Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς «διαβάζει» η ΝΔ τον προϋπολογισμό

Όλες οι σημαντικές μακροοικονομικές μεταβλητές του φετινού Προϋπολογισμού αναθεωρήθηκαν προς το δυσμενέστερο, σημειώνουν πηγές της ΝΔ. Η υπερφορολόγηση και η στάση πληρωμών της κυβέρνησης. Εωλες οι προβλέψεις για το 2018.

Πώς «διαβάζει» η ΝΔ τον προϋπολογισμό

Ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2018 επιβεβαιώνει την κυβερνητική αποτυχία το 2017, φέρνει νέους φόρους και περικοπές το 2018 και παγιδεύει τη χώρα σε περιβάλλον αναιμικής ανάπτυξης, επισημαίνουν κύκλοι της Νέας Δημοκρατίας. 

Αναλυτικά, όπως επισημαίνουν, όλες οι σημαντικές μακροοικονομικές μεταβλητές του φετινού Προϋπολογισμού αναθεωρήθηκαν προς το δυσμενέστερο. Ο ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται αναιμικός στο 1,6%, όταν πέρυσι τέτοια εποχή προβλεπόταν ισχυρός ρυθμός ανάπτυξης κατά 2,7%. Η ιδιωτική κατανάλωση προβλέπεται στο 0,9%, δηλαδή η μισή έναντι της αρχικής εκτίμησης για αύξησή της κατά 1,8% το 2017. Οι επενδύσεις, προσγειώθηκαν στο 5,1%, δηλαδή κατά 44% χαμηλότερα της αρχικής πρόβλεψης για 9,1%. Μόνο η ανεργία πήγε οριακά καλύτερα από ότι προβλεπόταν, αλλά αυτό οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην εκτόξευση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης, ιδίως τη μερική και εκ περιτροπής απασχόληση, που δημιούργησε τη «γενιά των 360 ευρώ».

Και ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης χαμήλωσε, το πρωτογενές πλεόνασμα μεγάλωσε! Στο 2,4% του ΑΕΠ ή 1,2 δις ευρώ πάνω από το φετινό στόχο (1,75% του ΑΕΠ). Αυτός ο οικονομικός ανορθολογισμός ψαλίδισε την ανάπτυξη. Στο βαθμό που θα επιβεβαιωθεί το τόσο μεγάλο πρωτογενές πλεόνασμα, αυτό θα είναι αποτέλεσμα της υπερφορολόγησης, των κατασχέσεων και της στάσης πληρωμών.

1ο. Υπερφορολόγηση. Μέχρι το 2017, μέτρα λιτότητας 7,4 δις ευρώ έχουν ήδη επιβληθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. Με τα 4/5 εξ’ αυτών να προέρχονται από το σκέλος των εσόδων, δηλαδή από αύξηση υφιστάμενων και επιβολή νέων φόρων. Από τη μείωση του αφορολογήτου ορίου, την αύξηση της προκαταβολής φόρου, τη μονιμοποίηση και αύξηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στους άμεσους φόρους, μέχρι τον φόρο στο κρασί, την μπύρα, τον καφέ, το πετρέλαιο κίνησης, τη βενζίνη, το αλκοόλ, το ΦΠΑ, την κινητή τηλεφωνία και τη συνδρομητική τηλεόραση στους έμμεσους φόρους. Φόροι, φόροι και πάλι φόροι. Που τελικά μείωσαν τις εισπράξεις όχι ένα, όχι δύο, αλλά 3 δις ευρώ έναντι του στόχου 2017 (σελ. 54 της Εισηγητικής Έκθεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού 2018). Οι φόροι πάνω από το εύλογο επίπεδο σκοτώνουν τα έσοδα και θεριεύουν τη φοροδιαφυγή, εξοντώνοντας τους έντιμους και συνεπείς φορολογουμένους. Πότε θα το καταλάβει η κυβέρνηση;

2ο. Κατασχέσεις. Με τόσα φορολογικά μέτρα οι μισοί φορολογούμενοι χρωστούν στην Εφορία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και τον Σεπτέμβριο του 2017 οι ληξιπρόθεσμες φορολογικές οφειλές άγγιζαν τα 100 δις ευρώ. Η κυβέρνηση μπροστά σε αυτή την αδυναμία, αντί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της υπερφορολόγησης, στράφηκε στις κατασχέσεις. Ήδη περίπου 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι έχουν υποστεί κατάσχεση και άλλοι 733 χιλιάδες συμπολίτες μας βρίσκονται στο κυβερνητικό στόχαστρο. Για αυτό τον λόγο, οι μόνοι φόροι που «υπερ-αποδίδουν» είναι οι άμεσοι και οι έμμεσοι φόροι Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ). Σχεδόν διπλάσια η επίδοσή τους, 903 εκατ. ευρώ παραπάνω φέτος έναντι του αρχικού σχεδιασμού! Στο χορτάρι εσείς (φορολογούμενοι); Γκόλ εμείς (κυβέρνηση)! Ποιο “fair play” τώρα... Ποιο δεύτερο ημίχρονο (βλέπε μείωση δηλωθέντων εισοδημάτων 2,7 δις ευρώ το 2016);

3ο. Στάση πληρωμών. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τους ιδιώτες ήταν 4,5 δις ευρώ τον Σεπτέμβριο 2017, περίπου 700 εκατ. ευρώ παραπάνω από ότι τις παρέλαβε η κυβέρνηση Τσίπρα στο τέλος του 2014. Παρά το γεγονός ότι, μέχρι στιγμής, πήρε από το 3ο Μνημόνιο νέα δανεικά 5,1 δις ευρώ για να τις εξοφλήσει! Δηλαδή επί των ημερών της δημιούργησε νέα γενιά ληξιπρόθεσμων οφειλών ύψους 5,8 δις ευρώ. Βέβαια, όλο αυτό το stock δεν μετράει στο έλλειμμα, αλλά μόνο η μεταβολή του σε σχέση με την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους. Υπάρχει, όμως, μια στάση πληρωμών που δεν έχει καταγραφεί στο stock και είναι μάλιστα η πιο ανήθικη μορφή της: η μη χορήγηση περίπου 300 χιλιάδων κύριων και επικουρικών συντάξεων, ύψους άνω των 2 δις ευρώ. Λεπτομέρεια; Σύμφωνα με την Εισηγητική Έκθεση του Κρατικού Π/Υ 2018 (Πιν. 3.2) το πρωτογενές αποτέλεσμα των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ) είναι βελτιωμένο κατά 2 δις ευρώ περίπου, έναντι του στόχου του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 … Αποτέλεσμα που εν πολλοίς διατηρείται και την επόμενη χρονιά, απόδειξη ότι η κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να τις αποδώσει. Και επιπλέον ότι δεν έχει καταλάβει ότι η βελτιωμένη εικόνα των ΟΚΑ φέτος είναι προσωρινή και μη-επαναλαμβανόμενη, λόγω και των διπλών εισφορών πολλών ασφαλισμένων, όπως κυρίως των ελευθέρων επαγγελματιών.

Προϋπολογισμός 2018

Σε αυτό το πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής του 2017, οικοδομείται και ο Προϋπολογισμός του 2018, σημειώνουν οι ίδιοι κύκλοι. Το ίδιο έωλες προβλέψεις για ανάπτυξη 2,5% το 2018, παρά τη χαμηλότερη βάση εκκίνησης του 2017, για αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 1,2%, παρά τα νέα μέτρα 1,9 δις ευρώ που συμπεριλαμβάνονται στο 2018, για υπερδιπλασιασμό του ρυθμού αύξησης των επενδύσεων στο 11,4%, παρά το γεγονός ότι εμβληματικές επενδύσεις, όπως στο Ελληνικό, βρίσκονται στον αέρα και μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις με πολλά χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, όπως η ΕΛΑΙΣ/Unilever και η Froneri/Nestle, την εγκαταλείπουν.

Νέα μέτρα λιτότητας στο νέο Προϋπολογισμό

Νέα μέτρα λιτότητας ύψους 1,9 δις ευρώ φέρνει ο Προϋπολογισμός που κατέθεσε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για το 2018. Περιλαμβάνουν περικοπές κοινωνικών επιδομάτων και αυξήσεις φόρων, που πλήττουν κυρίως τους πιο αδύναμους. Ειδικότερα προβλέπονται:

1. Νέες περικοπές στο μισθολόγιο, ιδίως για τους περίπου 150 χιλιάδες ένστολους.

2. Νέες περικοπές στο ΕΚΑΣ ύψους 234.000.000 ευρώ, για περίπου 140 χιλιάδες χαμηλοσυνταξιούχους που το χάνουν και προστίθενται στους 135 χιλιάδες που το έχασαν ήδη μέσα στο 2017. Σημειώνεται ότι το 2017 έγιναν περικοπές 401.000.000 ευρώ και ότι προβλέπεται πλήρης κατάργηση το 2019 με περικοπή των τελευταίων 50.000.000 ευρώ.

3. Κατάργηση της έκπτωσης κατά 10% επί του φόρου στις ιατρικές δαπάνες, εφόσον υπερβαίνουν συνολικά το 5% του ετήσιου ατομικού εισοδήματος (121.000.000 ευρώ). Δηλαδή 2 εκατομμύρια Έλληνες θα χάσουν αυτή τη σημαντική για αυτούς ελάφρυνση (Έκθεση Φορολογικών Δαπανών, Πιν. 3).

4. Κατάργηση όλων των επιδομάτων για τους δικαιούχους του κοινωνικού επιδόματος αλληλεγγύης. Καταργούνται το επίδομα απροστάτευτων τέκνων, τα επιδόματα ανεργίας για τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας και τα επιδόματα φτώχειας και φυσικών καταστροφών (12.000.000 ευρώ).

5. Μείωση κατά 50% του κονδυλίου που διατίθεται κάθε χρόνο ως επίδομα θέρμανσης (47.000.000 ευρώ). Δηλαδή ή θα χάσουν οι μισοί δικαιούχοι το επίδομα, ή θα πετσοκοπεί αυτό στο μισό. Το αποτέλεσμα όμως θα είναι το ίδιο: εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά δεν θα μπορέσουν να ζεστάνουν τα σπίτια τους το φετινό χειμώνα.

6. Αύξηση των συντελεστών Φ.Π.Α. σε 32 νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και της Δωδεκανήσου. Από την 1η Ιανουαρίου 2018 στα νησιά των νομών Λέσβου, Χίου, Σάμου και Δωδεκανήσου (πλην Ρόδου και Καρπάθου, όπου ήδη οι μειωμένοι συντελεστές Φ.Π.Α. έχουν καταργηθεί) οι συντελεστές Φ.Π.Α. θα αυξηθούν από τα επίπεδα του 5%, του 9% και του 17% στο 6%, στο 13% και στο 24%.

7. Αύξηση της εισφοράς για τους ελεύθερους επαγγελματίες μέσω του υπολογισμού των εισφορών στις ακαθάριστες αποδοχές (53.000.000 ευρώ). Δηλαδή, περίπου 1,2 εκατομμύρια αυταπασχολούμενοι θα δουν αυξήσεις μέχρι και 38% στις εισφορές που πλήρωναν λόγω της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού επί των μεικτών αποδοχών και όχι επί του φορολογητέου εισοδήματος.

8. Αυστηρή εφαρμογή των θεσμών του rebate για τη δαπάνη φαρμάκου και του clawback για τα ιδιωτικά θεραπευτήρια και διαγνωστικά κέντρα (188.000.000 ευρώ).

9. Κατάργηση της έκπτωσης που ισχύει για τη βουλευτική αποζημίωση και τη φοροαπαλλαγή των δικαστικών (44.000.000 ευρώ).

10. Κατάργηση της έκπτωσης φόρου κατά 1,5% που ισχύει σήμερα για 3,054 εκατομμύρια μισθωτούς και συνταξιούχους για την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων (68.000.000 ευρώ).

11. Επιβολή φόρου επί των εισοδημάτων από περιστασιακές και βραχυπρόθεσμες μισθώσεις ακίνητης περιουσίας, οι οποίες συνήθως εξυπηρετούνται μέσω της διεθνούς διαδικτυακής πλατφόρμας Airbnb, με βάση την κλίμακα φορολόγησης των ενοικίων.

12. Επιβολή φόρου διαμονής στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια - διαμερίσματα. Ο φόρος διαμονής θα ανέρχεται σε:
-0,5 ευρώ ανά ημερήσια χρήση δωματίου για ξενοδοχεία 1-2 αστέρων,
-1,5 ευρώ ανά ημερήσια χρήση δωματίου για ξενοδοχεία 3 αστέρων,
-3 ευρώ ανά ημερήσια χρήση δωματίου για ξενοδοχεία 4 αστέρων,
-4 ευρώ ανά ημερήσια χρήση δωματίου για ξενοδοχεία 5 αστέρων,
-0,50 ευρώ ανά ημερήσια χρήση για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια-διαμερίσματα.

13. Επιβολή φόρου υπεραξίας στις πωλήσεις ακινήτων. Θα φορολογούνται με συντελεστή 15% το ποσό στο κέρδος που προκύπτει ανάμεσα στην τιμή κτήσης και την τιμή πώλησης του ακινήτου. Ο φόρος θα επιβαρύνει τον πωλητή του ακινήτου, ενώ ο αγοραστής θα επιβαρύνεται - όπως ισχύει - με φόρο μεταβίβασης 3% επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου. Δηλαδή, νέα εμπόδια στις συναλλαγές σε μια αγορά που οι αγοραπωλησίες είναι είδος προς εξαφάνιση και που η απουσία τους καθιστά αδύνατη – κατά δήλωση και της αρμόδιας Υφ.ΥΠΟΙΚ. κας Παπανάτσιου – την εναρμόνιση των εμπορικών με τις αντικειμενικές αξίες.

14. Επέκταση για έναν χρόνο της εισφοράς στη ναυτιλία (107.000.000 ευρώ).

15. Αύξηση των εσόδων από την μονιμοποίηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.

Έωλες οι προβλέψεις.

Οπως σημειώνει η ΝΔ, είναι τόσο έωλες οι προβλέψεις που οι ίδιοι οι συντάκτες του Προϋπολογισμού περιγράφουν 4 κινδύνους που μπορεί να τις ανατρέψουν, ο κυριότερος και πιο απτός βέβαια εκ των οποίων, είναι η «ομαλή πρόοδος του προγράμματος». Λεπτομέρεια; Ο ίδιος κίνδυνος περιγράφονταν και το 2016 και το 2017. Και πραγματοποιήθηκε. Δυστυχώς.

Τι προδικάζει ότι κάτι θα αλλάξει τώρα; Δυστυχώς, πάλι τίποτα. Είμαστε ήδη στο τέλος Νοεμβρίου 2017 και η γ’ αξιολόγηση που έπρεπε να είχε «κλείσει» ήδη από τον Οκτώβριο τώρα έχει μετατεθεί για, στην καλύτερη των περιπτώσεων, τον Ιανουάριο 2018.

Ακόμη και έτσι όμως, η καταστροφή που έχει υποστεί κάθε Ελληνικό νοικοκυριό είναι αδιανόητη. Το ονομαστικό ΑΕΠ της χώρας, το εισόδημα δηλαδή όλων των Ελλήνων, συνεχίζει αν αναθεωρείται προς τα κάτω. Έτσι, το 2018 αναμένεται να διαμορφωθεί στα 185 δις ευρώ, αντί για 217 δις ευρώ που προβλεπόταν πριν αναρριχηθούν στην εξουσία οι λαϊκιστές των ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Δηλαδή, 32 δις ευρώ χαμένα, ή 7.740 ευρώ για κάθε νοικοκυριό!

Υπάρχει όμως ένα μέγεθος που προβλέπεται να κλείσει καλύτερα από το στόχο. Το πρωτογενές πλεόνασμα. Αυτό προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 7 δις ευρώ ή 3,8% του ΑΕΠ, ξεπερνώντας και τον υπερδιπλάσιο δημοσιονομικό στόχο του 2018 για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ. Γιατί υπάρχει μια κυβέρνηση, η οποία εκλέχθηκε με το λάβαρο ότι θα τελειώσει τη λιτότητα, για να επιβάλλει την πιο σκληρή και αχρείαστη λιτότητα που γνώρισε ο τόπος. Και όπως πέρυσι και φέτος, έτσι και του χρόνου, για να παραμείνει στην καρέκλα της, θα πάρει πρόσθετα μέτρα λιτότητας για να ξεπεράσει το στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ. Ακριβώς ότι έκανε το 2015, το 2016 και το 2017.

Μόνο που κάποια στιγμή τελειώνουν τα «λεφτά των άλλων». Μέχρι να το αντιληφθεί αυτό η κυβέρνηση θα συνεχίζει να βάζει φόρου. Για παράδειγμα, τα έσοδα από άμεσους φόρους το 2017 θα είναι μειωμένα κατά 1.551 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2016! Και ενώ οι φόροι εισοδήματος μειώνονται, καθώς το εισόδημα συρρικνώνεται, οι έμμεσοι φόροι τραβούν την ανηφόρα (+1.237 εκ € σε σχέση με το 2016). Η δήθεν ευαίσθητη αριστερά αυξάνει τους έμμεσους φόρους, δηλαδή εκείνους που είναι περισσότερο κοινωνικά άδικοι επιβαρύνοντας αναλογικά περισσότερο τους ασθενέστερους πολίτες.

Ειδικότερα, οι άμεσοι φόροι από το 42% περίπου των τακτικών εσόδων έχουν πέσει τώρα στο 38% ενώ αντίθετα οι έμμεσοι φόροι αυξήθηκαν από 49% σε 51% των τακτικών εσόδων. Ο δε λόγος έμμεσων/άμεσων φόρων από το 1,18 το 2016 εκτοξεύτηκε στο 1,33 το 2017 και 1,32 το 2018.

