Ασφάλιση ΙΧ: 14 υποψήφιοι για ντιλ με το Επικουρικό Κεφάλαιο

Τράπεζες, επενδυτικά σχήματα και εταιρείες του ευρύτερου ασφαλιστικού-αντασφαλιστικού χώρου στους ενδιαφερόμενους. Με «κουρέματα» κινδυνεύουν οι δικαιούχοι των αποζημιώσεων. Στη Διαιτησία κατευθύνεται η υπόθεση της Enterprise.

Ασφάλιση ΙΧ: 14 υποψήφιοι για ντιλ με το Επικουρικό Κεφάλαιο

Κοντά στην αναζήτηση «συνεργατών» βρίσκεται το Επικουρικό Κεφάλαιο του κλάδου Αυτοκινήτου, με στόχο να «ανασάνει» από τις βαρύτατες και χρονίζουσες υποχρεώσεις του. Ήδη οι δικαιούχοι αποζημιώσεων χρειάζεται να περιμένουν χρόνια μέχρι να αποζημιωθούν και με βάση τα τρέχοντα δεδομένα, η βιωσιμότητα του Επικουρικού θεωρείται αμφίβολη.

Μέσα λοιπόν σ’ αυτό το περιβάλλον, στόχος του Επικουρικού Κεφαλαίου είναι η άντληση χρηματοδότησης προκειμένου να «διακανονίσει» παλαιές υποθέσεις που εκκρεμούν, ενδυναμώνοντας παράλληλα και την οικονομική του ευρωστία.

«Εμείς ζητούμε χρηματοδότηση, προκειμένου να διακανονίσουμε παλαιές υποθέσεις που εκκρεμούν», δηλώνουν στο Euro2day.gr κύκλοι προσκείμενοι στο Επικουρικό Κεφάλαιο, συμπληρώνοντας πως «εξετάζονται διάφορα σενάρια συνεργασίας με τους χρηματοδότες».

Ένα από τα πιθανά σενάρια συνεργασίας είναι η εκχώρηση ενός σημαντικού τμήματος των υποχρεώσεων του Επικουρικού σε τρίτους, προκειμένου οι τελευταίοι να τις διακανονίσουν μέσω διαδικασιών που θα οδηγούν πολλές φορές σε κάποιο είδος «κουρέματος» (π.χ. καταβολή στους δικαιούχους ενός μικρότερου ποσού τοις μετρητοίς, αντί μιας αμφίβολης πληρωμής μετά από αρκετά χρόνια).

Ένα δεύτερο σενάριο συνεργασίας είναι ο συνδυασμός της έντοκης χρηματοδότησης από την πλευρά του συνεργάτη προς το Επικουρικό Κεφάλαιο και στη συνέχεια, η συνδιαχείριση των υποχρεώσεων και πάλι με πρακτικές όπως οι προαναφερθείσες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, το όλο θέμα των συνεργασιών αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο φετινό τρίμηνο και ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από 14 εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους, όπως π.χ. funds, τράπεζες, επενδυτικά σχήματα, αντασφαλιστικές επιχειρήσεις και εταιρείες με εξειδίκευση στο «run off» (σ.σ. διευθέτηση ασφαλιστικού χαρτοφυλακίου εταιρείας της οποίας έχει ανακληθεί η άδεια).

Στη Διαιτησία για Enterprise

Εν τω μεταξύ στη Διαιτησία φαίνεται να βαδίζει η υπόθεση της αποζημίωσης των οδηγών που έχουν απαιτήσεις από τους πρώην ασφαλισμένους της Enterprise (λειτουργούσε με τη μορφή της ΕΠΥ), καθώς το Επικουρικό Κεφάλαιο του Ηνωμένου Βασιλείου αρνείται να αναλάβει τις ευθύνες του και να καταβάλει τις αποζημιώσεις στους Έλληνες δικαιούχους.

Συγκεκριμένα, 18 μήνες μετά το «κανόνι» της ασφαλιστικής εταιρείας Enterprise -με έδρα το Γιβραλτάρ αλλά στη χώρα μας δραστηριοποιείτο μέσω της ΕΠΥ Enterprise Hellas-, περίπου 10.000 συνεπείς οδηγοί… περιμένουν ακόμη στο ακουστικό τους, για να πληροφορηθούν για το αν και πότε θα αποζημιωθούν για ζημίες που έχουν ήδη υποστεί. Και όπως λέγεται, πρόκειται για ποσό που προσεγγίζει αθροιστικά τα 30 εκατ. ευρώ.

Η Ελλάδα θεωρεί ότι με βάση το κοινοτικό πλαίσιο, οι Έλληνες οδηγοί θα πρέπει να αποζημιωθούν από το Επικουρικό Κεφάλαιο του Ηνωμένου Βασιλείου. Την ίδια γνώμη έχουν και άλλες χώρες στις οποίες η Enterprise άφησε «ανοίγματα», ωστόσο διαφωνεί με αυτή το… Επικουρικό Ταμείο του Ηνωμένου Βασιλείου, που άλλωστε καλείται και να πληρώσει.

Οι σχετικές διαβουλεύσεις, οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει από το 2016, δεν έχουν ολοκληρωθεί και το ελληνικό Επικουρικό Κεφάλαιο δείχνει πλέον διατεθειμένο να καταφύγει στη Διεθνή Διαιτησία, είτε για να κερδίσει δικαστικά την υπόθεση, είτε για να πιέσει το Επικουρικό του Ηνωμένου Βασιλείου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus