Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Παράθυρο» εκσυγχρονισμού στη διδασκαλία σειράς μαθημάτων

Οι δυνατότητες των τρισδιάστατων εκτυπωτών παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση στο 1ο Επαγγελματικό Λύκειο των Χανίων.

  • Real.gr
«Παράθυρο» εκσυγχρονισμού στη διδασκαλία σειράς μαθημάτων
Τη δυνατότητα δημιουργίας μοντέλων σε μικρή αλλά και μεγάλη κλίμακα καθώς και της κατασκευής μικροαντικειμένων όπως θήκες κινητών τηλεφώνων, παιχνιδιών και άλλων, δίνει ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής, οι δυνατότητες του οποίου παρουσιάστηκαν στο 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Χανίων.

Η λειτουργία του εκτυπωτή βασίζεται στο project PRINT STEM που εφαρμόστηκε στη σχολική μονάδα στο πλαίσιο της δράσης Erasmus+ στην οποία και συμμετέχει το σχολείο.

Όπως εξήγησε ο συντονιστής του προγράμματος και εκπαιδευτικός Φώτης Μπιχάκης, η εισαγωγή της τεχνολογίας του τρισδιάστατου εκτυπωτή δημιουργεί νέα δεδομένα στη διδασκαλία μιας σειράς μαθημάτων που αφορούν τις θετικές επιστήμες καθώς υποστηρίζει καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στη διδασκαλία των Μαθηματικών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Φυσικών Επιστημών.

Ουσιαστικά, όπως επισήμανε, είναι η πρώτη οργανωμένη πειραματική προσπάθεια σε παγκόσμιο επίπεδο, εισαγωγής της τεχνολογίας τρισδιάστατης εκτύπωσης στη διδασκαλία των συγκεκριμένων μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε αυτό το εύρος και μέγεθος.

Σύμφωνα με τον κ. Μπιχάκη, «η υλοποίηση του προγράμματος ξεπέρασε τις προσδοκίες τόσο από άποψη συμμετοχής και ενδιαφέροντος μαθητών όσο και από άποψη δυνατοτήτων του συγκεκριμένου προγράμματος».

Όπως εξήγησε, μέσω του προγράμματος δόθηκε η δυνατότητα να κατανοήσουν οι μαθητές τις πολλές και διαφορετικές χρήσεις που έχει ο τρισδιάστατος εκτυπωτής στη βιομηχανία: από την κατασκευή παιχνιδιών μέχρι την κατασκευή καλουπιών για παπούτσια και την οδοντοτεχνική.

Επίσης μέσω του 3D εκτυπωτή δίνεται η δυνατότητα για τη μελέτη μνημείων και την εκτύπωσή τους σε μικρή κλίμακα. «Θα μπορούσαμε στη συνέχεια του προγράμματος μέσα από την αποτύπωση και φωτογράφηση μνημείων να τα αποτυπώσομε σε μικρογραφία», εξήγησε ο κ. Μπιχάκης.

Ωστόσο ο ίδιος επεσήμανε ότι για να προχωρήσει η όλη προσπάθεια χρειάζεται οικονομική στήριξη καθώς το κόστος για ένα τρισδιάτατο εκτυπωτή και τα αναλώσιμά του είναι υψηλό, ενώ χρειάζεται η υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς καθώς και η ύπαρξη κατάλληλων χώρων.

Για τη δημιουργία των μοντέλων υπάρχουν δύο φάσεις: Ο σχεδιασμός που γίνεται μέσα από ειδικά προγράμματα και στη συνέχεια το «χτίσιμό» του στο πρόγραμμα του εκτυπωτή.

«Η ώρα της υλοποίησης αποτελεί και το μαγνήτη για τους μαθητές», όπως, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακοτρίο, είπε χαρακτηριστικά ο συντονιστής του προγράμματος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο