Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι πολυεθνικές σφίγγουν το λουρί σε προμηθευτές

Mondelez International, Procter & Gamble και Johnson & Johnson είναι μερικοί από τους κολοσσούς βασικών καταναλωτικών προϊόντων που ανακοίνωσαν παράταση στις πληρωμές τους έως και 6 μήνες. Γκρίνιες από προμηθευτές και διαφημιστικές.

Οι πολυεθνικές σφίγγουν το λουρί σε προμηθευτές
Ορισμένες από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές βασικών καταναλωτικών προϊόντων καθυστερούν πληρωμές σε προμηθευτές τους και διαφημιστές εταιρίες δημιουργώντας προβλήματα ρευστότητας στην ευρύτερη αγορά.

Η Mondelez International, πρώην Kraft, ανακοίνωσε ότι από την 1η Ιουλίου επιμηκύνει τους όρους πληρωμής σε 120  όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times. Η Procter & Gamble δήλωσε αυτό το μήνα ότι η περίοδος πληρωμών παρατείνεται από 45 ημέρες σε 75 ημέρες. Σε ανάλογες κινήσεις έχουν προβεί Johnson & Johnson και η ζυθοποιία Anheuser – Busch InBev.

«Η παράταση των όρων πληρωμής μας επιτρέπει να ευθυγραμμιστούμε καλύτερα με τον κλάδο και να εξασφαλίσουμε ότι ανταγωνιζόμαστε με ίσους όρους, ενώ παράλληλα βελτιώνουμε τη διαφάνεια και την προβλεψιμότητα στη διαδικασία πληρωμών» εξηγεί η Mondelez

«Από την στιγμή που μεγάλες επιχειρήσεις όπως η Procter & Gamble δηλώνουν δημοσίως κάτι τέτοιο, είναι σαν να δίνεται το δικαίωμα και σε άλλους παίκτες της αγοράς να το κάνουν» δηλώνει η Nancy Hill, διευθύνουσα σύμβουλος της Αμερικανικής Ένωσης Διαφημιστικών Εταιρειών και συμπλήρωσε: «Φοβάμαι ότι είμαστε ακόμη στην αρχή μίας τάσης».

«Οι πελάτες μας ζητούν να αναλάβουμε ρίσκο σαν να είμαστε ασφαλιστική εταιρεία και να προχωρήσουμε σε τραπεζικό δανεισμό. Δεν είναι αυτή η δουλειά μας. Η δική μας αλυσίδα προσφοράς είναι κυρίως άνθρωποι. Πρέπει να καταβάλουμε μισθούς κάθε δύο εβδομάδες» συμπλήρωσε.

ΟΙ Brian Wieser αναλυτής της Pivotal Research εκτιμά ότι αυτοί οι νέοι όροι αντικατοπτρίζουν την αλλαγή τάσης στο marketing καθώς οι μεγάλοι όμιλοι θέλουν να μειώσουν την εξάρτησή τους από τις διαφημιστές και επιλέγουν να επικοινωνούν απευθείας με τους καταναλωτές μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. «Αντικατοπτρίζει την σταθερή διάβρωση της σχέσης μεταξύ διαφημιστικών και των πελατών τους» εξηγεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v