Ασφαλιστικές: «Ανάσες» κερδοφορίας στον κλάδο αυτοκινήτου

Ποιοι παράγοντες έχουν επιτρέψει τη δραστική μείωση των τιμολογίων και την παράλληλη διατήρηση θετικών περιθωρίων κέρδους. Για ποιους λόγους οι ασφαλιστικές εταιρείες ελπίζουν σε περαιτέρω αποκλιμάκωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Ασφαλιστικές: «Ανάσες» κερδοφορίας στον κλάδο αυτοκινήτου

Η νέα μείωση που παρουσιάζει φέτος ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων (τουλάχιστον όσων προκαλούν θανάτους ή τραυματισμούς, σύμφωνα με την Τροχαία) προκαλεί ανακούφιση στις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς μάλιστα συνδυάζεται με σταθεροποιημένη -και όχι μειούμενη- κίνηση στους δρόμους της χώρας, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τους πωλούμενους όγκους καυσίμων κίνησης.

Ειδικότερα, οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν μειώσει τα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτου κατά περίπου 40% μέσα στην κρίση, διατηρώντας παράλληλα -κατά μέσο όρο τουλάχιστον- σε ικανοποιητικά επίπεδα τα περιθώρια λειτουργικού τους κέρδους.

Ο συνδυασμός της τόσο μεγάλης αποκλιμάκωσης των τιμολογίων και της διατήρησης των περιθωρίων σε θετικά επίπεδα κατέστη εφικτός επειδή μειώθηκε σημαντικά η κυκλοφοριακή κίνηση στους δρόμους κατά τα τελευταία χρόνια, άρα περιορίστηκε και ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων.

Ο έντονος προβληματισμός ωστόσο των παραγόντων της αγοράς είναι το πώς θα μπορούσαν να εξελιχθούν τα πράγματα, όταν η εγχώρια οικονομία ξεκινήσει να ανακάμπτει και συνακόλουθα η κίνηση στους δρόμους και τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάσουν αύξηση.

«Είναι πολύ εύκολο να μειώνεις τα τιμολόγια ενός ασφαλιστικού προϊόντος, αλλά πολύ δύσκολο να τα αυξάνεις, ιδιαίτερα σε περίοδο οικονομικής στενότητας» δηλώνει στο Euro2day.gr στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας, εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο τον προβληματισμό του.

Το ευχάριστο πάντως για τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι ότι μια σειρά από παράγοντες μπορούν να αμβλύνουν ως ένα βαθμό τέτοιες μελλοντικές παρενέργειες, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται:

• Η μείωση του λειτουργικού κόστους των ασφαλιστικών εταιρειών λόγω της χρήσης των νέων τεχνολογιών, αλλά και της βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου που έχει συντελεστεί (π.χ. προκαταβολική πληρωμή των ασφαλίστρων).

• Μια σειρά από εξελίξεις έρχονται να επηρεάσουν πτωτικά τον δείκτη συχνότητας των τροχαίων ατυχημάτων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μέσα στο 2017 παραδόθηκαν στην κυκλοφορία οι τέσσερις νέοι μεγάλοι -και ασφαλέστεροι- αυτοκινητόδρομοι στη χώρα. Πέραν αυτού, τα νέα αυξημένα πρόστιμα που προβλέπει ο νέος Κ.Ο.Κ., σε συνδυασμό με την απαγόρευση σε επαγγελματικά αυτοκίνητα να ασφαλίζονται αν προηγουμένως δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, αποτελούν μέτρα προς τη σωστή κατεύθυνση. Σ’ όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί και το γεγονός της μεγαλύτερης ασφάλειας που προσφέρουν, χρόνο με τον χρόνο, τα νέα αυτοκίνητα.

• Η ολοένα και εντονότερη εστίαση των ασφαλιστικών εταιρειών στην καταπολέμηση των φαινομένων απάτης, που είναι πολλά στον κλάδο οχημάτων.

• Η διαφαινόμενη στο μέλλον (με τη χρήση των νέων τεχνολογιών) σύνδεση των τιμολογίων με τον τρόπο οδήγησης (pay how you drive).

• Και φυσικά, η «τάξη» που αργά ή γρήγορα θα επιβληθεί στο μέτωπο των ανασφάλιστων οχημάτων, το κόστος των οποίων διαχέεται σήμερα στο σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς.

Γενικότερα, έντονες αναμένεται να είναι οι αλλαγές κατά τα επόμενα χρόνια στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων, με τον επικεφαλής της Anytime On Line κ. Πάνο Κούβαλη να δηλώνει στο Euro2day.gr:

«Οι τεχνολογικές εξελίξεις αναμένεται να επιδράσουν δραματικά στην ασφάλιση των αυτοκινήτων. Οι τρεις κύριες κατευθύνσεις αφορούν στη χρήση της τηλεματικής, στη μετατόπιση από την ιδιοκτησία του οχήματος σε λογικές car sharing και φυσικά στα αυτόνομα οχήματα που θα φέρουν μια σειρά από αλλαγές τόσο στο επιχειρηματικό μοντέλο των εταιρειών όσο στην κοινωνία και την οικονομία, λόγω της μείωσης των ατυχημάτων και της διευρυμένης κινητικότητας.

Το συμβόλαιο του μέλλοντος θα προσεγγίζει λιγότερο το τυπικό ασφαλιστικό προϊόν και πολύ περισσότερο την περιοχή των υπηρεσιών γύρω από την κινητικότητα-mobility του καθενός από εμάς».

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus