Ernst & Young: Οι «νικητές» της ύφεσης

Περισσότερα από τα δύο τρίτα των παγκόσμιων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων (ΚΠ) αναφέρουν ότι πέτυχαν τη μείωση κόστους που είχαν θέσει ως στόχο κατά τη διάρκεια της ύφεσης.

Ernst & Young: Οι «νικητές» της ύφεσης
Περισσότερα από τα δύο τρίτα των παγκόσμιων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων (ΚΠ) αναφέρουν ότι πέτυχαν τη μείωση κόστους που είχαν θέσει ως στόχο κατά τη διάρκεια της ύφεσης.
 
Σύμφωνα με την έρευνα της Ernst & Young Ευκαιρίες σε αντίξοους καιρούς (Οpportunity in Adversity) που δημοσιεύτηκε, οι εταιρείες ΚΠ διαβλέπουν επίσης μεγαλύτερες ευκαιρίες για περαιτέρω μείωση του κόστους σε σύγκριση με τις εταιρείες των άλλων κλάδων, ειδικότερα σε ό,τι αφορά την αλυσίδα προμηθειών, με το 62% να προβλέπει πρόσθετα κέρδη έναντι 48% των ερωτηθέντων από όλους τους κλάδους.

Η έρευνα που διεξήχθη σε επίπεδο μελών διοικητικών συμβουλίων, αποκαλύπτει ότι ο κλάδος ΚΠ έχει διαγράψει καλύτερη πορεία σε σχέση με πολλούς άλλους κλάδους κατά τη διάρκεια της ύφεσης. Παρότι η επιβράδυνση της καταναλωτικής ζήτησης δημιουργεί σκληρές προκλήσεις για τις εταιρείες ΚΠ, πολλές έχουν επιδείξει εξαιρετική ανταπόκριση στους τομείς τιμολόγησης, διαχείρισης κόστους, αλυσίδας προμηθειών, διαχείρισης πελατών και κεφαλαίων κίνησης, προκειμένου να δημιουργήσουν ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις τους.
 
Ο Howard Martin, Global Consumer Products Leader στην Ernst & Young, δηλώνει: «Συνολικά, οι εταιρείες ΚΠ επέζησαν της ύφεσης με σχετικά ικανοποιητικά αποτελέσματα. Αυτό οφείλεται εν μέρει στη φυσική ανθεκτικότητα που επιδεικνύει σημαντικό τμήμα του κλάδου στην οικονομική ύφεση. Αντικατοπτρίζει επίσης την ικανότητα αυτών των εταιρειών να εφαρμόζουν γρηγορότερα και πιο αποφασιστικά πολλές πρωτοβουλίες βελτίωσης της απόδοσης, οι οποίες βρίσκονταν ήδη σε εξέλιξη προτού “χτυπήσει” η ύφεση».

Η διαχείριση των κεφαλαίων κίνησης αποτέλεσε βασικό τομέα εστίασης. Το ογδόντα τοις εκατό των ερωτηθέντων από εταιρείες ΚΠ προέβη σε εκ των άνω αναθεώρηση της υφιστάμενης διαχείρισης διαθεσίμων και ταμειακών ροών, σε σύγκριση με το 73% των ερωτηθέντων από όλους τους κλάδους.

Οι εταιρείες ΚΠ έχουν επιδείξει συνέπεια και προσοχή σε θέματα βελτίωσης της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας της αλυσίδας προμηθειών και των λειτουργιών τους. Εντούτοις, το 62% των εταιρειών ΚΠ που συμμετείχε στην έρευνα πιστεύει επίσης ότι το έργο του απέχει παρασάγγας από την ολοκλήρωσή του και εξετάζει ήδη περαιτέρω ευκαιρίες μείωσης κόστους για τους επόμενους 12 μήνες.

«Τα προγράμματα που αφορούν τόσο την αλυσίδα προμηθειών όσο και τη μείωση του κόστους, εάν εκτελεστούν σωστά, μπορούν να «ενσωματωθούν στο DNA» της επιχείρησης, βοηθώντας τις επιτυχημένες εταιρείες ΚΠ να κατακτήσουν ηγετικές θέσεις στην αγορά και μεγαλύτερη ανθεκτικότητα εν όψει της ύφεσης», συνεχίζει ο Martin.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα σχέδια δράσης των εταιρειών ΚΠ συμπεριλαμβάνουν τις ενέργειες που απαιτούνται προκειμένου να βγουν από την ύφεση πιο ενισχυμένες από τους ανταγωνιστές τους και, ειδικότερα, την επιτάχυνση του χρόνου διάθεσης στην αγορά (56%) και την επέκταση της παρουσίας τους στις αναδυόμενες αγορές – όχι μόνο στις μεγαλύτερες αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Κίνα, η Ρωσία και η Ινδία, αλλά και σε λιγότερο εδραιωμένες αγορές της Ασίας, της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής (41%).

«Μόλις η παγκόσμια οικονομία εξέλθει από την ύφεση, οι εταιρείες ΚΠ που είναι καλύτερα προετοιμασμένες να αυξήσουν τους όγκους τους σε παγκόσμια κλίμακα θα ανακηρυχθούν, αναμφισβήτητα, νικητές του κλάδου».

Πράγματι, οι εταιρείες αυτές θα χρησιμοποιήσουν τις παρούσες δυσμενείς συνθήκες δρώντας καιροσκοπικά, ώστε να καταστούν περισσότερο ανταγωνιστικές, ευέλικτες και σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση, προκειμένου να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις ευνοϊκές συνθήκες, μόλις αυτές επιστρέψουν», δηλώνει ο Martin.

Σημειώνεται ότι το δείγμα του κλάδου που αποτελείται από 39 εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων έχει ληφθεί από μια ευρύτερη έκθεση, στην οποία συμμετείχαν 596 ανώτερα διοικητικά στελέχη και μέλη διοικητικών συμβουλίων.

Οι ερωτηθέντες επιλέχθηκαν από όλο τον κόσμο και από διάφορους κλάδους. Περισσότερα από τα μισά στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα, η οποία διεξήχθη τον Ιούνιο, εργάζονταν σε εταιρείες με ετήσια συνολικά έσοδα άνω του 1 δις δολαρίων Η.Π.Α.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v