Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διευκρινίσεις από το ΥΠΕΣ για ρύθμιση οφειλών προς τους ΟΤΑ

Διευκρινίσεις σχετικά με τη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και τα νοµικά πρόσωπα αυτών, παρέχει εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών.

Διευκρινίσεις από το ΥΠΕΣ για ρύθμιση οφειλών προς τους ΟΤΑ
Διευκρινίσεις σχετικά με τη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και τα νομικά πρόσωπα αυτών, σύμφωνα με τον νόμο 4321/2015, παρέχει εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών.

Η εγκύκλιος αναφέρει ότι μπορούν να ρυθμιστούν όλες οι οφειλές, που θα έχουν βεβαιωθεί ταμειακά έως τις 26-5-2015, ημερομηνία κατά την οποία λήγει και η προθεσμία υποβολής αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση.

Ενδεικτικά, μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση και οφειλές οι οποίες έχουν υπαχθεί σε οποιαδήποτε άλλη ρύθμισητμηματικής καταβολής (π.χ. ν. 4257/2014, αρ. 51, ν. 4152/2013, υποπαρ. Α2, π.δ. 5/1986, αρ. 4, ν. 1080/1980, αρ. 31 και ν. 1828/1989, αρ. 26, παρ. 11).

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι για τις οφειλές που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση που προβλέπει διαφορετικές απαλλαγές, όπως επί παραδείγματι αυτή του αρ. 51 του ν. 4257/2014 που προέβλεπε απαλλαγές από «προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής και των προστίμων», το υπαγόμενο ποσό υπολογίζεται σύμφωνα με τα στοιχεία της βεβαίωσης ως είχε πριν την εφαρμογή των απαλλαγών.

Επίσης, μπορούν να υπαχθούν οφειλές που τελούν σε διοικητική ή δικαστική αναστολή, εκκρεμούν στα δικαστήρια, μετά από άσκηση προσφυγής και οφειλές που εκκρεμούν ενώπιον των Επιτροπών Επίλυσης Φορολογικών ?ιαφορών (αρ. 32, ν. 1080/1980), εφόσον υποβληθεί σχετική παραίτηση εκ μέρους του οφειλέτη.

Με την εγκύκλιο, την οποία υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών, Κώστας Πουλάκης, διευκρινίζεται, επίσης, ότι τα ευεργετήματα του αρ. 11 του νόμου(αναστολή κατασχέσεων κ.λπ.)εφαρμόζονται μόνο εφόσον ρυθμίζεται το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Ο οφειλέτης τυγχάνει των ευεργετημάτων μετά την καταβολή της 1ης δόσης, εντός τριών εργάσιμωνημερών από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση.

Ο αριθμός των δόσεων της ρύθμισης και το αντίστοιχο ποσό της απαλλαγής επί των τόκων και των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής δεν εξαρτώνται από το ύψος της οφειλής. Έτσι δίνεται στον οφειλέτη η δυνατότητα να επιλέξει το πρόγραμμαρύθμισης που επιθυμεί, ανεξάρτητα από το ποσό στο οποίο ανέρχεται η συνολική οφειλή του, με μόνο περιορισμό το ελάχιστο όριο της δόσης, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 20 €.

?στόσο, το ύψος της βασικής οφειλής (δηλαδή οι βεβαιωμένες οφειλές χωρίς τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής) είναι καθοριστικό για την επιβάρυνση των δόσεων με τόκο, καθώς ρυθμιζόμενες βασικές οφειλές άνω των 5.000 ευρώ, επιβαρύνονται με τόκο 3% ετησίως.
 
Η ρύθμισηχάνει την ισχύ της όταν ο οφειλέτης δεν είναι συνεπής ως προς την εξυπηρέτησή της και ειδικότερα με την υποχρέωση εξόφλησης της ρύθμισης εντός τριμήνου, από το χρόνο που προσδιορίζεται για την καταβολή της τελευταίας δόσης και επίσης όταν ο οφειλέτης καθυστερήσει πέραν του τριμήνου, από τη νόμιμηπροθεσμία υποβολής, δηλώσεις προς τον δήμο για την επιβολή τελών και φόρων.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο