Η κατρακύλα του μαύρου χρυσού πιέζει τους ναύλους στα τάνκερς

Η βουτιά στις τιμές του πετρελαίου οδηγεί σε περιορισμό του ενδιαφέροντος όσον αφορά την αποθήκευσή του στα δεξαμενόπλοια. Πώς διαμορφώνονται τα δεδομένα για τα supertankers που λειτουργούν ως... αποθήκες.

Η κατρακύλα του μαύρου χρυσού πιέζει τους ναύλους στα τάνκερς

Χαμηλότεροι του προσδοκώμενου ενδέχεται να είναι οι ναύλοι για τα μεγάλα πετρελαιοφόρα πλοία, καθώς μειώνονται τα κίνητρα για αποθήκευση πετρελαίου στη θάλασσα, απελευθερώνοντας έτσι πλοία που θα μπαίνουν και αυτά στον ανταγωνισμό για τους ναύλους, σύμφωνα με έκθεση της RS Platou Markets.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν έως και 35.000 δολάρια ημερησίως φέτος, ποσό χαμηλότερο κατά 10.000 δολάρια από την προηγούμενη εκτίμηση, σύμφωνα με την έκθεση. Το υψηλότερο ποσό υπέθετε πως το 1% του παγκόσμιου στόλου θα αποθήκευε πετρέλαιο, τάση η οποία δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί.

Η βουτιά των τιμών του πετρελαίου έχει βοηθήσει ώστε να δημιουργηθεί το επονομαζόμενο "contango", όπου η τιμή των εμπορευμάτων άμεσης παράδοσης είναι πολύ φθηνότερη από αυτήν των μελλοντικών μηνών, με αποτέλεσμα να είναι πιο κερδοφόρο για τους traders να αποθηκεύουν το εμπόρευμα.

«Θα αποθήκευες σε πλοίο μόνο αν οι αποθήκες στην ξηρά είναι πλήρεις», σχολιάζει ο Forde Moerkedal, αναλυτής της Platou Markets». Φαίνεται πως ο ρυθμός της αύξησης των αποθεμάτων στην ξηρά είναι βραδύτερος του αναμενόμενου».

Σημειώνεται πως το κόστος για την αποθήκευση ενός βαρελιού πετρελαίου σε ένα supertanker ανέρχεται στο 1,10 δολάριο τον μήνα.

Το Brent παράδοσης Ιουνίου κοστίζει περίπου 1 δολάριο περισσότερο απ' όσο κόστιζε τον Μάιο. Για να μπορεί να είναι κερδοφόρα η αποθήκευση, το contango πρέπει να ξεπερνά τα κόστη αποθήκευσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v