Για ποιο κοινωνικό πρόσημο μιλάμε όταν αυτή η πολιτική επιβαρύνει όλο και περισσότερο τους πιο αδύναμους πολίτες;

Μέτρα, μέτρα και πάλι μέτρα για να επιτευχθεί ο υπερβολικός στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018.

Και φυσικά ακολουθούν και άλλα, πρόσθετα μέτρα ύψους 5,1 δισ. ευρώ με το 4ο Μνημόνιο, με νέες περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις και με νέα, μεγάλη, μείωση του αφορολόγητου, που θα συρρικνώσουν ακόμη περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Για να εξακολουθήσει να επιτυγχάνεται ο στόχος που δεσμεύτηκε ο κ. Τσίπρας για εξοντωτικά πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ μέχρι και το 2022 …

Για το έτος 2018, το πρωτογενές αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης σε όρους ΣΧΔ προβλέπεται να διαμορφωθεί σε 7.051 εκατ. ευρώ ή 3,8% του ΑΕΠ, αυξημένο κατά 587 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου της ΣΧΔ και κατά 426 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ.

Τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού, σε ταμειακή βάση, προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 50.509 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1.795 εκατ. ευρώ έναντι του 2017 και μειωμένα κατά 764 εκατ. ευρώ έναντι των προβλέψεων του ΜΠΔΣ 2018-2021.

Οι άμεσοι φόροι προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν στα 20.766 εκατ. ευρώ, αυξημένοι κατά 478 εκατ. ευρώ έναντι του 2017 και μειωμένοι κατά 687 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2018-2021. Ειδικότερα:
Ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων, προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 8.725 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 456 εκατ. ευρώ έναντι του 2017, κυρίως λόγω της εκτιμώμενης απόδοσης των παρεμβάσεων που αφορούν στην κατάργηση του 25% του αφορολόγητου σε βουλευτές και δικαστικούς λειτουργούς, τη φορολόγηση της βραχυπρόθεσμης μίσθωσης ακινήτων, την κατάργηση της έκπτωσης στις ιατρικές δαπάνες, καθώς και της έκπτωσης 1,5% στην παρακράτηση φόρου.

Ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων προβλέπεται να παρουσιάσει μείωση κατά 111 εκατ. ευρώ έναντι του 2017 και να διαμορφωθεί στα 3.322 εκατ. ευρώ, επειδή παρήλθε η μη-επαναλαμβανόμενη επίπτωση της αυξημένης προκαταβολής του έτους 2017.

Οι φόροι περιουσίας προβλέπεται να φθάσουν στα 3.379 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 179 εκατ. ευρώ έναντι του 2017, η οποία οφείλεται, κυρίως, στη μετακύλιση της τελευταίας δόσης του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) του έτους 2017, στον Ιανουάριο του 2018.

Οι άμεσοι φόροι ΠΟΕ αναμένεται να διαμορφωθούν στα 1.718 εκατ. ευρώ, μειωμένοι κατά 103 εκατ. ευρώ έναντι του 2017, ενώ οι λοιποί άμεσοι φόροι θα διαμορφωθούν στα 2.362 εκατ. ευρώ, μειωμένοι κατά 8 εκατ. ευρώ έναντι του 2017.

Οι έμμεσοι φόροι προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 27.390 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 473 εκατ. ευρώ έναντι του 2017 και μείωση κατά 112 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου ΜΠΔΣ 2018- 2021.
Το δημόσιο χρέος θα αυξηθεί σημαντικά. Το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης το 2017 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3.264 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2016, ενώ το 2018 προβλέπεται ότι θα αυξηθεί κατά 13.700 εκατ. ευρώ. Οι αυξήσεις αυτές θα προέλθουν από νέο δανεισμό για τη δημιουργία ταμειακών διαθεσίμων ασφαλείας (cash buffer) μέσω του ESM (και πιθανά μέσω έκδοσης νέων ομολόγων) και τη χρηματοδότηση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων.

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι χρειάζεται μια άλλη μεταρρυθμιστική, σοβαρή και αξιόπιστη Κυβέρνηση, που θα υλοποιήσει διαρθρωτικές αλλαγές, θα προσελκύσει επενδύσεις και θα προχωρήσει σε αλλαγή του μίγματος δημοσιονομικής πολιτικής στην κατεύθυνση σταδιακής μείωσης της φορολόγησης των πολιτών.
Διότι οι Έλληνες αξίζουμε και μπορούμε καλύτερα, αναφέρει η σχετική ενημέρωση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v