Ανεξέλεγκτη η πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό

Πρώτος στόχος να σταματήσουν οι διαρροές καυσίμων από το κουφάρι του βυθισμένου πλοίου. Η πετρελαιοκηλίδα έχει φτάσει στις ακτές ανοιχτά του Καλαμακίου, του Αγίου Κοσμά, αλλά και της Γλυφάδας, όπως είπε ο δήμαρχος Πειραιά.

Ανεξέλεγκτη η πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό

Ως μείζονος σημασίας βαρύ περιστατικό, που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χαρακτήρισε σήμερα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Διονύσιος Χαράλαμπος Καλαματιανός, τη ρύπανση που προκάλεσε σε παράκτιες περιοχές η βύθιση του αγκυροβολημένου μικρού δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης, γεμάτου με 2.570 τόνους καύσιμα. 

Η πετρελαιοκηλίδα έχει φτάσει στις ακτές ανοιχτά του Καλαμακίου, του Αγίου Κοσμά, αλλά και της Γλυφάδας, όπως είπε ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης.

Μώραλης: Μαύρισε και η Γλυφάδα

Μιλώντας στον realfm ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, αποκάλυψε οτι μετά από επικοινωνία με τον Δήμαρχο Γλυφάδας Γιώργο Παπανικολάου, η κατάσταση χειροτερεύει. «Φοβάμαι ότι θα έχουμε χειρότερα. Η πετρελαιοκηλίδα θα φύγει και προς το Καβούρι», είπε ο δήμαρχος Πειραιά

Παπανικολάου: «Εφτασε στη Γλυφάδα μας και το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό»

Την είδηση επιβεβαίωσε και ο δήμαρχος Γλυφάδας αναρτώντας στο facebook κείμενο και φωτογραφίες με την πετρελαιοκηλίδα στις ακτές της Γλυφάδας.

 

Ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, έπειτα από ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας με τη συμμετοχή δημάρχων, βουλευτών της περιοχής και εκπροσώπων των εταιρειών, ο γ.γ. σε δηλώσεις του τόνισε ότι αυτή τη στιγμή η επικέντρωση των ενεργειών βρίσκεται στην απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο, προκειμένου να μην υπάρξει άλλη διαρροή ρυπογόνων ουσιών, αλλά και στον εντοπισμό των πετρελαιοκηλίδων που υπάρχουν στη θάλασσα, με σκοπό τη συλλογή τους.

Πρόσθεσε ότι οι επιχειρήσεις στις ακτές είναι επαρκείς με τα πλέον σύγχρονα μέσα, ενώ επέστησε την προσοχή σε όλους τους εμπλεκόμενους να υπάρξει η δέουσα λειτουργία και αποτελεσματικότητα.

Τόνισε ακόμη ότι, σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο Ναυτιλίας είναι εδώ για να ελέγχει την όλη επιχείρηση και τις ενέργειες και των ιδιωτών.

Σε ερώτηση αν υπήρξε άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού ρύπανσης από την πρώτη στιγμή, ο κ. Καλαματιανός απάντησε ότι η κινητοποίηση των λιμενικών Αρχών ήταν άμεση ενώ από την πρώτη ώρα του περιστατικού περιπολούσε στο σημείο του ναυαγίου σκάφος του λιμενικού σώματος.

Είπε, εξάλλου, ότι η ανάθεση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία στην εταιρεία απορρύπανσης έγινε επίσης σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.

«Η αντιμετώπιση είναι επαρκής και αποτελεσματική και η εικόνα που έχουμε σήμερα είναι ότι στο σημείο του ναυαγίου υπάρχει πλωτός γερανός και τρεις σειρές φραγμάτων που εμποδίζουν κηλίδες από το ναυάγιο να εξέλθουν και να μολύνουν περαιτέρω την περιοχή» δήλωσε ο κ. Καλαματιανός και συμπλήρωσε ότι «στις ακτές τόσο της Σαλαμίνας όσο και στην Πειραϊκή, όπου έχει εμφανιστεί πετρελαιοκηλίδα, επιχειρούν χερσαίες δυνάμεις ενώ χρησιμοποιούνται και εναέρια μέσα του λιμενικού, που περιπολούν τον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο του Σαρωνικού».

Ο γ.γ. του υπουργείου Ναυτιλίας επισήμανε ότι η αντιμετώπιση όλων των περιστατικών είναι ικανοποιητική και επαρκής, καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιείται σκάφος που έχει ειδικό απορρυπαντικό εξοπλισμό πιστοποιημένο από τον ευρωπαϊκό οργανισμό για την ασφάλεια στη θάλασσα EMSA, που επιχειρεί στις πληγείσες περιοχές.

Σχετικά με τον χρόνο που θα διαρκέσει η επιχείρηση απορρύπανσης, ο γ.γ. δήλωσε ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη εκτίμηση, αλλά η εταιρεία καθαρισμού και όσοι άλλοι εμπλέκονται αναφέρουν περίπου ένα μήνα.

«Δεν ξέρουμε αυτή τη στιγμή την έκταση της θαλάσσιας μόλυνσης, αλλά όταν έχουμε συγκεκριμένα στοιχεία και γι' αυτό, θα είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε» ανέφερε.

Για ένα από τα μεγαλύτερα περιστατικά ρύπανσης που έχουν προκληθεί στη θάλασσα τα τελευταία χρόνια, έκανε λόγο από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ενώ σε δηλώσεις του τόνισε ότι έως στιγμής δεν είναι εμφανείς οι λόγοι και τα αίτια της βύθισης του πλοίου, καθώς δεν έχει προκύψει πρόσκρουση και δεν υπήρχε έντονη θαλασσοταραχή.

«Η επέκταση της ρύπανσης γίνεται με ταχύτητα που μας κάνει να ανησυχούμε. Ζητήσαμε από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα και μέσα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη ρύπανση της θάλασσας, η οποία απλώνεται σε όλη την ακτογραμμή και της Πειραϊκής και όχι μόνο» τόνισε ο κ. Γαβρίλης.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι τον διαβεβαίωσαν πως έχουν χρησιμοποιηθεί όλα τα σύγχρονα μέσα και οι απαραίτητες αναγκαίες δυνάμεις για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν το θέμα και πως η κατάσταση θα είναι διαχειρίσιμη τις επόμενες ημέρες.

Προανήγγειλε, επίσης, ότι η τοπική αυτοδιοίκηση θα συγκροτήσει ένα συντονιστικό όργανο το επόμενο διάστημα και θα επιχειρήσει, με δικά της μέσα, αυτοψία όλης της ακτογραμμής και στη βάση αυτών των διαπιστώσεων η περιφέρεια θα ζητά και νέα μέτρα αντιμετώπισης του σοβαρού αυτού προβλήματος ρύπανσης.

Σταμάτησε η διαρροή, λέει η πλοιοκτήτρια εταιρεία

Τη λύπη της για την αδόκητη πρόκληση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» και την εξ αυτού ακόλουθη μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της παράκτιας περιοχής της Σαλαμίνας εκφράζει σε ανακοίνωσή της η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Αγία Ζώνη ναυτική εταιρεία».

«Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους κατοίκους, στους επιχειρηματίες της περιοχής και στις τοπικές αρχές. Από την πλευρά μας, αμέσως μετά τη βύθιση του πλοίου, που είναι τεράστιο πλήγμα για εμάς, το προσωπικό και τις οικογένειές μας, δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Η εταιρεία δηλώνει εξάλλου ότι η διαρροή καυσίμων από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται οι προσπάθειες άντλησης του φορτίου, που θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο, το οποίο ναύλωσε η εταιρεία για τον σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής.

«Σε κάθε περίπτωση, είμαστε και θα παραμείνουμε σε διαρκή επαφή με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως το περιβάλλον» αναφέρει ενώ σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου ενημερώνει ότι οι αυτοψίες των δυτών και οι πραγματογνωμοσύνες από τις αρμόδιες αρχές και οργανισμούς είναι σε εξέλιξη και όταν ολοκληρωθούν, θα είναι σε θέση να γνωρίζει.

Επισημαίνει ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύ και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί. «Η “υποψία” που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της», αναφέρει, τέλος, η πλοιοκτήτρια εταιρεία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus