Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ρέθυμνο: Έγκριση διαγωνισμών και ΣΔΙΤ για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Εγκρίθηκε η διενέργεια «Διεθνούς Διαγωνισμού για την ανάθεση...

Ρέθυμνο: Έγκριση διαγωνισμών και ΣΔΙΤ για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης
Εγκρίθηκε η διενέργεια «Διεθνούς Διαγωνισμού για την ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης του έργου "Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο Τμήμα Χανιά -Ηράκλειο"» σύμφωνα με απόφαση που δημοσίευσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Παράλληλα, εγκρίθηκαν και οι αποφάσεις «Διεθνούς Διαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα του έργου "Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος Νεάπολη, με ΣΔΙΤ"».

«Θετική εξέλιξη» χαρακτήρισε την προκήρυξη των δύο τμημάτων του ΒΟΑΚ ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, υπογραμμίζοντας, παράλληλα, την ξεκάθαρη θέση της περιφερειακής Αρχής, η οποία είναι η εξή: «Να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και να προετοιμαστούν οι μελέτες για την Κίσσαμο και για τη Σητεία». Αποτιμώντας, δε, την εξέλιξη με βάση τις αποφάσεις του υπουργείου, ο περιφερειάρχης σημείωσε πως «είναι το πρώτο θετικό βήμα για το έργο», εξηγώντας πως απομένουν πολλά βήματα ακόμα «μέχρι να γίνουν διαγωνισμοί, να προχωρήσει το πρώτο στάδιο, να δούμε τις ενστάσεις και πότε θα ξεκινήσει αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης».

Ο κ. Αρναουτάκης διευκρίνισε ότι «το έργο του ΒΟΑΚ πρέπει να γίνει από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία. Αυτή τη θέση έχουμε καταθέσει στον αρμόδιο υπουργό, αυτήν θα διεκδικούμε πάντα… Απαντήσεις για όλα τα επιμέρους ερωτήματα αναμένεται να δοθούν το επόμενο διάστημα κατά την αναμενόμενη κάθοδο του υπουργού Υποδομών στο Ηράκλειο».

Μιλώντας για τη σύμβαση παραχώρησης, ανέφερε πως η διαδικασία απαιτεί να βρεθούν τα κεφάλαια και ότι στο υπουργείο Υποδομών είναι πάρα πολύ αισιόδοξοι, παρά το γεγονός ότι υπήρξε καθυστέρηση από τον Ιανουάριο, η οποία οφείλεται σε γραφειοκρατικούς λόγους, γιατί πρόκειται για έργο που γίνεται πρώτη φορά στην Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο διοδίων, ξεκαθάρισε πως «οι Κρητικοί δεν πρέπει να πληρώνουν διόδια γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος για να κατευθύνονται από τη μια μεριά της Κρήτης στην άλλη. Πρόταση, την οποία έχει καταθέσει η Περιφέρεια, έχει υιοθετηθεί από το υπουργείο στην τελευταία συνάντηση που είχαμε και περιμένουμε όμως τις τελικές ανακοινώσεις».

Τέλος, ο κ. Αρναουτάκης επικοινώνησε με τον αρμόδιο υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιο Πιτσιόρλα, σχετικά με την κατασκευή τού τμήματος από τη Χερσόνησο προς τον Άγιο Νικόλαο και όπως τον ενημέρωσε ο υφυπουργός υπεγράφη το έργο ΣΔΙΤ για το συγκεκριμένο τμήμα. «Το γεγονός ότι η διυπουργική (για τα ΣΔΙΤ) υπέγραψε για να προχωρήσει το έργο είναι θετικό, διότι είναι η πρόταση που εμείς είχαμε κάνει στον πρωθυπουργό πέρυσι τον Ιούνιο για να μπορεί να χρηματοδοτηθεί το έργο μέσω ΣΔΙΤ με ρήτρα διαθεσιμότητας. Αυτή η πρόταση υιοθετήθηκε με το σύστημα αποπληρωμής μέσα σε 30 χρόνια από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων» σημείωσε ο πριφερειάρχης και τόνισε: «Περιμένουμε και το τρίτο κομμάτι του δρόμου (Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος) και τις ανακοινώσεις του υπουργού για το χρονοδιάγραμμα και όλη την εξέλιξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Στο ίδιο πλαίσιο της καλής συνεργασίας με το υπουργείο που διατηρεί η περιφέρεια κινούνται και οι σχέσεις με τα επιμελητήρια του νησιού. Αυτό επιβεβαιώθηκε κατά τη συνάντηση του κ. Αρναουτάκη με τους εκπροσώπους των Εμπορικών και Βιοτεχνικών Επιμελητηρίων της Κρήτης, όπου συζητήθηκαν όλα τα μεγάλα έργα υποδομής και ανάπτυξης του νησιού, καθώς και οι δράσεις στήριξης και ενδυνάμωσης της επιχειρηματικότητας που εξελίσσονται. Μεταξύ αυτών, η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού και η διασύνδεσή του με τον πρωτογενή τομέα, καθώς και η αξιοποίηση των διαθέσιμων χρηματοδοτήσεων με κυρίαρχο στόχο τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας να περάσουν στην πραγματική οικονομία στηρίζοντας την τοπική επιχειρηματικότητα.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v