Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Με 144,3 χιλιόμετρα έτρεχε ο συρμός στο Αδενδρο

Σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της επιτροπής που εξέτασε τον εκτροχιασμό του τρένου στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης, αιτία ήταν η υψηλή ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο συρμός. Ετρεχε με 144,3 χιλιόμετρα την ώρα, με όριο τα 60 χιλιόμετρα.

Με 144,3 χιλιόμετρα έτρεχε ο συρμός στο Αδενδρο

Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο μηχανοδηγός του συρμού που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, η οποία ήταν 144,3 km/h, είναι η αιτία του δυστυχήματος στην περιοχή Αδένδρου, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της επιτροπής που διερεύνησε τον χώρο του δυστυχήματος. Επισημαίνεται ωστόσο η απουσία συστήματος για τη μείωση της ταχύτητας του συρμού, στην περίπτωση που υπερβαίνει το εκάστοτε όριο.

Στην προκαταρκτική έκθεση εκτίμησης αναφέρεται πως η επιτροπή, «λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα στοιχεία και με την επιφύλαξη των επιπλέον στοιχείων που ενδεχομένως να προκύψουν όσον αφορά στην έκταση και στο μέγεθος των ζημιών, εκτιμά ότι το αίτιο εκτροχίασης της αμαξοστοιχίας 58 της 13/05/2017 είναι η υψηλή ταχύτητα που είχε αναπτύξει. Με βάση την επίσημη ανάλυση των στοιχείων του ταχογράφου (Teloc) που έγινε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατά την ώρα της εκτροχίασης η ταχύτητα της ήταν 144,343 Km/h. Από τα στοιχεία δεν φαίνεται να έχει γίνει εφαρμογή πέδης».

Στο πόρισμα αναφέρεται, επίσης, ότι «ενδεχόμενα ερωτήματα, που σχετίζονται με την αντοχή της σιδηροτροχιάς και έχουν επίσης σχέση με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της θραύσης, θα απαντηθούν μετά το πόρισμα του εργαστηριακού ελέγχου του δείγματος της σιδηροτροχιάς (από πιστοποιημένο πανεπιστημιακό εργαστήριο). Με την προσωρινή (ορθή μεν κανονιστικά αλλά επιβαρυμένη λειτουργικά) κατάσταση του δικτύου, θα πρέπει να εξεταστούν μέτρα που θα απέτρεπαν ή θα μείωναν δραστικά την υπέρβαση του εκάστοτε ορίου ταχύτητας».

Σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών αναφέρεται πως «η προκαταρκτική Έκθεση Εκτίμησης παραδόθηκε σήμερα στον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών & Μεταφορών κ. Θάνο Βούρδα, ο οποίος σήμερα το πρωί πραγματοποίησε ευρεία σύσκεψη με την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων και το σύνολο των Διοικήσεων των Σιδηροδρομικών Εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) για το συγκεκριμένο ζήτημα».

Σημειώνεται ότι η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων συνεχίζει εντατικά το έργο της και το τελικό πόρισμα θα κατατεθεί στις αρμόδιες Αρχές το επόμενο διάστημα.

Όσον αφορά τις εργασίες αποκατάστασης του δικτύου στην περιοχή του Αδένδρου, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών επιβεβαιώνει ότι προχωρούν εντατικά όλες οι απαραίτητες εργασίες, σύμφωνα με τη σχετική εντολή που είχε δώσει από την πρώτη στιγμή ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης.
Συγκεκριμένα:
· Ολοκληρώνεται αύριο, Σάββατο 20 Μαΐου 2017, η απομάκρυνση του συρμού που εκτροχιάστηκε, ενώ έχει κατεδαφιστεί το κτίριο που «χτυπήθηκε».

· Έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής.

· Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης.

 

*Δείτε το πλήρες πόρισμα στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό". 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v