Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Από «σοβαρή κατάθλιψη» έπασχε ο συγκυβερνήτης του Airbus

Νέα τροπή στην τραγωδία με το μοιραίο αεροσκάφος της Germanwings. Η Bild αποκαλύπτει πως ο συγκυβερνήτης είχε κριθεί «μη ικανός για πτήση». Με τσεκούρι προσπαθούσε να σπάσει την πόρτα ο πιλότος. Αλλάζουν κανονισμό πολλές αεροπορικές.

Από «σοβαρή κατάθλιψη» έπασχε ο συγκυβερνήτης του Airbus

Η γενική εισαγγελία του Ντίσελντορφ ανακοίνωσε ότι βρέθηκαν στοιχεία που δείχνουν ότι ο Αντρέας Λούμπιτς απέκρυψε ότι έπασχε από ασθένεια από τους εργοδότες του.

"Κατασχέθηκαν έγγραφα με ιατρικό περιεχόμενο που δείχνουν διαγνωσμένη νόσο και αντίστοιχη φαρμακευτική αγωγή από τους γιατρούς", αναφέρεται στην ανακοίνωση.

"Το γεγονός ότι υπάρχουν ιατρικά σημειώματα που αναφέρουν ότι είναι ανίκανος προς εργασία, ανάμεσα σε άλλα πράγματα, που βρέθηκαν σκισμένα, τα οποία ήσαν πρόσφατα και αφορούσαν ακόμη και την ημέρα του εγκλήματος, υποστηρίζουν το συμπέρασμα, που βασίζεται στην προκαταρκτική εξέταση, ότι ο νεκρός είχε αποκρύψει την ασθένειά του από τον εργοδότη του και τους συναδέλφους του", αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Επιπλέον, ο Αντρέας Λούμπιτς είχε αποκρύψει ακόμη και ότι είχε αναρρωτική άδεια την ημέρα που πέταξε με το A-320 για να το ρίξει στις πλαγιές των γαλλικών Αλπεων, ανακοίνωσε η γενική εισαγγελία του Ντίσελντορφ.

Κατά την έρευνα στο σπίτι του βρέθηκαν σκισμένα έγγραφα αναρρωτικής άδειας, που περιέχουν λεπτομερή στοιχεία, και αφορούν και την ημέρα του γεγονότος, αναφέρεται σε ανακοίνωση της εισαγγελίας που δεν προσδιορίζει το είδος της ασθένειας.

Τα έγγραφα βρέθηκαν κατά τις έρευνες στα σπίτια του Λούμπιτς στο Ντίσελντορφ και το Μονταμπάουρ στο κρατίδιο Ρηνανίας-Παλατινάτου.

Κατά τις έρευνες δεν βρέθηκε αποχαιρετιστήριο σημείωμα που να στηρίζει την υπόθεση της προμελετημένης ενέργειας, διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.

Αποκαλυπτικό το ιατρικό πιστοποιητικό του Lubitz

Ο συγκυβερνήτης της πτήσης 9525 της Germanwings Andreas Lubitz είχε καταγεγραμμένη στο ιατρικό του πιστοποιητικό τη σημείωση "SIC" που σημαίνει "ειδική τακτική ιατρική εξέταση", σύμφωνα με εκπρόσωπο της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας.

Ο εκπρόσωπος δεν ήταν σε θέση να διευκρινίσει εάν η σημείωση "ειδική τακτική ιατρική εξέταση" αφορούσε στην ψυχική ή τη σωματική υγεία του πιλότου, διότι η πληροφορία είναι εμπιστευτικού χαρακτήρα, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.

"Εχουμε μία άδεια πιλότου και ένα ιατρικό πιστοποιητικό. Υπάρχει μία καταγραφή "SIC", δήλωσε στη Wall Street Journal ο Χόλγκερ Κασπέρσκι. " 'SIC' σημαίνει ειδική τακτική εξέταση. Δεν γνωρίζουμε σε τι (ιατρική κατάσταση) αναφέρεται", δήλωσε ο εκπρόσωπος, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Η τελευταία ιατρική εξέταση του Andreas Lubitz χρονολογείται από τον Ιούλιο 2014. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, το πιστοποιητικό ανανεώνεται κάθε χρόνο.

Ο Χόλγκερ Κασπέρσκι δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει πληροφορία που δημοσιεύθηκε στη γερμανική Bild σύμφωνα με την οποία η ένδειξη "SIC" είναι πιθανόν να αφορά σοβαρές ψυχολογικές διαταραχές.

Germanwings: Βοήθεια 50.000 ευρώ ανά επιβάτη στους οικείους των θυμάτων

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Germanwings, ένα αεροσκάφος Airbus A320 της οποίας συνετρίβη την περασμένη Τρίτη με αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο οι 150 επιβαίνοντες σε αυτό, προσφέρει στους οικείους των θυμάτων "έως και 50.000 ευρώ ανά επιβάτη" για την κάλυψη των άμεσων εξόδων τους, ανακοίνωσε εκπρόσωπος της εταιρείας σήμερα.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, αυτή η πρώτη βοήθεια, η οποία είναι ανεξάρτητη από τις αποζημιώσεις που αναμένεται να δοθούν λόγω της ευθύνης της εταιρείας, δεν θα ζητηθεί να επιστραφεί σε καμία περίπτωση, διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος αυτός στο Γαλλικό Πρακτορείο, επιβεβαιώνοντας την πληροφορία που μετέδωσε πρώτη η βερολινέζικη εφημερίδα Tagesspiegel.

Σύμφωνα με τον Χόλγκερ Χοπερντίτσελ, έναν δικηγόρο ειδικευμένο στις αεροπορικές μεταφορές τον οποίο επικαλέστηκε η Ταγκεσπίγκελ, η Λουφτχάνσα, η μητρική εταιρεία, ενδέχεται να καταβάλει αρκετές δεκάδες ως αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ανά θύμα ως αποζημίωση, όταν οι οικείοι των επιβατών διεκδικήσουν αποζημιώσεις.

Η ευθύνη των αεροπορικών εταιρειών σε περίπτωση δυστυχήματος καθορίζεται με βάση τη Σύμβαση του Μόντρεαλ για την Ευθύνη των Αερομεταφορέων (1999), η οποία προβλέπει ένα όριο €143.000 ανά θύμα. Ωστόσο αυτό το όριο μπορεί να ξεπεραστεί και στην "πράξη" οι αεροπορικές εταιρείες "σπανίως το επικαλούνται", ανέφερε ένας νομικός σύμβουλος μιας επιχείρησης του κλάδου, ερωτηθείς σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο Έλμαρ Γκεμούλα, καθηγητής αεροπορικού δικαίου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, ερωτηθείς για το θέμα από τη γερμανική εφημερίδα Rheinische Post, έκρινε ότι θα ζητηθεί από τους συγγενείς ως αποζημίωση από τη Λουφτχάνσα ένα σχετικά μικρό ποσό που θα κυμαίνεται μεταξύ 10-30 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά.

Σύμφωνα με ειδικούς του τομέα των ασφαλειών που ερωτήθηκαν σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο, ακόμη κι ένα το δυστύχημα προκλήθηκε εσκεμμένα από τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους, αυτό δεν αλλάζει τίποτε σε ό,τι αφορά την ευθύνη της επιχείρησης και τις αποζημιώσεις για τις ανθρώπινες απώλειες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v