Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

NYT: Κλειδωμένος έξω από το πιλοτήριο ένας από τους κυβερνήτες

Ερευνητής δήλωσε στους ΝΥΤ πως ένας από τους δύο πιλότους κλειδώθηκε έξω από το κόκπιτ του μοιραίου Airbus και προσπαθούσε να σπάσει την πόρτα. Δεν επιβεβαίωσε τις πληροφορίες η Lufthansa. Τι απαντά για την εμπειρία κυβερνήτη-συγκυβερνήτη.

NYT: Κλειδωμένος έξω από το πιλοτήριο ένας από τους κυβερνήτες

Ένας από τους πιλότους (o συγκυβερνήτης) του γερμανικού Airbus που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις, με τραγικό απολογισμό το θάνατο 150 ανθρώπων, είχε σηκωθεί από το πιλοτήριο του αεροπλάνου και δεν κατάφερε να επιστρέψει στη θέση του πριν το αεροπλάνο προσκρούσει στο έδαφος.

Αυτό γράφει η αμερικανική εφημερίδα New York Times επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν στοιχεία από τον καταγραφέα συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης (μαύρο κουτί).

«Ο χειριστής που ήταν έξω από το πιλοτήριο χτυπά ελαφρά την πόρτα χωρίς να του απαντήσει κανείς», είπε ένας ερευνητής του καταγραφέα των συνομιλιών. «Και τότε χτυπά την πόρτα πιο δυνατά, αλλά και πάλι δεν λαμβάνει απάντηση. Δεν υπήρξε καμία απάντηση» λέει ο ερευνητής που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του.

«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», πρόσθεσε ο ερευνητής χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες. Σύμφωνα με δημοσιεύματα ο κυβερνήτης βρισκόταν στο χώρο του πιλοτηρίου, ενώ ο συγκυβερνήτης προσπαθούσε να εισέλθει σε αυτόν.

Σημειώνεται ότι ξένα δημοσιεύματα αναφέρουν την περίπτωση ένας από τους δυο χειριστές του αεροσκάφους να ήθελε να αυτοκτονήσει.

Σύμφωνα με την πηγή που μετέχει στην αποκωδικοποίηση του καταγραφέα πτήσης και την οποία επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα, η γλώσσα που ακούγεται είναι γερμανικά. Επίσης στο τέλος της ηχογράφησης ακούγεται ένας συναγερμός που προφανώς είναι το σήμα που προειδοποιεί για την προσέγγιση του αεροσκάφους στο έδαφος.

Επίσης μια άλλη πηγή των ερευνών δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι ο συγκυβερνήτης της πτήσης είχε μπει "πρόσφατα στην εταιρεία Germanwings που είναι θυγατρική της Lufthansa". Η πρόσληψή του έγινε περί τα τέλη του 2013 και στο βιογραφικό του είχε μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης. Η εθνικότητά του δεν έχει αποσαφηνιστεί, δήλωσε η ίδια πηγή.

Η απάντηση της Lufthansa

Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο συγκυβερνήτης του A320 είχε προσληφθεί τον Σεπτέμβριο του 2013 από την Germanwings και ότι είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσης.

Όσον αφορά στον κυβερνήτη του αεροσκάφους, είχε περίπου 10 έτη εμπειρίας και περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης σε αεροσκάφη Airbus στο ενεργητικό του.

Παράλληλα η Lufthansa δεν επιβεβαίωσε τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο ένας από τους δύο πιλότους βρέθηκε μόνος του στη διακυβέρνηση του αεροσκάφους, την ώρα που ο δεύτερος ήταν αποκλεισμένος έξω από το κόκπιτ, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Από την πλευρά της η Germanwings ανακοίνωσε: "Θα κάνουμε τα πάντα για να αποκτήσουμε περισσότερες πληροφορίες και δεν θα συμμετάσχουμε σε εικοτολογίες. Η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος ανήκει στις αρμόδιες αρχές".



VIDEO- ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ by realmedialive 

Αναζητούν απαντήσεις στα συντρίμμια


Την ίδια ώρα, να ρίξουν άπλετο φως στα αίτια που προκάλεσαν τη συντριβή του μοιραίου αεροσκάφους της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις επιχειρούν οι Αρχές με την ανάκτηση των μαύρων κουτιών. 

Οι ερευνητές επιβεβαίωσαν ότι έχουν στα χέρια τους το ηχητικό υλικό από το πρώτο μαύρο κουτί και επεξεργάζονται τις πληροφορίες, ενώ θα μπορούν να παρουσιάσουν κάποιες εκτιμήσεις σε μερικές ημέρες. 

Ο διευθυντής της Εθνικής Υπηρεσίας Ερευνών και Αναλύσεων για Θέματα Ασφαλείας της Πολιτικής Αεροπορίας της Γαλλίας (ΒΕΑ), Ρεμί Ζουτί αποκάλυψε ότι η ομάδα του άκουσε την ηχητική καταγραφή και ακούστηκαν φωνές, χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες. «Θα γίνουν λεπτομερείς εργασίες στο αρχείο για να ερμηνευθούν οι φωνές και οι ήχοι που μπορούν να ακουστούν στο ηχητικό αρχείο», είπε. 

Ο ίδιος απέκλεισε το σενάριο να υπήρξε αποσυμπίεση στο αεροσκάφος ή να έγινε έκρηξη. Επιπλέον οι γαλλικές αρχές θεωρούν απίθανο να πρόκειται για τρομοκρατική επίθεση. 

Παράλληλα, αναζητείται η καταγραφή και από το δεύτερο «μαύρο κουτί» από το οποίο βρέθηκε μόνο το περίβλημα. Έτσι οι ερευνητές θα είναι σε θέση να εκτιμήσουν με μεγαλύτερη λεπτομέρεια τι πραγματικά συνέβη τα μοιραία λεπτά πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους και τι ακριβώς είπαν μεταξύ τους οι πιλότοι.

Τα σενάρια

Η βουτιά του αεροσκάφους διήρκεσε περίπου 10 λεπτά μέχρι την πτώση στις γαλλικές Άλπεις και οι Αρχές ερευνούν τι πραγματικά συνέβη εκείνες τις στιγμές στο πιλοτήριο. Αυτό που γνωρίζουν οι αρχές είναι ότι το αεροσκάφος χωρίς έγκριση άρχισε να κατεβαίνει από το ύψος που είχε και πετούσε στα 6.000 πόδια μέχρι που χάθηκε από τα ραντάρ και συνετρίβη. 

Τα σενάρια για το τι πήγε στραβά δίνουν και παίρνουν στα διεθνή ΜΜΕ. Αναλυτές υποστήριξαν ότι μπορεί να υπήρξε αποσυμπίεση στην καμπίνα με αποτέλεσμα οι πιλότοι να επιχειρήσουν να πετάξουν πιο κοντά στο έδαφος για να διορθώσουν το πρόβλημα. Το ίδιο σενάριο αναφέρει ότι τελικά οι πιλότοι ενδέχεται να μην τα κατάφεραν, να λιποθύμησαν και γι’ αυτό να μην εξέπεμψαν σήμα κινδύνου. 

Αυτό το σενάριο έρχεται σε αντίθεση με τα ευρήματα των Αρχών από το «μαύρο κουτί» καθώς εκείνα τα λεπτά ακούγονταν φωνές στο πιλοτήριο.

Το δεύτερο σενάριο αναφέρει ότι μία έκρηξη από κάποιο πρόβλημα στο αεροσκάφος προκάλεσε την πτώση. Αυτό φαίνεται εξαιρετικά απίθανο, σύμφωνα με τις Αρχές, διότι τότε το αεροσκάφος θα έχανε ύψος με μεγαλύτερη ταχύτητα και τα συντρίμμια θα είχαν διασκορπιστεί σε μεγαλύτερη ακτίνα. 

Από την πλευρά του το CNN παρουσίασε εκτιμήσεις αναλυτών ότι οι πιλότοι επιχειρούσαν με την κάθοδό τους να επιλύσουν κάποιο πρόβλημα, αλλά δεν είχαν σαφή εικόνα της πτήσης. 

Σύμφωνα με το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο, αναλυτές εικάζουν ότι οι πιλότοι δεν αποκλείεται να λάμβαναν λανθασμένες μετρήσεις στα όργανα του αεροσκάφους, να επιχείρησαν να λύσουν κάποιο πρόβλημα και όταν συνειδητοποίησαν την κατάσταση να μην είχαν τον χρόνο να αλλάξουν τη μοιραία κατάληξη.

Ποιοι ήταν οι πιλότοι της μοιραίας πτήσης

Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Bild, οι δύο πιλότοι ήταν Γερμανοί.

Ο κυβερνήτης του Airbus A320 ονομάζεται Patrick S, ήταν πατέρας δύο παιδιών και υπήρξε έμπειρος πιλότος, με 10ετή προϋπηρεσία στους αιθέρες και 6.000 ώρες πτήσης.

Από την άλλη πλευρά ο συγκυβερνήτης ήταν νεαρός, υπό το όνομα Andreas L. Σύμφωνα με τις πληροφορίες της Βild, καταγόταν από τη Ρηνανία και πριν από την Germanwings όπου προσελήφθη το 2013 εργαζόταν στη σχολή πολιτικής αεροπορίας της Lufthansa



Παρακολουθήστε απευθείας τι μεταδίδει το France 24: 



ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v