Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερχονται κάμερες και μέσα στους συρμούς του μετρό

«Πράσινο φως» για να τοποθετηθούν κάμερες ασφαλείας μέσα σε συρμούς του Μετρό. Ποιες προϋποθέσεις έθεσε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Ερχονται κάμερες και μέσα στους συρμούς του μετρό
Για λόγους ασφαλείας η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα άναψε «το πράσινο φως» για να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους 17 νέους συρμούς του Μετρό των γραμμών 2 (Ανθούπολη-Ελληνικό) και 3 (Αγία Μαρίνα-Δουκίσσης Πλακεντίας -Αεροδρόμιο).

Η Αρχή το 2013 είχε επιτρέψει την τοποθέτηση καμερών έξω από του συρμούς και κοντά στις πόρτες των βαγονιών. Αντίθετα, δεν είχε επιτρέψει, τότε, να τοποθετηθούν κάμερες μέσα στους συρμούς καθώς η εταιρεία του Μέτρο «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) δεν είχε τεκμηριώσει επαρκώς ότι ο επιδιωκόμενος σκοπό της δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τη χρήση μέτρων λιγότερο επαχθών για τους πολίτες που χρησιμοποιούν το Μετρό (προσωπικό ασφαλείας κ.λπ.).

Το περασμένο έτος η ΣΤΑΣΥ επανήλθε με νέο αίτημα για την τοποθέτηση καμερών μέσα στους 17 νέους συρμούς 3ης γενιάς που έχει θέσει σε κυκλοφορία και προσκόμισε μελέτη του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας, στην οποία, μεταξύ των άλλων επισημαίνεται ότι: 1) τυχόν φυσικά μέτρα ασφάλειας (προσωπικό κ.λπ.) δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε όλο το μήκος και εύρος του δικτύου, 2) τα τεχνολογικά μέτρα ασφάλειας και ιδίως τα συστήματα εικονοληψίας δεν μπορούν να αποτρέψουν στον απόλυτο βαθμό τρομοκρατικές επιθέσεις και άλλες σκόπιμες πράξεις, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν σε σημαντικό βαθμό ενέργειες ενάντια σε προστατευόμενους χώρους και να εξασφαλίσουν καθαρή, συνεχή και αξιόπιστη εικόνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή μείζονος περιστατικού μαζικών απωλειών σε δυσπρόσιτα ή έστω προσωρινώς απρόσιτα μέρη του δικτύου, 3) οι κάμερες παρέχουν προστασία στον οδηγό του συρμού, καθώς και στο περιπολούν προσωπικό ασφαλείας που κινείται στους συρμούς, δυνατότητα παρακολούθησης και περαιτέρω εξακρίβωσης απειλών που βρίσκονται στο συρμό, ενώ λειτουργούν αποτρεπτικά στις σκόπιμες εγκληματικές ή παραβατικές ενέργειες και συμβάλλουν στην αύξηση του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών, αφού λειτουργούν ως μηχανισμός αυτοελέγχου σε σημαντικό αριθμό επίδοξων για εγκληματική ή αντικοινωνική δραστηριότητα.

Η Αρχή στην υπ’ αριθμ. 104/2015 απόφασή της σημειώνει ότι «παρόλο που ένα σύστημα βιντεοεπιτήρησης, στο οποίο δεν πραγματοποιείται συνεχής παρακολούθηση των εικόνων των καμερών σε πραγματικό χρόνο, δεν είναι πλήρως αποτελεσματικό στην σε πραγματικό χρόνο καταστολή και αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών ασφαλείας, η εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος βιντεοεπιτήρησης στο εσωτερικό των συρμών, με τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές που έχει προτείνει η ΣΤΑΣΥ συνιστά αναλογικό μέτρο για τον επιδιωκόμενο σκοπό επεξεργασίας, εν όψει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του μεταφορικού μέσου του μετρό (υπόγειες εγκαταστάσεις, πληθώρα εγκαταστάσεων και απομακρυσμένων σημείων, συνωστισμός) και της δυσχέρειας αποτελεσματικής εφαρμογής άλλων ηπιότερων μέσων».

Τελικά, η Αρχή επέτρεψε την εγκατάσταση των καμερών στους 17 νέους συρμούς των γραμμών 2 και 3 του μετρό, θέτοντας προϋποθέσεις, όπως ότι μέσα στους συρμούς θα υπάρχει πινακίδα με την οποία θα ενημερώνεται το επιβατικό κοινό για τις κάμερες, όλες τις ημέρες της εβδομάδας (εργάσιμες και αργίες) οι επιβάτες θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα που θα τηρούνται, ο χρόνος τήρησης των βίντεο από τις κάμερες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 48 ώρες, η πρόσβαση στο καταγεγραμμένο υλικό να γίνεται μόνο από εξουσιοδοτημένα άτομα και η αφαίρεση του αποσπώμενου αποθηκευτικού μέσου να μπορεί να γίνει μόνο με τη χρήση μηχανικού κλειδιού κ.λπ.


ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο