Επιτακτική η ανάγκη για τόνωση του τουρισμού

Να πηγαίνουν για διακοπές στην Ελλάδα καλεί τους συμπατριώτες του ο Γερμανός ευρωβουλευτής των Φιλελευθέρων (FDP) Αλεξάντερ Γκραφ-Λάμπσντορφ σε δήλωσή του στην εφημερίδα «Hamburger Abendblatt». Η Ελλάδα «χρειάζεται επειγόντως οικονομική ανάπτυξη και ο τουριστικός τομέας πρέπει να γίνει και πάλι ανταγωνιστικός», λέει ο Γερμανός ευρωβουλευτής και σημειώνει: «Όποιος έχει σκεφτεί να κάνει διακοπές στη

  • Ant1
Επιτακτική η ανάγκη για τόνωση του τουρισμού

Να πηγαίνουν για διακοπές στην Ελλάδα καλεί τους συμπατριώτες του ο Γερμανός ευρωβουλευτής των Φιλελευθέρων (FDP) Αλεξάντερ Γκραφ-Λάμπσντορφ σε δήλωσή του στην εφημερίδα «Hamburger Abendblatt». Η Ελλάδα «χρειάζεται επειγόντως οικονομική ανάπτυξη και ο τουριστικός τομέας πρέπει να γίνει και πάλι ανταγωνιστικός», λέει ο Γερμανός ευρωβουλευτής και σημειώνει: «Όποιος έχει σκεφτεί να κάνει διακοπές στην Ελλάδα, μπορεί τώρα να στείλει ένα μήνυμα. Ο κάθε τουρίστας είναι βοήθεια για τη χώρα. Αλλά τώρα, το Φεβρουάριο, που ο τουρισμός είναι νεκρός».

Η πρόταση του Λάμπσντορφ γίνεται σε μία στιγμή που ο μεγαλύτερος γερμανικός τουριστικός οργανισμός TUI διαπιστώνει πτώση των κρατήσεων των Γερμανών για διακοπές στην Ελλάδα, σύμφωνα με δήλωση της εκπροσώπου του στο Γαλλικό Πρακτορείο. Η εκπρόσωπος επισημαίνει ότι υπάρχει σαφής πτώση από την αντίστοιχη περίοδο του 2011 για ολόκληρη τη νοτιανατολική Ευρώπη, ελπίζει ωστόσο ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί.

Από την Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων της Γερμανίας διευκρινίζεται, πάντως, ότι η περίοδος κατά την οποία οι Γερμανοί κλείνουν τις θερινές τους διακοπές είναι από τον Δεκέμβριο ως τον Μάρτιο, οπότε η ακριβής τάση σε ό,τι αφορά την Ελλάδα δεν θα είναι ξεκάθαρη πριν από τον Απρίλιο.

Κι όλα αυτά την ώρα που η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού στις χώρες της Μεσογείου (Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τουρκία) από το Σεπτέμβριο μέχρι το Δεκέμβριο του 2011 κατέγραψε ετησιοποιημένη αύξηση της τάξης του 17,3%, σύμφωνα με στοιχεία της Visa Europe. Ωστόσο, αν και στην Ελλάδα η ετήσια ανάπτυξη κινήθηκε στο 5,4%, το ποσοστό αυτό υπήρξε το χαμηλότερο μεταξύ των έξι χωρών, καθώς οι υπόλοιπες πέντε κατέγραψαν διψήφια αύξηση. Τα σκήπτρα κράτησε η Γαλλία που είδε αύξηση της τάξης του 20,8%.

Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα η συνολική καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2011 ανήλθε σε 492 εκατ. ευρώ έναντι 466 εκατ. κατά το 2010, ποσό που αντιστοιχεί σε ετήσια αύξηση 5,4%. Σε σύγκριση με το προηγούμενο τετράμηνο (από Μάιο έως Αύγουστο 2011), η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού σημείωσε μείωση 53,41% από 1,056 δισ. ευρώ.

Επίσης, οι επισκέπτες από τη Ρωσία ανέβηκαν και πάλι στην κατάταξη των 10 χωρών με την υψηλότερη ετήσια δαπάνη, πηγαίνοντας από την 7η θέση το 2010 στην 5η θέση το 2011 για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου, μία τάση που παρατηρήθηκε ολόκληρο το χρόνο.

Εξετάζοντας και το πού ξοδεύουν τα χρήματά τους οι τουρίστες στην Ελλάδα, η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού σε αεροπορικά εισιτήρια την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου αυξήθηκε κατά 75,23%, δηλαδή από €5 εκατ. το 2010 σε €9 εκατ. το 2011. Αυτή η αξιοσημείωτη αύξηση ενδέχεται να οφείλεται στην αυξημένη φορολογία και την άνοδο των τιμών των καυσίμων. Επιπλέον, ο τομέας της ψυχαγωγίας για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου κατέγραψε αύξηση κατά 44,14%, δηλαδή από €16 εκατ. το 2010 σε €23 εκατ. το 2011.

Όπως δηλώνει ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Visa Europe για Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο, «h αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα μας κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2011 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί θετική υπό το πρίσμα των δύσκολων εξελίξεων στον τομέα της οικονομίας. Η μεγαλύτερη διείσδυση των ηλεκτρονικών πληρωμών, οι νέες τεχνολογίες και η διεύρυνση του περιβάλλοντος αποδοχής των καρτών πληρωμών θα αυξήσουν ακόμη πιο πολύ τις σχετικές δαπάνες από τους επισκέπτες στη χώρα μας».

Σύμφωνα με το Δείκτη Καταναλωτικής Δαπάνης στην περιοχή της Μεσογείου, το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα των δέκα χωρών με την υψηλότερη δαπάνη στις έξι υπό εξέταση χώρες - Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τουρκία - παρά το γεγονός ότι κατεγράφη η χαμηλότερη ετήσια αύξηση ύψους μόλις 4,5%, για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2011.
 
Οι επισκέπτες από τη Γαλλία έσπασαν για πρώτη φορά το όριο του €1 δισ. από την έκδοση του Δείκτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa Europe, η Γαλλία διατηρεί την πρώτη θέση ως η χώρα όπου καταγράφηκε η υψηλότερη δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού και ανέρχεται συνολικά σε €3,1 δισ. για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2011. Η δαπάνη που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία το τελευταίο τετράμηνο του 2011 ήταν, πράγματι, η διπλάσια από αυτή που σημειώθηκε σε Ελλάδα (€429 εκατ.), Τουρκία (€723 εκατ.) και Πορτογαλία (€569 εκατ.) μαζί.

Οι επισκέπτες στις έξι χώρες τις Μεσογείου συνέβαλαν σε σημαντική αύξηση της δαπάνης για ψυχαγωγία κατά το διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2011, με συνέπεια αυτή η κατηγορία να καταγράφει αύξηση κατά 95,3% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας συνολική δαπάνη της τάξεως του €1,359 δισ.

Οι κατηγορίες Τρόφιμα & Ποτά και super market σημείωσαν αύξηση καταναλωτικής δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού σε ετήσια βάση της τάξεως του 13,4% και 13,6% αντίστοιχα, καταγράφοντας δαπάνη ύψους €57 εκατ. και €344 εκατ. αντίστοιχα.

Η δαπάνη των επισκεπτών από τις αναδυόμενες αγορές - Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα - ανήλθε σε €901 εκατ. την ίδια περίοδο, αυξημένη περίπου κατά €211 εκατ. σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού από τη Ρωσία αυξήθηκε από το 4,30% που ήταν την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου του 2010 στο 4,94% κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Πράγματι η δαπάνη των Ρώσων καταναλωτών σε αυτό το τετράμηνο του έτους έμοιαζε κατά πολύ με τη δαπάνη κατά την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου 2011, η οποία έφτανε το 5,17% του συνόλου της δαπάνης εισερχόμενου τουρισμού στις έξι χώρες.
 
Η δαπάνη των επισκεπτών από την Ινδία παρέμεινε αμελητέα κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2011 και εξακολούθησε να είναι αμετάβλητη σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι.

Σημειώνεται ότι ο Δείκτης Τουριστικής Δαπάνης στην Περιοχή της Μεσογείου της Visa Europe βασίζεται στα στοιχεία διασυνοριακών συναλλαγών με όλες τις κάρτες Visa (χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες) στις έξι υπό εξέταση χώρες. Αυτά τα στοιχεία επεξεργάζονται ώστε να παρουσιάζουν μια συνολική εικόνα για το τετράμηνο (τόσο στις έξι χώρες συνολικά, όσο και επιμέρους στην κάθε μια).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v