Ένα application φέρνει(;) το τέλος του ταξί!

Σεισμό στον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών φέρνει νέα εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα. Μέσω αυτής, κάποιος μπορεί να βρει ιδιώτες οδηγούς ώστε να μετακινηθεί. Απεργίες και δικαστικές διαμάχες στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Ένα application φέρνει(;) το τέλος του ταξί!

UberPop:Η εφαρμογή (application) που διαμεσολαβεί μεταξύ των πελατών και των εγγεγραμμένων σε αυτή οδηγών. Μέσω αυτής ένας κάτοικος ή ακόμα και επισκέπτης στην πόλη που θέλει να μετακινηθεί μπορεί να βρεί ένα οδηγό που έναντι αμοιβής η οποία εξαρτάται, όπως και στα κανονικά ταξί, από τη διαδρομή θα τον πάει στον προορισμό του.

Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία μπορεί να προσφερθεί από κάποιον που δεν είναι επαγγελματίας, έχει ανάψει φωτιές σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, καθώς οι ιδιοκτήτες, αλλά και οι οδηγοί ταξί θεωρούν ότι με το τρόπο αυτό θα χαθεί το επάγγελμά τους.

Πρωτοπόρος, η αμερικανική εταιρία Uber, η οποία δραστηριοποιείται σε περίπου 20 ευρωπαϊκές πόλεις. Η εταιρία δεν διαθέτει δικά της οχήματα, αλλά απλώς προσφέρει σε οδηγούς αλλά και σε εκείνους που θέλουν να μετακινηθούν εντός της εμβέλειας της μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, με τη βοήθεια της οποίας έχουν τη δυνατότητα να βρουν πελάτες.

Οι προϋποθέσεις για να εγγραφεί ένας οδηγός στην πλατφόρμα ελάχιστες: αρκεί να διαθέτουν για τουλάχιστον τρία χρόνια άδεια οδήγησης και λευκό ποινικό μητρώο. Σε αυτό στηρίζονται οι αιτιάσεις των επαγγελματιών οι οποίοι κάνουν λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό και ισχυρίζονται ότι με το μοντέλο αυτό παρακάμπτονται οι αυστηροί κανόνες που ισχύουν για τον κλάδο τους εδώ και δεκαετίες και οι οποίοι αφορούν, μεταξύ άλλων, την κατάσταση υγείας των οδηγών αλλά και την τεχνική κατάσταση και ασφάλεια των οχημάτων τους. Η Uber απο την πλευρά της ισχυρίζεται ότι οι εγγεγραμμένοι οδηγοί ελέγχονται τακτικά και πως και για τους ίδιους το θέμα της ασφάλειας είναι υψίστης προτεραιότητας.

Μέσω της εφαρμογής η Uber λειτουργεί ως ενδιάμεσος και αμείβεται για τις υπηρεσίες που προσφέρει. Και φυσικά το επιχειρηματικό της μοντέλο αποδεικνύεται ιδιαίτερα προσοδοφόρο. Ήδη, η Uber που έχει την έδρα της στο Σαν Φρανσίσκο, αποτιμάται στα 17 δισ. ευρώ και δεν είναι λίγοι οι επενδυτές που "πιστεύουν" σε αυτήν. Μάλιστα, τον Ιούνιο, εξασφάλισε 1,2 δισ. δολάρια από επενδυτές.

Στην πραγματικότητα, η εμφάνιση της προκαλεί "σεισμούς", οι οποίοι ξεκινούν από απεργίες και πολλές φορές καταλήγουν στα δικαστήρια. Στις Βρυξέλλες δικαστήριο απαγόρευσε τη χρήση της πλατφόρμας, ενώ στην Φρανκφούρτη, το δικαστήριο είχε απαγορεύσει τη λειτουργία της σε ολόκληρη τη Γερμανία, αλλά η απόφαση αναιρέθηκε την περασμένη εβδομάδα.

Σε άλλες πόλεις, όπως το Παρίσι, ισχύουν περιορισμοί. Παρόλα αυτά, η πλατφόρμα λειτουργεί σε περίπου 20 ευρωπαϊκές πόλεις και συνολικά σε 45 χώρες σε ολόκληρο το κόσμο. Οι επαγγελματίες κάνουν λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό. 

Το σίγουρο είναι ότι ήδη η εφαρμογή έχει βγάλει τους επαγγελματίες στους δρόμους. Τον Ιούνιο έγιναν πανευρωπαϊκές διαμαρτυρίες σε Βερολίνο, Παρίσι, Μαδρίτη, Λονδίνο, Μιλάνο,Αμβούργο, Κολωνία και Μόναχο. Και οι διαμαρτυρίες δεν αναμένεται να κοπάσουν. Στο Λονδίνο ,γύρω από την πλατεία Τραφάλγκαρ και το Ουεστμίνστερ πολλοί οδηγοί των παραδοσιακών μαύρων ταξί διαμαρτυρήθηκαν για την δράση των...ηλεκτρονικών εισβολέων.

Πηγή: Premium.paratiritis.gr 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v