Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ενστάσεις και επιφυλάξεις για άρθρα του πολυνομοσχεδίου

Θέματα αντισυνταγματικότητας εγείρει το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής.

  • Real.gr
Ενστάσεις και επιφυλάξεις για άρθρα του πολυνομοσχεδίου
Θέμα αντισυνταγματικότητας στην διάταξη που παρέχει αστική και ποινική ασυλία στα μέλη του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας εγείρει το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής στην έκθεσή του επί της συνταγματικής ορθότητας των άρθρων του πολυνομοσχεδίου.

Επιφυλάξεις όμως διατυπώνονται και για το άρθρο που προβλέπει οικονομικό παρατηρητήριο στους ΟΤΑ καθώς και για τη δυνατότητα που παρέχεται στους υπουργούς να αποφασίζουν ποιες δομές και ειδικότητες υπαλλήλων καταργούνται.

Ειδικότερα, για το άρθρο 74 που αφορά στην παροχή ασυλίας, αστική και ποινική, στα μέλη του ΤΧΣ, το συμβούλιο επισημαίνει ότι θα ήταν σκόπιμο να προσδιορίζονται σαφώς οι σχετικοί κανόνες επιμελούς διαχείρισης.

«Εγείρει προβληματισμό, σε σχέση και με το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, η άνευ ειδικής αιτιολόγησης στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία, προτεινόμενη διαφορετική μεταχείρισή τους, ενόψει και του αμιγώς ιδιωτικού χαρακτήρα του Ταμείου (άρθρο 1 του ν.3864/2010)», προσθέτει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη (μετά από αιτιάσεις του ΠΑΣΟΚ και βουλευτών της ΝΔ) έχει ανακοινωθεί τροποποίηση, με την οποία θα αποσύρεται η ρύθμιση που αφορά σε ποινικές ευθύνες. Επί του άρθρου 76 που αφορά στο Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, στην έκθεση επισημαίνεται ότι η προτεινόμενη ρύθμιση εγείρει προβληματισμό για το εάν οδηγεί σε περιορισμό ή κάμψη της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ. Τα μέλη του συμβουλίου σημειώνουν ότι οι ΟΤΑ έχουν τεκμήριο αρμοδιότητας επί των τοπικών υποθέσεων, το οποίο θεμελιώνεται απευθείας από το Σύνταγμα και αυτοτέλεια των τοπικών τους αρχών, προσθέτοντας πως «οι παρεμβάσεις δεν φαίνεται να συνάδουν με τις εγγυήσεις του άρθρου 102 του Συντάγματος».

Σε σχέση με το άρθρο 90 για τη διαθεσιμότητα, κατατίθεται αντίρρηση για την γενική εξουσιοδότηση υπουργών να καταργούν θέσεις ανά κατηγορία κλάδο, ή ειδικότητα σε υπουργεία, και λοιπές δομές του δημόσιου τομέα. Επισημαίνεται δε ότι για να είναι συνταγματική επιτρεπτή η νομοθετική εξουσιοδότηση πρέπει να είναι ειδική και ορισμένη. Ειδικότερα, δε για την σύσταση ή κατάργηση θέσεων σε ΟΤΑ σε πρώτο και δεύτερο βαθμό, σημειώνεται ότι αυτό συνιστά περιορισμό ή κάμψη της αυτοτέλειας των δήμων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο