Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αρκτική: Ένας νέος ναυτικός δρόμος δημιουργείται

Ο Valentin Davydants, αρχηγός του ρωσικού στόλου παγοθραυστικών Atomflot, για το 2021 προβλέπει πάνω από δεκαπλάσια αύξηση στις μετακινήσεις μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης, ημερομηνία κατά την οποία η διαδρομή θα μπορεί να παραμένει ανοικτή οκτώ μήνες το χρόνο.

Αρκτική: Ένας νέος ναυτικός δρόμος δημιουργείται

Η ναυτιλία στην Αρκτική πορεύεται προς ρεκόρ διαδρόμων, καθώς το λιώσιμο των πάγων της θάλασσας αυξάνει την προοπτική δημιουργίας ενός σημαντικού νέου εμπορικού δρόμου μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, που μειώνει την απόσταση κατά χιλιάδες χιλιόμετρα.

Οι διαχειριστές της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού (NSR) - η οποία ακολουθεί την βόρεια ακτή της Ρωσίας – έχουν φέτος χορηγήσει άδεια πλεύσης σε 204 πλοία. Το 2012, μόνο 46 πλοία έπλευσαν σε ολόκληρο το μήκος της διαδρομής από την Ευρώπη προς την Ασία. Τον προηγούμενο χρόνο, μόλις τέσσερα.

Οι ειδικοί προβλέπουν ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στο πέρασμα από την Αρκτική κατά τις επόμενες δεκαετίες, αλλά υποστηρίζουν ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια προτού να είναι εμπορικά βιώσιμη ως εναλλακτική λύση έναντι της διώρυγας του Σουέζ.

Ο Valentin Davydants, αρχηγός του ρωσικού στόλου παγοθραυστικών Atomflot, για το 2021 προβλέπει πάνω από δεκαπλάσια αύξηση στις μετακινήσεις μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης, ημερομηνία κατά την οποία η διαδρομή θα μπορεί να παραμένει ανοικτή οκτώ μήνες το χρόνο. Άλλη πρόβλεψη κάνει λόγω για το πραγματοποίηση έως και του ενός τετάρτου των μετακινήσεων από Ευρώπη σε Ασία το 2030.

Η ώρα ταξιδιού από το Ρότερνταμ στο Κόμπε, στην Ιαπωνία, ή στο Μπουσάν, στη Νότια Κορέα, χρησιμοποιώντας το NSR, θα είναι 23 ημέρες σε σύγκριση με τις 33 ημέρες μέσω του καναλιού , σύμφωνα με τον κ. Davydants. Από το βόρειο ρωσικό λιμάνι του Μουρμάνσκ το ταξίδι θα διαρκεί 18 μέρες, χρησιμοποιώντας το NSR έναντι 37 απο το κανάλι.

Το δυναμικό για την «Αρκτική ναυτιλία» δεν αντλεί έντονο ενδιαφέρον μόνο από χώρες της Ασίας, όπως η Κίνα, η Σιγκαπούρη και η Νότιος Κορέα, αλλά και από ευρωπαϊκά κράτη.

Η Ισλανδία σκέφτεται έως και την κατασκευή ενός Αρκτικού λιμένα στα βορειοανατολικά της χώρας. Μετά από συζητήσεις με τον πρόεδρο της Ισλανδίας, γερμανικός όμιλος εξετάζει τη βιωσιμότητα ενός έργου στο Fjord Finna, το οποίο θα είναι ελεύθερο από πάγους όλο το χρόνο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v