Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μαχαίρι στην κατανάλωση από τους νέους

Με την ανεργία στους νέους να έχει κτυπήσει κόκκινο, την αγοραστική δύναμη των μέσων μισθών να έχει επιστρέψει στο 2001 και των κατώτατων μισθών στο 1984, μάλλον αναμενόμενα είναι τα αποτελέσματα έρευνας, σύμφωνα με τα οποία οι νέοι εμφανίζονται αποφασισμένοι να περικόψουν δαπάνες για προσωπικά έξοδα, εξόδους και διασκέδαση. Ειδικότερα από την έρευνα «Σκιαγραφώντας τις συνήθειες των νέων τα Χριστο

  • Ant1
Μαχαίρι στην κατανάλωση από τους νέους

Με την ανεργία στους νέους να έχει κτυπήσει κόκκινο, την αγοραστική δύναμη των μέσων μισθών να έχει επιστρέψει στο 2001 και των κατώτατων μισθών στο 1984, μάλλον αναμενόμενα είναι τα αποτελέσματα έρευνας, σύμφωνα με τα οποία οι νέοι εμφανίζονται αποφασισμένοι να περικόψουν δαπάνες για προσωπικά έξοδα, εξόδους και διασκέδαση.

Ειδικότερα από την έρευνα «Σκιαγραφώντας τις συνήθειες των νέων τα Χριστούγεννα» που πραγματοποίησε το Mediterranean College, προέκυψε ότι πάνω από 9 στους 10 νέους (ποσοστό 93%) θα αλλάξει φέτος τις Χριστουγεννιάτικες καταναλωτικές του συνήθειες, προκειμένου να μειώσει γενικότερα τα έξοδά του κατά την εορταστική περίοδο ενώ σχεδόν αντίστοιχο ποσοστό 87%, δήλωσε πως έχει μειωθεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημά του.

Εισόδημα που σε αρκετές περιπτώσεις αν όχι στη συντριπτική πλειοψηφία είναι εξαρτημένο από τον οικογενειακό προϋπολογισμό, ο οποίος έχει μειωθεί και αυτός. Με σαφώς μικρότερο budget οι νέοι, όπως προκύπτει από την έρευνα, σκοπεύουν να βάλουν μαχαίρι όχι μόνο στην αγορά προϊόντων ένδυσης και υπόδησης αλλά και στη διασκέδασή τους.

Συγκεκριμένα ποσοστό 91%, δήλωσε ότι θα μειώσει τις δαπάνες του για είδη ένδυσης, υπόδησης, καλλωπισμού, αξεσουάρ, κινητή τηλεφωνία και αγορά Η/Υ, ενώ το 85% απάντησε ότι θα αναζητήσει συστηματικά προσφορές προκειμένου να πραγματοποιήσει φθηνές αγορές κατά την εορταστική περίοδο.

Εξίσου σημαντικό είναι και το ποσοστό 76% που δήλωσε ότι δεν θα πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι, εν όψει των Χριστουγεννιάτικων εορτών, ενώ 86% των νέων θα περικόψει τις δαπάνες του για διασκέδαση και έξοδο κατά την εορταστική περίοδο.

Από τις περικοπές δεν την γλιτώνει ούτε το αλκοόλ, αφού 7 στους 10 νέους ανέφερε ότι θα μειώσει τις δαπάνες του για κατανάλωση αλκοόλ κατά τις εορταστικές εξόδους και θα στρέψει το διαθέσιμο ποσό σε ποσοστό (35%) στη μπύρα, λόγω της χαμηλότερης τιμής, και στο κρασί (24%).

Την ίδια «τύχη» με το αλκοόλ έχει και το Χριστουγεννιάτικο Ρεβεγιόν εκτός σπιτιού. Συγκεκριμένα 4 στους 10 νέους θα προτιμήσουν φέτος το Χριστουγεννιάτικο Ρεβεγιόν εντός της οικογενειακής εστίας, το 34% σε σπίτια φίλων και το 26% θα το συνδυάσει με κάποια έξοδο. Στις τρεις κυρίαρχες προτιμήσεις του 26% που δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει κάποια έξοδο εν όψει του Χριστουγεννιάτικου Ρεβεγιόν, καταγράφονται: Ταβέρνα (33%), Club (27%) ή κάποια Πίστα (11%).

Εξέλιξη η οποία έχει οδηγήσει 7 στους 10 νέους να δηλώνουν πως δεν βιώνουν το Χριστουγεννιάτικο κλίμα, λόγω της μειωμένης του διάθεσης και 6 στους 10 (ποσοστό 62%) να νιώθουν την ένταση της κρίσης να επηρεάζει το οικογενειακό τους περιβάλλον και τις οικογενειακές δαπάνες που μειώνονται κατά την εορταστική περίοδο.

Σημειώνεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε το Νοέμβριο, σε δείγμα 750 νέων, ηλικίας 15 έως 24 ετών, κατοίκων Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πειραιά και Γλυφάδας, με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων μέσω δομημένου ερωτηματολογίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v