Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΧΑ: Κέρδη... από τη θάλασσα φέρνει το 2014

Ποιες εισηγμένες εταιρείες θα ωφεληθούν φέτος από τη διαφαινόμενη ανάκαμψη της διεθνούς ναυτιλίας. Μικρές ανάσες και για τον κλάδο της ακτοπλοΐας. Τι εκτιμούν και τι προσδοκούν οι διοικήσεις πέντε επιχειρήσεων.

ΧΑ: Κέρδη... από τη θάλασσα φέρνει το 2014

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση οι παράγοντες της ελληνικής αγοράς παρατηρούν φέτος τη διεθνή ναυτιλία να ανακάμπτει μετά από πολυετή και εντονότατη υποχώρηση που χαρακτήρισε την πορεία της ζήτησης και των ναύλων.

Πρώτα και καλύτερα ανακουφίστηκαν τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς ο ναυτιλιακός κλάδος επηρεάζει σημαντικά την πορεία του ελληνικού ΑΕΠ και οι θετικές ειδήσεις για την πορεία της ζήτησης και των ναύλων έρχονται σε μια περίοδο όπου η κυβέρνηση παίζει το στοίχημα της ανάκαμψης. Έτσι, ένας παράγοντας που την περίοδο της κρίσης φρέναρε ακόμη περισσότερο το ΑΕΠ τώρα έρχεται να του δώσει ώθηση.

Πέρα φυσικά από το ΑΕΠ, η ανοδική πορεία της ναυτιλίας θα επηρεάσει ανοδικά και το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και θα το ενισχύσει (μετά το θετικό μέγεθος που σημείωσε πέρυσι) σε μια περίοδο όπου οι εξαγωγές προϊόντων παρουσιάζουν σαφή σημεία κόπωσης.

Εκτός αυτών φυσικά, με χαρά βλέπουν τις εξελίξεις και οι ίδιες οι ναυτιλιακές. Μάλιστα, τρεις εισηγμένες στο Χ.Α. διαθέτουν θυγατρικές με ναυτιλιακή δραστηριότητα και συγκεκριμένα οι όμιλοι REVOIL, Καθημερινή και Τρόπαια (πρώην Σάνυο).

Ειδικότερα, η διοίκηση της Καθημερινής αναφέρει πως «στο ναυτιλιακό τομέα η διαφαινόμενη άνοδος της ναυλαγοράς θα αποφέρει αύξηση στον κύκλο εργασιών και θα συμβάλει στη βελτίωση της ρευστότητας του ομίλου».

Η διοίκηση της REVOIL εκτιμά για το 2014 πως «η σταδιακή ανάκαμψη της παγκόσμιας ναυτιλίας, η οποία αποτυπώνεται στις νέες βελτιωμένες ναυλώσεις των πλοίων, που έχει προχωρήσει η θυγατρική ΑΡΙΣΤΟΝ και οι συντονισμένες ενέργειες του ομίλου REVOIL με άξονα τη βέλτιστη αξιοποίηση δικτύου, εγκαταστάσεων και ανθρώπινου δυναμικού καθώς και την εξοικονόμηση πόρων σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του, θέτουν τις βάσεις για σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων εντός του 2014».

Επίσης, η διοίκηση της Τρόπαια «ευελπιστεί ότι εντός του 2014 η ναυτιλία θα ανακάμψει με αποτέλεσμα να ανακάμψουν και τα έσοδα σε σχέση με τα χαμηλά επίπεδα στο τέλος του 2013».

Ανάσες και στην ακτοπλοΐα

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται ακόμα οι εξελίξεις στον κλάδο της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς ανοιχτές είναι οι συζητήσεις πολλών εταιρειών με τις πιστώτριες τράπεζες για επιμηκύνσεις δανείων και γενικότερα για ζητήματα διευθέτησης ρευστότητας.

Σε πλεονεκτικότερη θέση από τις εισηγμένες βρίσκονται η Attica Group (+60,9 εκατ. οι ελεύθερες ταμειακές ροές του 2013) και οι Μινωικές Γραμμές (δύο ΑΜΚ με καταβολή μετρητών, μία πέρυσι και μία φέτος).

Πάντως, οι παράγοντες της αγοράς ευελπιστούν σε περιορισμένη αύξηση του φετινού τζίρου, λόγω και των προσδοκιών για ακόμη καλύτερη πορεία του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος (η πλειονότητα των τουριστών διακινείται αεροπορικώς).

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Attica Group, «λόγω της έντονης εποχικότητας του κλάδου δεν μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα για την πορεία και την εξέλιξη των δραστηριοτήτων του ομίλου βάσει του στοιχείων του πρώτου διμήνου του 2014. Παρ' όλα αυτά για τη χρήση 2014 η διοίκηση εκτιμά ότι ο κύκλος εργασιών θα παρουσιάσει μικρή αύξηση σε σχέση με το 2013 η οποία θα προέλθει από τις γραμμές εσωτερικού. Τα λειτουργικά έξοδα του ομίλου αναμένεται να κυμανθούν στα ίδια περίπου επίπεδα με αυτά της χρήσης 2013 με την προϋπόθεση ότι οι τιμές των καυσίμων θα διατηρηθούν σταθερές κατά τη διάρκεια του έτους, ενώ τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης θα σημειώσουν μικρή μείωση».

Ανάλογο είναι το μήνυμα που προέρχεται από τις Μινωικές Γραμμές: «Το 2014 έναντι του 2013, η εταιρεία εκτιµά ότι το µεταφορικό έργο και τα έσοδα, τόσο στις γραµµές του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, θα παρουσιάσουν αυξητική τάση κυρίως λόγω της δυναµικής στρατηγικής προώθησης των πωλήσεων. Επίσης, το κόστος πωλήσεων και τα έξοδα διάθεσης αναµένεται να κυµανθούν στα ίδια επίπεδα µε τη χρήση του 2013. Οι τιµές των µέσων ναύλων, λόγω του έντονου ανταγωνισµού του κλάδου, εκτιµάται ότι θα παρουσιάσουν µικρή πτωτική τάση, ενώ τα έξοδα διοίκησης για την οικονοµική χρήση 2014 εκτιµάται ότι δεν θα έχουν ουσιαστική απόκλιση σε σχέση µε τα επίπεδα του 2013».

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v