Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Αγκάθια» στην κατασκευή του νέου οδικού άξονα Καβάλας-Δράμας

Έντονη αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει στην τοπική κοινωνία για τον σχεδιασμό του νέου οδικού άξονα του Ε61, που θα συνδέσει την Καβάλα με τη Δράμα.

«Αγκάθια» στην κατασκευή του νέου οδικού άξονα Καβάλας-Δράμας
Έντονη αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει στην κοινωνία της Καβάλας για τον σχεδιασμό του νέου οδικού άξονα του Ε61, που θα συνδέσει τον ομόνυμο νομό με τη γειτονική Δράμα, ο οποίος θα σχεδιαστεί και θα υλοποιηθεί από την Εγνατία Οδό ΑΕ.
 
Και στις δυο τελευταίες συνεδριάσεις του, το Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας αρνήθηκε να συζητήσει τις τεχνικές προτάσεις που έφεραν προς ενημέρωση τα στελέχη της Εγνατίας Οδού Α.Ε., καθώς σύμφωνα με αυτές, για την κατασκευή του νέου διευρωπαϊκού οδικού άξονα απαιτείται το κόψιμο μεγάλου αριθμού πεύκων από το περιαστικό δάσος του Σταυρού Αμυγδαλεώνα, μέσα από το οποίο θα διέρχεται ο δρόμος.

Οι κάτοικοι της Τοπικής Κοινότητας Αμυγδαλεώνα στη Δημοτική Ενότητα Φιλίππων του Δήμου Καβάλας προβάλουν έντονες ενστάσεις στον τρόπο εκτέλεσης του έργου, καθώς θεωρούν ότι θα έχει αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον.
 
Πάντως, το βράδυ της περασμένης Πέμπτης, στη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, οι εκπρόσωποι της Εγνατίας Οδού Α.Ε επισήμαναν ότι θα επανέλθουν με βελτιωμένη πρόταση, σε ό,τι αφορά τις αδειοδοτήσεις των γεωτεχνικών μελετών χάραξης του οδικού άξονα, έπειτα από τις αντιρρήσεις που υπήρχαν και διατυπώθηκαν ανοιχτά.

Τα τελευταία 24ωρα, ωστόσο, όλο και περισσότερες φωνές από τοπικούς φορείς, τόσο στην Καβάλα όσο και στη Δράμα, υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα του έργου, που -όπως αναφέρουν- θα συμβάλει στη γενικότερη οικονομική ανάπτυξη των δυο περιοχών της ανατολικής Μακεδονίας με την ταυτόχρονη τόνωση του τουριστικού ρεύματος από τις χώρες της Βαλκανικής, ενισχύοντας σημαντικά τον οδικό τουρισμό.
 
Επίσης, την ίδια στιγμή, πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι ο κίνδυνος αδυναμίας χρηματοδότησης του έργου από το νέο ΕΣΠΑ ή άλλους χρηματοδοτικούς πόρους είναι ορατός, αν υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση.

Υπό αυτές τις εξελίξεις ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, συγκαλεί αύριο το μεσημέρι συνάντηση εργασίας, παρουσία και του αντιπεριφερειάρχη Δράμας, Αργύρη Πατακάκη, μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να αξιολογήσουν την υφισταμένη κατάσταση.

«Είναι σημαντικό» σημείωσε ο κ. Μαρκόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, «να ολοκληρωθεί η μελέτη, ώστε να εξασφαλίσουμε την πορεία του έργου. Για οποιεσδήποτε αλλαγές, αυτό είναι κάτι που θα δούμε, όμως χωρίς ολοκληρωμένη μελέτη διευκολύνουμε όσους δεν θέλουν να κάνουν το έργο και επιδιώκουν να διοχετευτούν τα χρήματα κάπου αλλού».

«Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση», σημειώνει κ. Μαρκόπουλος, «ότι αυτός ο δρόμος θα μας φέρει περισσότερους επισκέπτες, που θα έρχονται με λιγότερη ταλαιπωρία και θα συνεχίσουν να μας προτιμούν ως τουριστικό προορισμό. Επιπλέον, στον τομέα του τουρισμού, το θέμα δεν είναι μόνο η τουριστική προβολή μιας περιοχής, αλλά και οι υποδομές που προσφέρει, όπως δρόμους, βιολογικούς καθαρισμούς κ.α. Ο οδικός άξονας Ε61, όπως κι άλλοι δρόμοι, θα συνεισφέρει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής».

Τέλος, για το οικολογικό αποτύπωμα του έργου και το ενδεχόμενο να κοπεί μεγάλος αριθμός δέντρων από το περιαστικό δάσος, ο κ. Μαρκόπουλος ανάφερε: «Δεν μπορούμε να κάνουμε εικασίες, χωρίς ολοκληρωμένη μελέτη. Ωστόσο, και για άλλα έργα στο παρελθόν κόπηκαν δέντρα, ώστε να έρθουν εις πέρας.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το Σέιχ Σου στη Θεσσαλονίκη. Αν δεν είχαν κοπεί δέντρα, δεν θα γινόταν ο περιφερειακός της Θεσσαλονίκης και θα υπήρχε μεγαλύτερη ταλαιπωρία στους κατοίκους της πόλης, ενώ θα εισέπνεαν περισσότερο καυσαέριο. Βεβαίως, κόπηκαν δέντρα, αλλά φυτεύτηκαν αλλού.
 
Γλίτωσε, όμως, μια περιοχή από μεγαλύτερη περιβαλλοντική ρύπανση. Είναι προτιμότερο να υπήρχαν τα δέντρα στη συγκεκριμένη θέση και ν’ ασφυκτιά το κέντρο της Θεσσαλονίκης; Στη δική μας περίπτωση, είναι προτιμότερο να μην έχουμε ένα δρόμο που θα κάνει καλό και περιβαλλοντικά και στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων;». Οπως είπε, σε πολλά άλλα έργα δέντρα κόπηκαν κι άλλα φυτεύτηκαν μετά την ολοκλήρωση του έργου. "Δεν μπορούν να γίνουν αλλιώς τα έργα" κατέληξε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο