Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γερμανία: Αυξήσεις σε βασικά είδη διατροφής

Σημαντικές αυξήσεις επιβάλλουν το τελευταίο διάστημα τα γερμανικά σούπερ μάρκετ και οι εκπτωτικές αλυσίδες σε αρκετά βασικά διατροφικά είδη - όπως είναι το γάλα, το βούτυρο, οι χυμοί και το σαλάμι.

Γερμανία: Αυξήσεις σε βασικά είδη διατροφής
Σημαντικές αυξήσεις επιβάλλουν το τελευταίο διάστημα τα γερμανικά σούπερ μάρκετ και οι εκπτωτικές αλυσίδες σε αρκετά βασικά διατροφικά είδη, όπως είναι το γάλα, το βούτυρο, οι χυμοί και το σαλάμι.

Ως κύριες αιτίες προβάλλονται αφενός οι υψηλές τιμές στην ενέργεια και στις πρώτες ύλες και, αφετέρου, η αύξηση στη ζήτηση ορισμένων από αυτά τα προϊόντα.

Τον «χορό» των αυξήσεων φαίνεται πως σέρνει η Aldi Sud, ενώ και άλλες όμορες επιχειρήσεις -όπως η Edeka, η Rewe, αλλά και η Lidl- αναμένεται ότι θα ακολουθήσουν σύντομα.

Συγκεκριμένα, η αλυσίδα προχώρησε σε αύξηση της τιμής του γάλακτος κατά 9 λεπτά του ευρώ, η οποία αντιστοιχεί (αναλόγως της περιεκτικότητας σε λιπαρά) σε ποσοστό μέχρι και 20%.

Μετά την αύξηση, το γάλα με περιεκτικότητα 3,5% σε λιπαρά πωλείται στα ράφια της Aldi Sud έναντι 60 λεπτών το λίτρο, κοστίζει δηλαδή περίπου όσο και πριν από τον Νοέμβριο του 2011.

Ο ίδιος όμιλος επέβαλε αύξηση 10 λεπτών ή 15% στην τιμή κάθε λίτρου χυμού μήλο. Έτσι, το συγκεκριμένο προϊόν κοστίζει πλέον 75 λεπτά το λίτρο, περίπου δηλαδή όσο και πριν από τέσσερα χρόνια - ενώ στο ενδιάμεσο είχε φτάσει να πωλείται ακόμη και έναντι 49 λεπτών.
 
Όσο για το βούτυρο, τους προηγούμενους δύο μήνες έχουν γίνει δύο διαδοχικές αυξήσεις στην τιμή του, με αποτέλεσμα να είναι σήμερα κατά 25% περίπου ακριβότερο. Ανάλογη πορεία έχει καταγράψει και η τιμή πώλησης του σαλαμιού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραγωγοί γαλακτοκομικών προϊόντων αντιμετωπίζουν θετικά αυτές τις αυξήσεις.
 
Άλλωστε, στις διαπραγματεύσεις τους με τις εμπορικές αλυσίδες είχαν ζητήσει να δοθεί αύξηση στην τιμή του γάλακτος της τάξης των 15 λεπτών το λίτρο, δηλαδή αρκετά μεγαλύτερη από αυτήν που επιβλήθηκε τελικώς.

Μάλιστα, η αύξηση της ζήτησης από το εξωτερικό λειτουργεί υπέρ των παραγωγών, καθώς τους δίνει ισχυρά «χαρτιά» στις συζητήσεις τους με τους εμπόρους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v