Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μονομαχία Dailymotion - Youtube

Σε μία αναμέτρηση που θυμίζει αυτήν του Δαβίδ με τον Γολιάθ, η γαλλική ιστοσελίδα video - sharing Dailymotion προσπαθεί να κοντραριστεί με το YouTube.

  • Real.gr
Μονομαχία Dailymotion - Youtube
Σε μία αναμέτρηση που θυμίζει αυτήν του Δαβίδ με τον Γολιάθ, η γαλλική ιστοσελίδα video - sharing Dailymotion προσπαθεί να κοντραριστεί με το YouTube, ενώ εκφράζει σημαντικά παράπονα για την ΕΕ, η οποία δεν επιδεικνύει πυγμή προς τη Σίλικον Βάλεϊ.

Η «Ευρώπη», επισημαίνει ο επικεφαλής της Τζουζέπε ντι Μαρτίνο, «πρέπει να καταλάβει ότι οι ΗΠΑ κυριαρχούν στον ψηφιακό κόσμο και ότι ήρθε η ώρα για μια δυναμική ευρωπαϊκή απάντηση».

Το κυριότερο παράπονο των ανθρώπων της γαλλικής εταιρείας είναι ότι συχνά χρήστες της μηχανής αναζήτησης της Google (στην οποία ανήκει το ΥouTube) δεν μπορούν να βρουν βίντεο της Dailymotion, ενώ εμφανίζονται εκείνα του ΥouTube.

Και παρ' όλο που η Google αρνείται ότι έχει την οποιαδήποτε συμμετοχή σ' αυτήν την... εξαφάνιση, οι άνθρωποι του σάιτ ισχυρίζονται πως έχουν στοιχεία και δηλώνουν εξοργισμένοι με την ΕΕ, η οποία μετά από οκτώ χρόνια ερευνών για κατηγορίες περί αθέμιτων πρακτικών από τον αμερικάνικο κολοσσό, δεν κατάφερε να επιδείξει σκληρή στάση εναντίον της Google.

Πάντως, η Dailymotion κινείται επεκτατικά - 135 εκατ. χρήστες μηνιαίως παρακολουθούν 2,5 δισ. βίντεο, 155 εκατ. εκ των οποίων αναρτώνται στο Facebook και σε άλλα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτές οι επιδόσεις την κατατάσσουν 12η στην παγκόσμια λίστα των video-sharing sites.

Ηδη η Orange, η γαλλική εταιρεία παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην οποία ανήκει η Dailymotion, ανακοίνωσε σχέδια επενδύσεων ύψους 30 εκατ. ευρώ, με στόχο να τριπλασιάσει τις πωλήσεις του ιστότοπου μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Η Orange στοχεύει σε αύξηση των πωλήσεων της Dailymotion περίπου στα 100 εκατ. ευρώ ως το 2016, σε σύγκριση με 37 εκατ. ευρώ που είχε το 2012, σύμφωνα με δημοσιεύματα του γαλλικού Τύπου.

Σ' αυτό το πλαίσιο των επενδύσεων, η Dailymotion θα προσλάβει 60 υπαλλήλους και θα ανοίξει γραφεία σε Ισπανία, Ιαπωνία, Καναδά και Βραζιλία, ενώ ήδη ετοιμάζεται να λειτουργήσει ένα δεύτερο στούντιο στο Λονδίνο.

Νέα προγράμματα στα σκαριά

Στο Παρίσι, εξάλλου, την έδρα της Dailymotion, ήδη λειτουργούν δύο στούντιο στα οποία μπορούν να γυριστούν προγράμματα με αξιώσεις. «Οταν ξεκινούσαμε», εξηγεί ο Ντι Μαρτίνο, «όλοι οι καλλιτέχνες που τώρα συνεργάζονται μαζί μας, γύριζαν ταινίες μικρού μήκους με webcams στα δωμάτιά τους.

Τώρα μπορούν, χρησιμοποιώντας τα στούντιό μας, να ακολουθήσουν το καλλιτεχνικό τους όραμα». Επίσης, στις αρχές του χρόνου, η ιστοσελίδα είχε ανακοινώσει πως ετοιμάζει έξι δικά της προγράμματα, το πρώτο εκ των οποίων έχει ήδη ξεκινήσει.

Πρόκειται για την εκπομπή μαγειρικής Feedback Kitchen με παρουσιαστή τον διάσημο Αμερικανό σεφ Μάριο Μπατάλι. Διακαής πόθος των ανθρώπων της γαλλικής εταιρείας είναι αρχικά να αυξήσουν τους χρήστες τους στη Βρετανία, όπου η Dailymotion είναι ακόμα σχετικά άγνωστη, και στη συνέχεια να κάνουν άνοιγμα και στην αμερικάνικη αγορά που ελέω Google και YouTube αποτελεί ακόμη παρθένο έδαφος.

Σε ό,τι αφορά τη Βρετανία, με τη λειτουργία του δεύτερου στούντιο και με εστίαση στην κάλυψη αθλητικών γεγονότων, οι Γάλλοι ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να γίνουν περισσότερο γνωστοί αλλά κι ανταγωνιστικοί προς το YouTube. Αναφορικά με τις ΗΠΑ, τα πράγματα είναι σαφώς δυσκολότερα.

Στην προσπάθειά της να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην αμερικανική αγορά, η Dailymotion είχε έρθει πριν από μερικούς μήνες σε επαφή με τη Microsoft, ενώ είχαν κυκλοφορήσει και φήμες ότι η αμερικάνικη εταιρεία ενδιαφερόταν να αγοράσει μερίδιό της. Ωστόσο, οι φήμες δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ.

Αυτό που επιβεβαιώθηκε ήταν το ενδιαφέρον που είχε δείξει πέρσι τον Μάρτιο η Yahoo καθώς σχεδίαζε την απόκτηση του 75% των μετοχών της Dailymotion, που κοστολογούνταν στα 300 εκατ. δολάρια. Ομως, η γαλλική κυβέρνηση -το 28,4% των μετοχών της Orange ανήκει στο Δημόσιο- μπλόκαρε τη συμφωνία.

Η Dailymotion ιδρύθηκε το 2005 από τους Μπεντζαμίν Μπετζμπάουμ και Ολιβιέ Ποϊτέ από το σαλόνι του Ποϊτέ. Εξι συνολικά άτομα επένδυσαν 6.000 ευρώ κι έναν χρόνο αργότερα κατάφεραν να συγκεντρώσουν 7 εκατ. ευρώ. Το 2009, η γαλλική κυβέρνηση επένδυσε στην εταιρεία και το 2011 η Orange αγόρασε το 49% και το 2013 εξαγόρασε και το υπόλοιπο 51% για 61 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: ethnos.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο