Κατάργηση της μεταβατικής περιόδου στα φορτηγά

Την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου για την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου προβλέπει η τροπολογία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την οποία ενέκρινε, με ορισμένες διαφωνίες, το υπουργικό συμβούλιο. Με την νέα ρύθμιση καταργούνται διατάξεις του νόμου Ρέππα και ιδίως η μεταβατική περίοδος η οποία ίσχυε έως τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2013 ωσ

  • Ant1
Κατάργηση της μεταβατικής περιόδου στα φορτηγά

Την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου για την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου προβλέπει η τροπολογία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την οποία ενέκρινε, με ορισμένες διαφωνίες, το υπουργικό συμβούλιο.

Με την νέα ρύθμιση καταργούνται διατάξεις του νόμου Ρέππα και ιδίως η μεταβατική περίοδος η οποία ίσχυε έως τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2013 ωστόσο υιοθετούνται περιορισμοί οι οποίοι εκτιμάται ότι θα έχουν θα λειτουργήσουν ως ανάχωμα για την πρόσβαση στο επάγγελμα νέων μεταφορέων.

Ειδικότερα με την τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών θα επιτρέπεται η είσοδος στο επάγγελμα και σε φυσικά πρόσωπα και όχι μόνο σε εταιρείες όπως προέβλεπε ο νόμος Ρέππα. Παράλληλα απαγορεύεται σε πολίτες τρίτων χωρών να δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά εμπορευματικών μεταφορών με το σκεπτικό ότι κάτι τέτοιο αντίκειται κοινοτικό δίκαιο.

Εισφορά

Οι νέοι μεταφορείς που θα μπουν στο επάγγελμα στο εξής θα καταβάλουν εισφορά υπέρ του δημοσίου το ύψος της οποίας θα οριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση. Προς την κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος κινείται και η ρύθμιση που προβλέπει ότι τα νέα οχήματα που θα τεθούν σε κυκλοφορία θα είναι τελευταίας τεχνολογίας ήτοι κατηγορίας Euro V. Πάντως το εν λόγω μέτρο αναμένεται ότι θα εμπόδιο για πολλούς ενδιαφερόμενους να εισέλθουν στο επάγγελμα αφού το κόστος για τα τελευταίας τεχνολογίας οχήματα.

Οι νέοι μεταφορείς προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο επάγγελμα υποχρεωτικά θα πρέπει να πληρούν ορισμένες βασικές προϋποθέσεις που ορίζονται από την από την οδηγία 1071 του 2009 της ΕΕ και αφορούν στην οικονομική επιφάνεια, την ύπαρξη γραφείων την θέση στάθμευσης κλπ.

Επίσης οι κάτοχοι μιας άδειας οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα έχουν το δικαίωμα να δραστηριοποιούνται κατά περίπτωση σε εθνικές και διεθνείς μεταφορές.

Συμφωνία με Ν.Δ.

Με την τροπολογία του κ. Βορίδη συμφώνησε τελικώς και η Νέα Δημοκρατία η οποία είχε εκφράσει αρχικώς τις επιφυλάξεις της.

Πάντως κατά το υπουργικό συμβούλιο επικριτικός για την ανάγκη μεταρρύθμισης ενός κλάδου που είχε ήδη ρυθμιστεί με την σύμφωνη γνώμη των εκπροσώπων του μηχανισμού στήριξης εμφανίστηκε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Ρέππας η νέα ρύθμιση βάζει περισσότερους περιορισμούς

Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα η επίσπευση της μεταβατικής περιόδου δεν ήταν ένα αίτημα που έθεσε η Τρόικα, αλλά η ίδια η κυβέρνηση. Ο ίδιος τόνισε ότι έως τώρα ισχύοντα στην χώρα μας για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι απολύτως σύμφωνα με τα όσα ισχύουν στην ΕΕ ενώ με την προωθούμενη ρύθμιση, εκτός της κατάργησης της μεταβατικής περιόδου, υιοθετούνται περισσότεροι περιορισμοί στην είσοδο στο επάγγελμα.

Ενδεικτικά ανέφερε ο κ. Ρέππας:

-Η οικονομική εγγύηση είναι παραπάνω από τις 9.000 ευρώ που είχαμε οριστεί αρχικώς.
-Τα οχήματα πρέπει να είναι τεχνολογίας euro5, που είναι καινούρια και τα ακριβότερα, αντί για euro4 και euro5.
-Δεν μπορούν να δραστηριοποιηθούν μη κοινοτικοί πολίτες στην Ελλάδα.

Να σημειώσουμε ότι οι μεταφορείς συνεδριάζουν αυτή την ώρα προκειμένου να καθορίσουν την στάση τους έναντι των κυβερνητικών αποφάσεων καθώς έχουν εκδηλώσει την διαφωνία τους με την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v