Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εύσημα σε εθελοντές εκπαιδευτικούς κοινωνικού φροντιστηρίου

Τους εθελοντές εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο κοινωνικό φροντιστήριο του δήμου Κορυδαλλού, βράβευσαν σε ειδική εκδήλωση, στο Πνευματικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη»- ο δήμαρχος Κορυδαλλού και στελέχη της δημοτικής αρχής.

  • Real.gr
Εύσημα σε εθελοντές εκπαιδευτικούς κοινωνικού φροντιστηρίου
Τους εθελοντές εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο κοινωνικό φροντιστήριο του δήμου Κορυδαλλού, βράβευσαν -σε ειδική εκδήλωση, που έγινε το καλοκαίρι στο Πνευματικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη»- ο δήμαρχος Κορυδαλλού Σταύρος Κασιμάτης και στελέχη της δημοτικής αρχής.

Με την εκδήλωση αυτή σφραγίσθηκε η επιτυχία και αποδοχή του κοινωνικού φροντιστηρίου, που για τρίτη συνεχή χρονιά υλοποίησε ο δήμος Κορυδαλλού.
 
Απευθύνεται σε μαθητές και των δύο βαθμίδων (Γυμνάσιο-Λύκειο), ενώ τα μαθήματα που διδάσκονται καθορίζονται από τις ανάγκες των μαθητών και τις διαθεσιμότητες των εθελοντών.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το σχετικό τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου, για τη σχολική χρονιά 2015-2016 πραγματοποιήθηκαν και μαθήματα Αγγλικών.

Στη σχολική, δε, χρονιά που πέρασε, δίδαξαν συνολικά 39 δάσκαλοι και καθηγητές, ενώ παρακολούθησαν 180 μαθητές.

Επίσης, συμμετείχαν εθελοντικά 14 γονείς, που προσέφεραν διοικητική υποστήριξη για την εύρυθμη λειτουργία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου.

Στα Κοινωνικά Φροντιστήρια συμμετέχουν εθελοντές φοιτητές, αδιόριστοι και συνταξιούχοι καθηγητές και δάσκαλοι που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους δωρεάν, ενώ την τελευταία χρονιά η προσπάθεια ενισχύθηκε και από διορισμένους εκπαιδευτικούς της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά.

«Το κοινωνικό φροντιστήριο του Κορυδαλλού είναι μία υπέροχη πρωτοβουλία της Ένωσης Γονέων και του δήμου που αγκαλιάστηκε από τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς της κοινότητάς μας», τόνισε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νίκος Κατσούλης, καθηγητής φυσικής 4ου Γυμνασίου Κορυδαλλού και πρόεδρος Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά.

Το κοινωνικό φροντιστήριο αφορά μαθητές οικογενειών με χαμηλό εισόδημα που αδυνατούν να προσφέρουν στα παιδιά τους την υποστήριξη που έχουν ανάγκη και, όπως σημειώνει ο κ. Κατσούλης, «αυτή την ανάγκη που θα έπρεπε να είναι ευθύνη του κράτους και δικαίωμα κάθε μαθητή, έρχεται να καλύψει το κοινωνικό φροντιστήριο».

«Δυστυχώς, το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όπως έχει δομηθεί, αναγκάζει το μαθητή να ολοκληρώνει την εκπαιδευτική διαδικασία εκτός σχολείου είτε βοηθούμενος από τους γονείς του άμεσα είτε αναγκάζοντας τους γονείς να αγοράζουν βοήθεια από την ιδιωτική πρωτοβουλία», παρατηρεί, ενώ συμπληρώνει:

«Οι γονείς που δεν μπορούν να παρέχουν αυτή τη βοήθεια στα παιδιά τους, υπάρχει αυξημένη πιθανότητα να μην μπορούν να παρακολουθούν την εκπαιδευτική διαδικασία».

Άλλωστε, όπως εξηγεί, «πρωτοβουλίες καθηγητών που συμπληρώνουν εθελοντικά τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους, υπήρχαν πάντα, αλλά το κοινωνικό φροντιστήριο άνοιξε αυτή την πρωτοβουλία στην κοινωνία αυξάνοντας και τους μαθητές αλλά και τους εθελοντές εκπαιδευτικούς και γονείς».

Πρόσθεσε, ακόμη, ότι το κοινωνικό φροντιστήριο δεν πρέπει να λειτουργεί ως φροντιστήριο αφού κάτι τέτοιο θα αύξανε την εξάρτηση των μαθητών από το θεσμό:
 
«Η αποστολή του πρέπει να είναι, να βρεθούν και να αποκατασταθούν οι αιτίες που οδήγησαν το μαθητή να αποτανθεί στο κοινωνικό φροντιστήριο και να επανενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία αυτόνομα».

Ο πρόεδρος Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά αναφέρθηκε στη σημασία του εθελοντισμού ειδικά σε τόσο σημαντικούς τομείς όπως αυτός της εκπαίδευσης:

«Η διαδικασία είναι αποκλειστικά εθελοντική και αυτό αποδεικνύει τη σημασία αλλά και την ανάγκη που υπάρχει στην κοινωνία για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να δίνει πραγματικά ίσες ευκαιρίες στους μαθητές και να μην στηρίζεται στην “έξτρα εξωτερική βοήθεια”. Αυτό άλλωστε θεωρείται αυτονόητο σε όλα τα επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα του δυτικού κόσμου όπου λέμε ότι θέλουμε να ανήκουμε».

Σε ερώτηση που του έγινε σχετικά με την αναγκαιότητα ύπαρξης τέτοιων πρωτοβουλιών στις μέρες μας, απαντά χαρακτηριστικά:
 
«Το σημαντικό είναι να μη χρειάζονται τέτοιες δομές και να παρέχουμε στα παιδιά μας δημόσια δωρεάν παιδεία που θα εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές. Αυτός είναι ο πραγματικός μοχλός ανάπτυξης. Όταν και στη δική μας κοινωνία το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού θα έχει την ευκαιρία να πάρει υψηλού επιπέδου γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες που θα του επιτρέψουν να καινοτομήσει, τότε η Ελλάδα θα οδηγηθεί στην πρωτοπορία και την ανεξαρτησία».

Αξιοσημείωτο είναι ότι στο δήμο Κορυδαλλού επετεύχθη μια ακόμη καινοτομία με την έναρξη της συνεργασίας του Κοινωνικού Φροντιστηρίου με ιδιωτικά φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, τα οποία προσέφεραν φέτος 10 υποτροφίες σε μαθητές της Γ’ Λυκείου με εισοδηματικά και βαθμολογικά κριτήρια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο