Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το ηχητικό υλικό «πρόδωσε» τον συγκυβερνήτη

Το ηχητικό ντοκουμέντο «ρίχνει» φως και ενοχοποιεί τον Αντρέας Λούμπιτζ. Στον συγκυβερνήτη στρέφονται πλέον οι έρευνες. Οι αεροπορικές εταιρίες αλλάζουν τον κανονισμό.

  • Real.gr
Το ηχητικό υλικό «πρόδωσε» τον συγκυβερνήτη

Το ηχητικό ντοκουμέντο με τα όσα ειπώθηκαν την τελευταία μισή ώρα της μοιραίας πτήσης του Airbus της Germanwings «ρίχνει» φως στο τι συνέβη πριν την συντριβή του αεροσκάφους στις γαλλικές Άλπεις. Τα όσα ακούγονται άλλωστε οδήγησαν τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι ο συγκυβερνήτης Αντρέας Λούμπιτζ έριξε επίτηδες το αεροπλάνο.

Τι συνέβη τα τελευταία 30 λεπτά;

Η πτήση 4U 9525 αναχώρησε από την Βαρκελώνη με 150 επιβάτες στις 7:01 ώρα Ελλάδος, στις 24 Μαρτίου. Το Airbus 320 άρχισε να πετά πάνω από την θάλασσα με κατεύθυνση την Γαλλία και μισή ώρα αργότερα, είχε φτάσει στα 38.000 πόδια. Η πτήση ήταν προγραμματισμένο να κρατήσει δύο ώρες.

Στις 7:30 ώρα Ελλάδος, το αεροσκάφος επικοινώνησε για τελευταία φορά με τον πύργο ελέγχου. Επρόκειτο για επικοινωνία ρουτίνας, που ζητούσε την άδεια να συνεχίσει την διαδρομή του. Μέχρι τότε, όλα πήγαιναν καλά. Ωστόσο, ένα λεπτό αργότερα, στις 7:31 ώρα Ελλάδος, το Airbus άρχισε να χάνει ύψος. Ο Γάλλος εισαγγελέας Μπρις Ρόμπιν δεν έδωσε στη δημοσιότητα τους ακριβείς χρόνους από το ηχητικό, ωστόσο είπε ότι οι δύο πιλότοι είχαν τον έλεγχο τα πρώτα 20 λεπτά της πτήσης.


Πούλμαν που μεταφέρουν τους συγγενείς των θυμάτων της μοιραίας πτήσης φτάνουν συνεχώς στην Seyne les Alpes.

Ο εισαγγελέας ανέφερε ότι αρχικά, ο συγκυβερνήτης ήταν πολύ ευγενικός στις απαντήσεις του προς τον πύργο ελέγχου, στη συνέχεια ήταν «λακωνικός», ιδιαίτερα όταν ο κυβερνήτης άρχισε να ενημερώνει για την προγραμματισμένη προσγείωση. Λίγη ώρα μετά, ο κυβερνήτης εγκατέλειψε το πιλοτήριο, προφανώς για να επισκεφτεί την τουαλέτα.

Μάλιστα, στο ηχητικό ντοκουμέντο ακούγεται ο κυβερνήτης να ζητά από τον Αντρέας Λούμπιτζ να αναλάβει τον έλεγχο του αεροσκάφους. Στη συνέχεια, ακούγονται βήματα και την πόρτα του κόκπιτ να κλείνει.

Πλέον, ο Λούμπιτζ ήταν μόνος στο πιλοτήριο και πάτησε τα κουμπιά ώστε να ξεκινήσει το αεροσκάφος να χάνει ύψος, σύμφωνα πάντα με τον εισαγγελέα Ρόμπιν. «Αυτή η πράξη μπορεί μόνο να είναι εσκεμμένη» δήλωσε χαρακτηριστικά. Από εκεί και πέρα, χρειάστηκαν μόλις δέκα λεπτά μέχρι το αεροσκάφος να συντριβεί στις γαλλικές Άλπεις. Και σε αυτό το χρονικό διάστημα, ο συγκυβερνήτης δεν είπε ούτε μία κουβέντα.

Στο ηχητικό ακούγεται ο κυβερνήτης που επιστρέφει από την τουαλέτα. Μόλις συνειδητοποίησε ότι δεν μπορεί να μπει στο πιλοτήριο, άρχισε να χτυπά δυνατά την πόρτα. Ωστόσο, δεν έλαβε καμία απάντηση. Μάλιστα, προσπάθησε ακόμη και να σπάσει την πόρτα, ωστόσο δεν τα κατάφερε.

Στο διάστημα αυτό, η αναπνοή του συγκυβερνήτη ήταν κανονική, ενώ δεν έστειλε και σήμα κινδύνου. Το αεροσκάφος έχανε 4.000 πόδια το λεπτό. Η τελευταία επικοινωνία των ραντάρ με το Airbus έγινε στις 7:40 ώρα Ελλάδος. Οι υπεύθυνοι εναέριας κυκλοφορίας προσπαθούσαν μάταια να επικοινωνήσουν.

Στα τελευταία δευτερόλεπτα του ηχητικού, οι επιβάτες ακούγονται να ουρλιάζουν από πανικό. Ο εισαγγελέας ανέφερε ότι δεν είχαν ιδέα για το τι συμβαίνει στο πιλοτήριο, μέχρι εκείνη την στιγμή. Το αεροσκάφος έπεσε στο βουνό με ταχύτητα 700 χιλιομέτρων.

Που στρέφονται οι έρευνες

Πλέον, το βάρος των ερευνών πέφτει στον συγκυβερνήτη. Η γερμανική αστυνομία έχει ξεκινήσει από χθες τις έρευνες στο σπίτι του Αντρέας Λούμπιτζ, στο Μονταμπάουρ. Προσπαθούν να βρουν στοιχεία που να ρίξουν φως στους λόγους που ο 28χρονος αποφάσισε να ρίξει το Airbus, παίρνοντας την δική του ζωή αλλά και ακόμη 149 ανθρώπων.

Η Lufthansa έκανε γνωστό ότι ο Λούμπιτζ είχε διακόψει την εκπαίδευσή του το 2009 για μικρό χρονικό διάστημα, ωστόσο επέστρεψε και την ολοκλήρωσε όταν επανεξετάστηκε και κρίθηκε κατάλληλος. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa δεν εξήγησε τους λόγους για τους οποίους διέκοψε την εκπαίδευσή του ο Λούμπιτζ.


Οι έρευνες στα συντρίμμια του Airbus της θυγατρικής της Lufthansa συνεχίζονται.

Πάντως, οι πληροφορίες που έρχονται στην δημοσιότητα αναφέρουν ότι ο 28χρονος εγκατέλειψε την εκπαίδευση για πολλούς μήνες, καθώς έπασχε από κατάθλιψη. Σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, ακόμη ένα ενδεχόμενο είναι να είχε πάθει υπερκόπωση. Δεν είναι λίγοι επίσης αυτοί που έθεσαν το θέμα των απεργιών στην γερμανική αεροπορική εταιρία, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο Λούμπιτζ ενδεχομένως να είχε κάποια αντιδικία με την Lufthansa.

Εξάλλου, προς το παρόν έχει βρεθεί το ένα μαύρο κουτί του αεροσκάφους και οι διασώστες που ερευνούν ακατάπαυστα το σημείο της τραγωδίας προσπαθούν να εντοπίσουν και το δεύτερο, προκειμένου να δοθούν περισσότερα στοιχεία για την πτήση.

Οι εταιρίες αλλάζουν τον κανονισμό

Στο μεταξύ, την στιγμή που έχει ανοίξει ένα μεγάλο θέμα για την ασφάλεια στις πτήσεις, τέσσερις αεροπορικές εταιρίες ανακοίνωσαν ότι αλλάζουν τον κανονισμό και πλέον επιβάλλουν την παρουσία δύο ατόμων μέσα στο πιλοτήριο κατά την διάρκεια των πτήσεων.

Πρόκειται για την καναδική Air Transat, την ισλανδική Icelandair, τη νορβηγική Air Shuttle και τη βρετανική Easyjet. Η βρετανική εταιρεία χαμηλού κόστους, ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι από σήμερα Παρασκευή «θα αλλάξει η διαδικασία» και θα υπάρχουν διαρκώς δύο μέλη του πληρώματος στο πιλοτήριο.

Κάτι ανάλογο ανακοίνωσε ότι προτίθεται να κάνει στο άμεσο μέλλον και η ομοσπονδία των γερμανικών επιχειρήσεων της πολιτικής αεροπορίας (Bundesverband der Deutschen Luftverkehrswirtschaft e.V, BDL).

Ο αινιγματικός Andreas Lubitz

Με σοκ υποδέχθηκαν οι γαλλικές αρχές αλλά και οι άνθρωποι που γνώριζαν τον 28χρονο συγκυβερνήτη την είδηση ότι Andreas Lubitz κλειδώθηκε μόνος του στο πιλοτήριο και έριξε το αεροσκάφος της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις.

Οι αρχές επιχειρούν τώρα να συνθέσουν το προφίλ του νεαρού συγκυβερνήτη, ο οποίος πήρε μαζί του στον θάνατο 149 ανθρώπους και να εξακριβώσουν τα κίνητρα για την ενέργεια του. 




Ο Andreas Lubitz χαρακτηρίζεται από γείτονες και γνωστούς ένας «αρκετά ήσυχος άνθρωπος», ευγενικός και ευχάριστος, ο οποίος δεν είχε προκαλέσει υποψίες με την συμπεριφορά του. Οι συνάδελφοι του από το κέντρο εκπαίδευσης LSC τον περιγράφουν ως κοινωνικό που είχε πολλούς φίλους και δεν ήταν καθόλου μοναχικός. Ο 28χρονος συγκυβερνήτης έτρεχε σε ημιμαραθώνιους, ενδιαφερόταν για τη μουσική και πήγαινε σε κλαμπ, σύμφωνα με τη σελίδα του στο Facebook.



Μάλιστα το μέλος του LSC και κοντινός φίλος του 28χρονου, Πέτερ Ρούεκερ είπε στο Reuters ότι ο νεαρός ήταν πολύ ευχαριστημένος με την δουλειά του στην Germanwings. Ουδείς ήταν σε θέση να προβλέψει την συμπεριφορά του νεαρού, ο οποίος από έφηβος είχε όνειρο να πετάξει με ένα Airbus 320. 

Ακόμη και η μητέρα του Lubitz, δασκάλα πιάνου στο επάγγελμα, και ο πατέρας του, ο οποίος είναι επιχειρηματίας αναφέρθηκε ότι ξαφνιάστηκαν με την είδηση, καθώς είχαν πάει στο σημείο της τραγωδίας και ανέμεναν μαζί με τις υπόλοιπες οικογένειες τα νέα από τις αναζητήσεις για τα αίτια της συντριβής. Μάλιστα, χρειάστηκε να κρατηθούν μακριά από τις οικογένειες λίγα λεπτά πριν την ανακοινώσεις των γαλλικών αρχών και έκτοτε δεν είναι γνωστή η τοποθεσία που βρίσκονται. 

Τι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα

Από την πλευρά της η Lufthansa έχει δώσει ελάχιστα στοιχεία για την προσωπικότητα του νεαρού συγκυβερνήτη και περιορίστηκε να αποκαλύψει μόνο ότι δεν είχε μεγάλη εμπειρία στις πτήσεις. Το ίδιο και το κέντρο εκπαίδευσης της εταιρείας στη Βρέμη που αρνήθηκε να μιλήσει για τον νεαρό.

Οι γερμανικές αρχές κάνουν φύλλο και φτερό το διαμέρισμα του στο Ντίσελντορφ   



Από γερμανικά ΜΜΕ έγινε γνωστό ότι ο Andreas Lubitz έπασχε από κατάθλιψη και υπερκόπωση με αποτέλεσμα να αφήσει για κάποιους μήνες την εκπαίδευση του. Στη συνέχεια επέστρεψε και πέρασε όλα τα τεστ και τον ψυχολογικό έλεγχο, σύμφωνα με εκπροσώπους της Germanwings. Το τι ακριβώς συνέβη σε εκείνο το διάστημα της ζωής του, όμως, παραμένει θολό. 



Έτσι ουδείς μπορεί να εξηγήσει για ποιο λόγο ο νεαρός αποφάσισε ρίξει το αεροσκάφος. Οι γαλλικές αρχές ανέφεραν ότι δεν απαντούσε στις εκκλήσεις του κυβερνήτη να ανοίξει την πόρτα και ανάσαινε κανονικά, γεγονός που προδίδει ότι δεν αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα υγείας. Επιπλέον φέρεται να είχε τοποθετήσει τον αυτόματο πιλότο στο χαμηλότερο υψόμετρο δηλαδή στα 100 πόδια προφανώς για να βεβαιωθεί ότι το αεροσκάφος πράγματι θα συντριβεί.

Τώρα ειδικοί εγκληματολόγοι και ψυχολόγοι μιλούν με τους γονείς, τους οικείους και τους συναδέλφους του προκειμένου να εξακριβωθεί η ψυχική κατάσταση του 28χρονου. Ήδη έχουν ελεγχθεί το σπίτι των γονιών του στην Μονταμπαούρ της Βόννης και το διαμέρισμα που διατηρούσε στο Ντίσελντορφ προκειμένου να βρεθούν στοιχεία ή ακόμη και κάποιο σημείωμα αυτοκτονίας, τα οποία να εξηγούν τους λόγους της ενέργειας του.

Η αστυνομία εξέτασε και το πατρικό του κοντά στη Βόννη


Πάντως οι γερμανικές αρχές αποκλείουν το ενδεχόμενο να εμπλέκεται ο 28χρονος σε τρομοκρατική οργάνωση, καθώς φαίνεται ότι από το παρελθόν και τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν προκύπτει κάποια τέτοια σύνδεση. 


Δεν είναι η πρώτη φορά που πιλότος έριξε επίτηδες αεροσκάφος

Σοκ σε ολόκληρο τον κόσμο προκάλεσε η είδηση ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους της Germanwings έριξε το Airbus 320 στο βουνό επίτηδες. Ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά που πιλότος φέρεται να προχώρησε συνειδητά σε μία τέτοια αποτρόπαια πράξη. Από το 1976 και μετά, τέσσερα αεροπορικά δυστυχήματα πιστεύεται ότι συνέβησαν επίτηδες από τον πιλότο.

Η πιο γνωστή είναι αυτή της πτήσης 990 της EgyptAir το 1999. Το αεροσκάφος εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Νέα Υόρκη στο Κάιρο. Κατά τη διάρκεια της πτήσης, το αεροπλάνο έχασε απότομα ύψος, για την ακρίβεια 14.000 πόδια μόλις σε 36 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια συνετρίβη στις ακτές της Μασαχουσέτης.

Μετά από έρευνες έγινε γνωστό ότι ο πιλότος είχε εγκαταλείψει το κόκπιτ και ότι η συντριβή ήταν αποτέλεσμα των ενεργειών του συγκυβερνήτη. Ωστόσο, ποτέ δεν έγιναν γνωστοί οι λόγοι για τους οποίους ο συγκυβερνήτης προχώρησε σε αυτή την πράξη. Πάντως, η πιθανότερη εκδοχή είναι η αυτοκτονία. Σε αυτή την αεροπορική τραγωδία έχασαν τη ζωή τους 217 άνθρωποι.

Στις 29 Νοεμβρίου του 2013, 27 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος της πτήσης 470 των αερογραμμών της Μοζαμβίκης έχασαν την ζωή τους όταν το αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν συνετρίβη στη βορειοδυτική Ναμίμπια, ενώ κατευθυνόταν στην Αγκόλα. Το αεροπλάνο άρχισε να χάνει ύψος όταν βρισκόταν στα 38.000 πόδια και η πτώση του κράτησε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Αυτή την φορά, ο συγκυβερνήτης ήταν αυτός που έφυγε για λίγο από το πιλοτήριο και τότε, ο κυβερνήτης άλλαξε τις ρυθμίσεις και ξεκίνησε η κάθοδος του αεροσκάφους.

Στις 19 Δεκεμβρίου του 1997, αεροσκάφος της εταιρίας SilkAir επέστρεφε στην Σιγκαπούρη από την Τζακάρτα, όταν ξαφνικά άρχισε να χάνει απότομα ύψος και συνετρίβη, παρασύροντας στον θάνατο 104 ανθρώπους. Οι πρώτες πληροφορίες έκαναν λόγο για πράξη αυτοκτονίας από την πλευρά του πιλότου, ωστόσο μετά το πέρας των ερευνών δεν δόθηκε σαφή εικόνα για το τι προκάλεσε την τραγωδία.

Στις 21 Αυγούστου 1994, αεροσκάφος της Royal Air Maroc με 40 επιβάτες και τέσσερα μέλη πληρώματος, εκτελούσε το δρομολόγιο από το Αγκαντίρ του Μαρόκο προς την Καζαμπλάνκα. Δέκα λεπτά μετά την απογείωση, ο έλεγχος του αεροσκάφους χάθηκε και στη συνέχεια συνετρίβη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πιλότος αποσύνδεσε τον αυτόματο και οδήγησε ο ίδιος το αεροπλάνο στα βουνά. Ωστόσο, το Σωματείο Πιλότων του Μαρόκο αρνήθηκε ότι ο πιλότος έριξε επίτηδες το αεροσκάφος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v