Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επιστροφή στις… Δέσμες για τους υποψηφίους των πανελλαδικών

Αναλυτικά παραδείγματα για τον τρόπο υπολογισμού των μορίων στο νέο σύστημα των πανελλαδικών.

  • Real.gr
Επιστροφή στις… Δέσμες για τους υποψηφίους των πανελλαδικών
«Άρωμα» του παλιού συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, των περίφημων Δεσμών που χρησιμοποιούνταν έως και τις αρχές της δεκαετίας του 2000, φέρνει το υπουργείο Παιδείας από την επόμενη χρονιά στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Οι υποψήφιοι των εξετάσεων του 2016 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όχι μόνο θα διαγωνιστούν σε μικρότερο αριθμό μαθημάτων, αλλά θα πρέπει να υπολογίσουν και με εντελώς διαφορετικό τρόπο τα μόριά τους.

Το νέο σύστημα, το οποίο είχε ανακοινωθεί από τον Τάσο Κουράκη τον Μάιο του 2015, περιλαμβάνει εξετάσεις μόνο στον σκληρό «πυρήνα» των μαθημάτων για κάθε επιστημονική κατεύθυνση. Μεγαλύτερη βαθμολογική αξία θα έχουν έτσι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας σε κάθε κατεύθυνση. Χαρακτηριστικό είναι ότι, για παράδειγμα, τα Μαθηματικά ή τα Αρχαία Ελληνικά που είχαν με το προηγούμενο σύστημα στο σύνολο των μορίων ενός υποψηφίου βαθμολογική αξία 24%, στο νέο έχουν αξία 33% του συνόλου των μορίων.

Δεν μετρούν τα προφορικά

Κοινό στοιχείο του νέου συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων με τις παλιές Δέσμες είναι η «εξαφάνιση των προφορικών βαθμών».

Οι «ενδοσχολικοί» βαθμοί, δηλαδή η βαθμολογία των διδασκόντων καθηγητών στους υποψηφίους των πανελλαδικών στα εξεταζόμενα μαθήματα δεν προσμετρώνται μαζί μ' εκείνους των εξετάσεων.

Ακόμη, τα δύο μαθήματα βαρύτητας του κάθε επιστημονικού πεδίου φαίνεται να «πριμοδοτούνται» επιπλέον, αφού η βαθμολογία τους προσμετράται και δεύτερη φορά μέσα στον αλγόριθμο, πέραν του υπολογισμού με τον συντελεστή βαρύτητας.

Πώς υπολογίζονται τα μόρια

Χαρτί και μολύβι, ή exl λύνουν τα χέρια των υποψηφίων για τον υπολογισμό των μορίων.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση ο αλγόριθμος για τον υπολογισμό των μορίων των υποψηφίων είναι ο εξής:

Μ = {[(Α+Β+Γ+Δ) χ 2] + [(Α χ 1,3) + (Β χ 0,7)]} χ 100

Αυτή η μαθηματική πράξη όμως πώς «μεταφράζεται»;

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών (σε εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου) των τεσσάρων πανελλαδικα? εξεταζόμενων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο πολλαπλασιάζεται επί δύο (2), όπου Α, Β, Γ και Δ τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Στη συνε?χεια, στο γινο?μενο αυτο? προστι?θενται τα γινο?μενα των γραπτω?ν βαθμω?ν των δυ?ο μαθημα?των με τους αντι?στοιχους συντελεστε?ς βαρυ?τητας, τα οποι?α προβλε?πονται στην Ομα?δα Προσανατολισμου? ο?που ανη?κει ο υποψη?φιος για το συγκεκριμε?νο Επιστημονικο? Πεδι?ο. Το τελικο? α?θροισμα πολλαπλασια?ζεται με το εκατο? (100).

Για σχολε?ς η? τμη?ματα για τα οποι?α απαιτει?ται εξε?ταση ειδικου? μαθη?ματος η? πρακτικω?ν δοκιμασιω?ν, ο υπολογισμο?ς του συνολικου? αριθμου? μορι?ων κα?θε υποψηφι?ου γι?νεται ως εξη?ς:

Στο συ?νολο μορι?ων, προστι?θενται τα μο?ρια που προκυ?πτουν απο? τον πολλαπλασιασμο? με το εκατο? (100), του γινομε?νου του βαθμου? του υποψηφι?ου στο απαιτου?μενο ειδικο? μα?θημα η? στις πρακτικε?ς δοκιμασι?ες, με τον αντι?στοιχο συντελεστη? κατα? περι?πτωση (επί 1 ή επί 2).

Σε περι?πτωση που ο υποψη?φιος εξεταστει? πανελλαδικα? και σε πε?μπτο μα?θημα, προκειμε?νου να ε?χει προ?σβαση σε δευ?τερο Επιστημονικο? Πεδι?ο, το?τε ο υπολογισμο?ς των μορι?ων του για κα?θε ε?να απο? τα δυ?ο επιστημονικα? πεδι?α όπου ε?χει δικαι?ωμα να δηλω?σει προτι?μηση, γι?νεται με βα?ση τα αντι?στοιχα τε?σσερα πανελλαδικα? εξεταζο?μενα μαθη?ματα.

Παράδειγμα:

Ένας υποψήφιος της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών που έχει δώσει για τις σχολές του 2ου επιστημονικού πεδίου Μαθηματικά (α), Φυσική (β), Χημεία (γ) και Νεοελληνική Γλώσσα (δ), θα υπολογίσει το άθροισμα των βαθμών του και θα το πολλαπλασιάσει επί δύο. Στη συνέχεια, θα πολλαπλασιάσει τη βαθμολογία των Μαθηματικών με τον συντελεστή βαρύτητας 1,3 και τη βαθμολογία της Φυσικής με τον συντελεστή βαρύτητας 0,3. Τα δύο αυτά γινόμενα θα τα προσθέσει και το άθροισμά τους, θα το προσθέσει με το πρώτο γινόμενο. Το συνολικό άθροισμα που θα βγει, πολλαπλασιάζεται επί 100, για τον τελικό αριθμό μορίων.

Στην περίπτωση που ο υποψήφιος θέλει να έχει επιλογή και στο 3ο επιστημονικό πεδίο των επιστημών Υγείας, θα δώσει και πέμπτο μάθημα, τη Βιολογία (ε). Σε αυτή την περίπτωση, τα μόριά του για τις σχολές του 3ου πεδίου θα υπολογιστούν υπολογίζοντας τις βαθμολογίες Βιολογίας (ε), Φυσικής (β), Χημείας (γ) και Νεοελληνικής Γλώσσας (δ), αφήνοντας εκτός τα Μαθηματικά, και με συντελεστή βαρύτητας 1,3 στη Βιολογία και 0,7 στη Φυσική.

Όσον αφορά τους συντελεστές βαρύτητας, η μόνη εξαίρεση αφορά στο 3ο επιστημονικό πεδίο, Επιστημών Υγείας και Ζωής, όπου οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων είναι 0,9 και 0,4, από τις ομάδες προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας που προβλέπονται στις Ομάδες Προσανατολισμού για κάθε Επιστημονικό Πεδίο:

A .Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών

α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)

β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Μαθηματικά Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών

2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Γ. Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής

α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)

β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)

4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης

α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

5ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής

α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)

β) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Μόνη εξαίρεση για το 3ο επιστημονικό πεδίο, Επιστημών Υγείας και Ζωής, οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων είναι 0,9 (για τη Βιολογία γενικής παιδείας) και 0,4 (για τη Νεοελληνική Γλώσσα), αντί 1,3 και 0,7, που είναι στα άλλα πεδία.

Συντελεστές Ειδικών Μαθημάτων και πρακτικω?ν δοκιμασιω?ν

Σε μια σειρά σχολών και τμημάτων υπάρχει ειδική πρόβλεψη για την εξέταση των υποψηφίων σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες:

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση οι συντελεστές βαρύτητας είναι:

Α) Δυ?ο (2) για τα Τμη?ματα για τα οποι?α απαιτει?ται εξε?ταση στα ειδικα? μαθη?ματα:

«Ελευ?θερο Σχε?διο» και «Γραμμικο? Σχε?διο»

«Αρμονι?α» και «Ε?λεγχος Μουσικω?ν Ακουστικω?ν Ικανοτη?των».

Β) Δυ?ο (2) για τα τμη?ματα:

Ξε?νων Γλωσσω?ν και Φιλολογιω?ν,

Ξε?νων Γλωσσω?ν Μετα?φρασης και Διερμηνει?ας του

Ιονι?ου Πανεπιστημι?ου Επιστη?μης Φυσικη?ς Αγωγη?ς και Αθλητισμου?.

Γ) Ε?να (1) για το τμη?μα Πλαστικω?ν Τεχνω?ν και Επιστημω?ν της Τε?χνης Παν. Ιωαννι?νων για το οποι?ο απαιτει?ται εξε?ταση στο ειδικο? μα?θημα «Ελευ?θερο Σχε?διο» και για ο?λες τις λοιπε?ς σχολε?ς και τμη?ματα για τα οποι?α απαιτει?ται εξε?ταση σε ειδικο? μα?θημα ξε?νης γλω?σσας, με την επιφυ?λαξη των περιπτω?σεων 1 και 2.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο