Αποπληθωριστικές πιέσεις στην κινεζική οικονομία

Οι μειώσεις στις τιμές του πετρελαίου και άλλων πρώτων υλών, καθώς και η πλεονάζουσα παραγωγή δημιουργούν αποπληθωριστικές πιέσεις στην Κίνα. Ο πληθωρισμός τους πρώτους μήνες του 2015 κινείται κάτω από το στόχο του 3%.

Αποπληθωριστικές πιέσεις στην κινεζική οικονομία

Παρά την μικρή ανάκαμψη του πληθωρισμού λόγω των εορτασμών για τη σεληνιακή πρωτοχρονιά, οι ανησυχίες παραμένουν ότι η Κίνα βρίσκεται σε πορεία προς αποπληθωρισμό.

Οι τιμές για τους καταναλωτές ανέβηκαν κατά 1,4% το Φεβρουάριο σε σχέση με πέρυσι. Τον Ιανουάριο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 0,8%, το μικρότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί εδώ και πέντε χρόνια. Ο επίσημος δείκτης τιμών για τους παραγωγούς PPI, που θεωρείται σημαντική ένδειξη για τις τιμές των καταναλωτών, έπεσε 4,8% σε σχέση με το 2014 και κινείται εδώ και τρία χρόνια σε αρνητικές περιοχές κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης και της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας σε πολλούς τομείς.

Η κινεζική οικονομία αναπτύχθηκε 7,4% την περασμένη χρονιά, το μικρότερο ποσοστό εδώ και 25 χρόνια. Ο στόχος για το 2015 είναι 7%, αλλά το ΔΝΤ προβλέπει 6,8%.

Οι αποπληθωριστικές πιέσεις στην Κίνα έχουν ενταθεί και λόγω της μειωμένης τιμής του πετρελαίου, αλλά και άλλων πρώτων υλών, όπως του σιδήρου, του χαλκού και του αλουμινίου – πτώση που οφείλεται εν μέρει και στην μειωμένη ζήτηση από την ίδια την Κίνα.

Ακόμα λοιπόν και με την μικρή άνοδο του πληθωρισμού το Φεβρουάριο λόγω των εορτασμών, ο πληθωρισμός βρίσκεται κάτω από το στόχο της κυβέρνησης που είναι 3% για κάθε έτος. Οι ευμετάβλητες τιμές των τροφίμων που καταναλώθηκαν στους εορτασμούς σε συνδυασμό με τη χρονική περίοδο των εορτασμών της σεληνιακής πρωτοχρονιάς είναι βέβαιο ότι ανέβασαν τις τιμές για τους καταναλωτές, αλλά εκπρόσωποι της Κινεζικής Τράπεζας Επενδύσεων δήλωσαν ότι ο πληθωρισμός, αν παραβλέψει κανείς αυτή τη συγκυρία, δέχεται καθοδικές πιέσεις. Ακόμα και η καμπάνια της κυβέρνησης κατά της διαφθοράς φαίνεται να έχει παίξει σημαντικό ρόλο, καθώς έχει ακόμα ισχυρό αντίκτυπο στις τιμές του αλκοόλ και του καπνού - παραδοσιακά προϊόντα «δωροδοκίας» και εορτών για τους Κινέζους - που έχουν πέσει κατά 0,6% από τον Φεβρουάριο του 2014.  

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v