Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το μικρό εργαστήρι παιχνιδιών έπαθε... αμνησία

Προσκαλεί μικρούς "ερευνητές" να το βοηθήσουν να θυμηθεί!..

  • Real.gr
Το μικρό εργαστήρι παιχνιδιών έπαθε... αμνησία
Ένα μικρό εργαστήρι παιχνιδιών που έπαθε... αμνησία, καλεί μικρούς ερευνητές να το βοηθήσουν για να θυμηθεί τι δουλειά κάνει, τι παιχνίδια έφτιαχνε στα 100 χρόνια "ζωής" του και από τι υλικά ήταν φτιαγμένα.

Όλα τα παραπάνω συγκροτούν τη φετινή θεματική "ταυτότητα" του Δημιουργικού Εργαστηρίου του Εθνολογικού Μουσείου Θράκης, που ξεκινά στις 4 Οκτωβρίου (με δύο τμήματα για παιδιά από 4 έως 6 ετών και 7 έως 12 ετών) και προσκαλεί τους μικρούς του φίλους να "ταξιδέψουν" με τη φαντασία τους στον κόσμο των παιχνιδιών και να γνωρίσουν την ιστορία αυτού του κόσμου, που τους προσφέρει χαρά και ενισχύει το δημιουργικό τους πνεύμα.

Ήδη, το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για συμμετοχή στο φετινό Δημιουργικό Εργαστήρι είναι μεγάλο, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Βαλεντίνα Σωκράτους, υπεύθυνη για εκπαιδευτικά προγράμματα του Εθνολογικού Μουσείου Θράκης, παιδαγωγός - εμψυχώτρια.
 
Η κ. Σωκράτους, μαζί με την Αγνή Καραγιάννη φιλόλογο - θεατροπαιδαγωγό, έχουν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του εργαστηρίου.

Η ιδέα για τη φετινή θεματική του Δημιουργικού Εργαστηρίου προήλθε από ένα παιχνίδι που βρίσκεται μέσα στο μουσείο, όχι ως έκθεμα.

Πρόκειται για ένα αυτοκινητάκι, που εικαστικά είχε πολύ ενδιαφέρον και χρονολογείται στη δεκαετία του 1950.

"Αυτό ήταν το έναυσμα για το φετινό Δημιουργικό Εργαστήρι και κάποια στιγμή έπρεπε να σκεφτώ πώς μπορώ να 'ντύσω' όλη αυτή τη θεματική" ανέφερε η κ. Σωκράτους.

Το θέμα γι' αυτή την ακαδημαϊκή χρονιά είναι το παιχνίδι ως αντικείμενο τα τελευταία 100 χρόνια. Το Δημιουργικό Εργαστήρι αλλάζει δομή και δοκιμάζει διαφορετικές προσεγγίσεις, του ίδιου θέματος.

Για πρώτη φορά, τα εργαστήρια θα πραγματοποιούνται κάθε Σάββατο του μήνα και θα έχει τρεις διαφορετικές "όψεις". Το πρώτο τρίμηνο, το θέμα θα εφαρμοστεί με τεχνικές θεατρικού παιχνιδιού, το δεύτερο με ψυχοκινητικά παιχνίδια και τέλος με κατασκευαστικό-εικαστικό χαρακτήρα.

"Ξεκινάμε με τα πρώτα παιχνίδια στις αρχές του 1900, που ήταν ξύλινες κούκλες ή με γέμιση από άχυρα, συνεχίζουμε με τα μεταλλικά και ξύλινα παιχνίδια σε 'μορφή' τρένων, αυτοκινητάκια, αεροπλανάκια και σιγά σιγά, καθώς εξελίσσεται η τεχνολογία και η βιομηχανία, αλλάζουμε εντελώς τη μορφή των παιχνιδιών" σημείωσε η κ. Σωκράτους.

Σύμφωνα με την ίδια, κομβικό σημείο στην "ιστορία" των παιχνιδιών είναι η δεκαετία του '50-'60, οπότε εισάγεται το πλαστικό παιχνίδι κι εκεί αλλάζει σχήμα και μορφές.

Μέσα από το Δημιουργικό Εργαστήρι, τα παιδιά θα γνωρίσουν σημαντικά παιχνίδια που έχουν αλλάξει τον τρόπο που επεξεργαζόμαστε και λειτουργούμε, όπως τα περίφημα τουβλάκια και τα ανθρωπάκια μινιατούρες, που μεγάλωσαν γενιές και γενιές για να φθάσουν στη μορφή του παιχνιδιού σήμερα, που "κατακλύζεται" από τεχνολογικά στοιχεία.

Στη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους αναμένεται να πραγματοποιηθούν γύρω στα 40 εργαστήρια. Πέρυσι, 120 παιδιά είχαν συμμετάσχει στο Δημιουργικό Εργαστήρι, με την επωνυμία "Δόκτωρ Καμπούμπ", που ήταν ένας συνδυασμός χημείας και οικιακής οικονομίας.

Όπως είπε η κ. Σωκράτους, τα παιδιά έκαναν διάφορα πειράματα και ανακάλυψαν τρόπους συντήρησης τροφίμων, δημιούργησαν οικολογικά καθαριστικά, έμαθαν πώς καθάριζαν πριν από 200 χρόνια και γνώρισαν εναλλακτικούς τρόπους οικιακής οικονομίας.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο