Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Καταγγελίες για παράνομες μεταφορές τοξικών στα πλοία της γραμμής

Παράνομες μεταφορές φορτίων με χημικά και τοξικά υλικά από ελληνικά φορτηγά που δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία και κάνουν το δρομολόγιο Ιταλία- Ελλάδα, κατήγγειλε ο Απόστολος Κενανίδης.

  • Real.gr
Καταγγελίες για παράνομες μεταφορές τοξικών στα πλοία της γραμμής
Σε καταγγελίες για παράνομες μεταφορές φορτίων με χημικά και τοξικά υλικά από ελληνικά φορτηγά που δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία και κάνουν το δρομολόγιο Ιταλία- Ελλάδα, προέβη την Πέμπτη ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης.

Ειδικότερα, ο κ. Κενανίδης κατήγγειλε ότι γίνονται απίστευτες παρατυπίες από Έλληνες συναδέλφους τους που δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία, μεταφέροντας στην Ιταλία «κινητές βόμβες» με τοξικά και χημικά υλικά, τα οποία καλύπτονται στα φορτηγά με άλλα προϊόντα και βεβαίως χωρίς να γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι.

Με αφορμή το τραγικό περιστατικό του πλοίου Norman Atlantic, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους και αυτοκινητιστές, οδηγοί και ιδιοκτήτες φορτηγών, ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ παραδέχθηκε ότι υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας με φορτηγά οχήματα που δεν δηλώνουν στα καράβια ότι μεταφέρουν ειδικά φορτία, τοξικά και χημικά.
 
Αυτό γίνεται, όπως εξήγησε, προκειμένου να αποφύγουν το πρόσθετο κόστος που συνεπάγεται η μεταφορά τέτοιων φορτίων, για τα οποία ο νόμος προβλέπει ειδικές συνθήκες μεταφοράς, που έχουν ως συνέπεια αύξηση της τιμής του εισιτηρίου. Μάλιστα, υποστήριξε ότι σε πολλές περιπτώσεις οχήματα που μεταφέρουν νόμιμα φορτία με χημικά ή τοξικά υλικά, τα οποία έχουν προορισμό ελληνικές η ξένες βιομηχανίες, φορτώνονται στα καράβια ως απλά φορτία, ενώ όπως ανέφερε το πρόβλημα αφορά τα καράβια που κάνουν το δρομολόγιο Ιταλία-Ελλάδα και όχι αυτά που εκτελούν την αντίθετη διαδρομή.

«Αν η πυρκαγιά στο Norman Atlantic εκδηλώνονταν στο δρομολόγιο από την Ιταλία με προορισμό τη χώρα μας δεν θα υπήρχε κανένας επιζών, εξαιτίας των αναθυμιάσεων που θα δημιουργούνταν από την καύση των χημικών και τοξικών υλικών» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σε ο,τι αφορά τους ελέγχους, σημείωσε πως είναι εξαιρετικά σπάνιοι και η πιθανότητα να εντοπιστεί ένα τέτοιο φορτίο είναι σχεδόν μηδαμινή.

Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ αναφέρθηκε και στη συνήθεια των οδηγών φορτηγών που ταξιδεύουν με πλοία να μην κοιμούνται στην καμπίνα, αλλά να παραμένουν παράνομα μέσα στα οχήματά τους, σημειώνοντας: Οι οδηγοί αποφεύγουν να κοιμούνται στις καμπίνες λόγω δυσοσμίας και εμφάνισης ψύλλων, είναι σε γνώση των ακτοπλοϊκών εταιριών και υπάρχει ανοχή.

Αναφορά έκανε και στο ζήτημα των μεταναστών χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα, λέγοντας πως τα κρούσματα είναι αλλεπάλληλα και συχνά οδηγοί, οι οποίοι αγνοούν ότι μετανάστες έχουν κρυφτεί στα οχήματά τους, διώκονται και τα φορτηγά τους κατάσχονται.

Προτάσεις για την ανάκαμψη των οδικών μεταφορών

Δέσμη έξι προτάσεων προκειμένου να αναπτυχθεί ο κλάδος και να στηριχθεί η ελληνική οικονομία, προτείνει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, σημειώνοντας πως η απελευθέρωση του επαγγέλματος δεν έφερε νέες θέσεις εργασίας αλλά νέες θέσεις ανεργίας. Παράλληλα ζήτησε «να μπει ένα φρένο στην ασυδοσία και να τεθούν κανόνες ώστε να προαχθεί ο υγιής ανταγωνισμός».

Oι προτάσεις είναι οι εξής:
-Κίνητρα για τη δημιουργία εταιρειών, με χρηματοδότηση τους ανάλογα με τον αριθμό των αυτοκινητιστών.
-Πάταξη της παράνομης μεταφοράς. Σύμφωνα με την ΟΦΑΕ, οι ξένοι μεταφορείς εκμεταλλεύονται την ανυπαρξία ελέγχων στη χώρας μας εκτελώντας παράνομες μεταφορές.
-Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: πρόταση για αφαίρεση του επίναυλου καυσίμου
ρύθμιση χρεών προς ταμεία και Δημόσιο. Ζητούν τριετές πάγωμα των οφειλών και στη συνέχεια ρύθμισή τους, αλλά και δυνατότητα στους αυτοκινητιστές να επιλέγουν οι ίδιοι την κατηγορία ασφάλισή τους.
-Διάθεση αδειών τρίτων χωρών: ζητείται να αναλάβει η Ομοσπονδία τη διάθεση των αδειών.
-Αφορολόγητο πετρέλαιο: να σταματήσει η χορήγηση αφορολόγητου καυσίμου στα μη κοινοτικά οχήματα από τα καταστήματα αφορολόγητων ειδών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v