Κινεζικό σχέδιο κόντρα στη Διώρυγα του Παναμά

Εναλλακτική οδό στη Διώρυγα του Παναμά θέλουν οι Κινέζοι και έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για τη χρηματοδότηση σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τις ακτές της Κολομβίας σε Ατλαντικό και Ειρηνικό.

Κινεζικό σχέδιο κόντρα στη Διώρυγα του Παναμά
Εναλλακτική οδό στη Διώρυγα του Παναμά θέλουν οι Κινέζοι και έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για τη χρηματοδότηση κατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τις ακτές της Κολομβίας στον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό. 

"Είναι μια πραγματική πρόταση και βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο", δηλώνει στους "Financial Times" ο Πρόεδρος της Κολομβίας, κ. Χουάν Μανουέλ Σάντος. "Οι μελέτες τις οποίες έχουν κάνει οι Κινέζοι για το κόστος μεταφοράς ανά τόνο και το κόστος της επένδυσης δείχνουν ότι είναι εφικτό", προσθέτει.  

Η σιδηροδρομική σύνδεση την οποία προωθούν οι Κινέζοι είναι το τελευταίο παράδειγμα του επιθετικού δανεισμού της χώρας προς τις αναπτυσσόμενες αγορές. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι κινεζικές τράπεζες έχουν δανείσει περισσότερα κεφάλαια από την Παγκόσμια Τράπεζα την τελευταία διετία. 

Η σιδηροδρομική γραμμή των 220 χιλιομέτρων θα ξεκινά από τον Ειρηνικό, έως μία νέα πόλη που θα κατασκευαστεί κοντά στην Καρτατζένα, όπου τα εισαγόμενα κινεζικά προϊόντα θα συγκεντρώνονται για διάθεση σε ολόκληρη την Αμερική, ενώ οι πρώτες ύλες της Κολομβίας θα κάνουν το ταξίδι της επιστροφής προς την Κίνα. 

Εν τω μεταξύ, οι αξιωματούχοι της Κίνας και της Κολομβίας βρίσκονται σε προχωρημένες επαφές τόσο για τις σιδηροδρομικές συνδέσεις όσο και για την επέκταση του λιμανιού της Μπουεναβεντούρα στον Ειρηνικό. Το όλο project, αξίας 7,6 δισ. δολαρίων, με χρηματοδότηση της China Development Bank, θα οδηγήσει σε δυνατότητα μεταφοράς 40 εκατ. τόνων φορτίου ετησίως από την ανατολική προς τη δυτική ακτή της χώρας, ενώ, με βάση τις συμφωνίες, προτεραιότητα θα έχουν τα φορτία κάρβουνου με προορισμό την Κίνα.
 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v