Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα ρεκόρ στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell

Νέα ρεκόρ καθώς ο διαγωνισμός γιορτάζει 30 χρόνια καινοτομίας και επιτευγμάτων.

  • Real.gr
Νέα ρεκόρ στον Ευρωπαϊκό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell
Ύστερα από μήνες προετοιμασιών και τις τέσσερις συναρπαστικές μέρες του διαγωνισμού, η 30η διοργάνωση του Ευρωπαϊκού Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell έφτασε στο τέλος της. Τη χρονιά αυτή σημειώθηκαν τρία νέα ρεκόρ, δύο από τα οποία αποτέλεσαν τις καλύτερες επιδόσεις στην ιστορία του διαγωνισμού!

Ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell προσκαλεί φοιτητές και μαθητές λυκείου από όλο τον κόσμο να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν τα δικά τους υπερ-αποδοτικά οχήματα, τα οποία έπειτα καλούνται να διανύσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση με το ισοδύναμο ενός λίτρου καυσίμου.

Στον φετινό διαγωνισμό συμμετείχαν 197 ομάδες από 26 χώρες, οι οποίες ταξίδεψαν στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας για να διαγωνιστούν σε δύο διαφορετικές κατηγορίες σχεδιασμού αυτοκινήτου: τη φουτουριστική κατηγορία Prototype και την κατηγορία Urban Concept, με επιλογή ενός από επτά διαφορετικούς τύπους ενέργειας.

Το 1985, το νικητήριο όχημα ήταν αρκετά ικανό να ταξιδέψει από το Ρότερνταμ στο Λονδίνο με ένα μόνο λίτρο καυσίμου. Τώρα, 30 χρόνια αργότερα, η ομάδα Microjoule-La Joliverie θα μπορούσε να ταξιδέψει από το Ρότερνταμ στη Μόσχα καταναλώνοντας την ίδια ποσότητα καυσίμου, καθώς σημείωσε επίδοση 2.551,8 km/l στην κατηγορία Prototype CNG, το οποίο αποτέλεσε και το πιο αποδοτικό αποτέλεσμα του φετινού διαγωνισμού.
Για μία ακόμα χρονιά, οι ελληνικές συμμετοχές έδωσαν δυναμικά το «παρών», σημειώνοντας αξιόλογα αποτελέσματα.

• Η Ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Πυρφόρος διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέλαβε την 10η θέση αγγίζοντας τα 487 km/kWh, βελτιώνοντας σημαντικά την περσινή της επίδοση.

• Η Ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης με το εξελιγμένο όχημα πόλης Eco Racer (ΕR2015) διαγωνίστηκε στην κατηγορία Urban Concept (Hydrogen) και κατέκτησε, όπως και το 2014, την 4η θέση διανύοντας 58 km/kwh.

• Τέλος, η Ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού καθώς και από τα Τμήματα της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.) με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Τριήρης διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) και κατέκτησε την 22η θέση διανύοντας 293km/kWh.

Τα συνολικά αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Μαραθωνίου Shell 2015



Ο Norman Koch, Τεχνικός Διευθυντής του Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell, δήλωσε: «Φέτος ήταν μια αξιοσημείωτη χρονιά. Γιορτάσαμε τα 30 χρόνια του Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell και τώρα, ενώ ευχαριστούμε και αποχαιρετούμε το Ρότερνταμ, δίνουμε περήφανα τη σκυτάλη στο Λονδίνο ως τη νέα διοργανώτρια πόλη για το 2016.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος καταγράφηκαν τρία νέα ρεκόρ και παρατηρήθηκε ιδιαίτερη βελτίωση στην κατηγορία Urban Concept. Συνολικά, οι ομάδες παρουσίασαν οχήματα με βελτιωμένο σχεδιασμό και αξιοποίησαν την καινοτομία στον τομέα του λογισμικού και ελέγχου οδήγησης, όπως αποδεικνύεται από τον νικητή του βραβείου Τεχνικής Καινοτομίας, την ομάδα Vector Ecoteam».

Με αφορμή τις επιδόσεις των ελληνικών ομάδων, ο κος. Γιώργος Θωμαΐδης, Γενικός Διευθυντής της Coral, δήλωσε: «Η συνεχής δυναμική παρουσία των ελληνικών ομάδων στο Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell και ο διαρκής αγώνας τους για βελτίωση παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον μας κάνουν ιδιαίτερα περήφανους.

Με τον τρόπο αυτό, οι τρεις αυτές συμμετοχές αποδεικνύουν στην πράξη ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να διαθέτει επίμονους, δημιουργικούς και εργατικούς νέους επιστήμονες, ικανούς να προτείνουν καινοτόμες ιδέες και εφαρμογές στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους στην προσπάθεια για ένα βιώσιμο και καλύτερο μέλλον. Συγχαρητήρια στις ελληνικές ομάδες για τις διακρίσεις τους και καλή επιτυχία στα μελλοντικά τους σχέδια».



ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο