επιπλέον δεσμεύσεις που ανέλαβε η Ελλάδα με την συμφωνία της 26ης Οκτωβρίου.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών έθεσαν παράλληλα στον υπουργό Μεταφορών και τα σοβαρά θέματα που θέτουν σε κίνδυνο την βιωσιμότητα του κλάδου ιδίως υπό την παρούσα οικονομική συγκυρία και αφορούν στην κλοπή μεταφορικού έργου, αλλά και στην μεγάλη οικονομική επιβάρυνση που συνεπάγεται η δραματική αύξηση της τιμής των διοδίων.

Ειδικότερα σύμφωνα με τον κ. Σκουληκίδη η κλοπή μεταφορικού έργου από αλλοδαπά και ιδιωτικά οχήματα αποτελεί για τους Έλληνες μεταφορείς το σημαντικότερο πρόβλημα. Ο ίδιος κάνει λόγο για βουλγάρικα και κυπριακά οχήματα, ελληνικών όμως συμφερόντων, τα οποία παίρνουν μεγάλο μέρος του έργου από τους εγχώριους μεταφορείς οι οποίοι δεν προστατεύονται από την πολιτεία καθώς δεν εφαρμόζεται στην πράξη η νομοθεσία, που προβλέπει τον έλεγχο των οχημάτων αυτών καθώς και τις κυρώσεις που πρέπει να επιβάλλονται στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται παρανομία.

Όπως επισημαίνουν οι μεταφορείς δεν είναι μόνον ο κλάδος τους που αιμορραγεί από την απώλεια μεγάλου όγκου του μεταφορικού έργου αλλά και το κράτος καθώς υπάρχει μεγάλη απώλεια σημαντικών εσόδων από τη φοροδιαφυγή και τη φοροκλοπή του μεταφορικού έργου, στο μέτρο που γίνεται μεταφορά με κόμιστρο χωρίς παραστατικά στοιχεία.

Οι εκπρόσωποι των μεταφορέων επισημαίνουν ότι οι Έλληνες αυτοκινητιστές δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν τους μεταφορείς που έχουν ως έδρα τους την Βουλγαρία καθώς στην γείτονα χώρα οι φορολογικοί συντελεστές είναι σημαντικά χαμηλότεροι, το κόστος των ασφαλιστικών εισφορών πολύ πιο μειωμένο ενώ σαφώς μειωμένο είναι και το κόστος των καυσίμων.

Τα ακριβά διόδια αποτελούν ένα ακόμη πολύ σοβαρό πρόβλημα που οι αυτοκινητιστές έθεσαν στον κ. Βορίδη παρά την εκπεφρασμένη θέση του υπουργού ότι στην παρούσα φάση δεν υπάρχουν περιθώρια γενικής μείωσης των διοδίων, πλην, ίσως, κάποιον ειδικών τοπικών περιπτώσεων, και ο ίδιος δεν προτίθεται να θέσει τέτοιο ζήτημα κατά την διαπραγμάτευση.

Πάντως, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ σημειώνει ότι η μεγάλη αύξηση των διοδίων που σημειώθηκε μέσα σε ένα χρόνο είχε ως αποτέλεσμα να εκτοξευθεί από τα 40 στα 170 ευρώ το κόστος ενός ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Χαρακτηριστικό είναι, όπως σημειώνει ο κ. Σκουληκίδης, σε τμήμα της οδού στην περιοχή της Λάρισας το κόστος της χρήσης του δρόμου φτάνει σχεδόν το ένα ευρώ ανά χιλιόμετρο. Να σημειωθεί ότι για την συγκεκριμένη διαδρομή δεν υπάρχει, όπως θα έπρεπε, εναλλακτική όδευση που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτός που δεν θέλει να κάνει χρήση της οδού με διόδια.

Την ίδια ώρα διπλασιάστηκε και το κόστος για την χρήση της εξαιρετικά επικίνδυνης οδού Κορίνθου – Πατρών, που οι ίδιοι αυτοκινητιστές χαρακτηρίζουν ως μονοπάτι. Να σημειώσουμε ότι οι ιδιοκτήτες φορτηγών έχουν ζητήσει πρόσφατα μείωση του κόστους διοδίων κατά 50% ενώ δεν είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν ότι δικαιότερα θα να ισχύει το σύστημα των ανοικτών διοδίων προκειμένου το κόστος χρήσης να διαμορφώνεται ανάλογα με την χρήση που κάνει το κάθε όχημα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v