Κομισιόν εναντίον Apple για τη νέα υπηρεσία streaming

Μάχη μέχρις εσχάτων για το streaming μουσικής. Στο στόχαστρο της Κομισιόν η νέα υπηρεσία της Apple. Μυστήριο παραμένει το ποιος έκανε την καταγγελία. Δική τους υπηρεσία streaming λανσάρουν Madonna και Jay-Z. Συνδρομητική λύση μελετά και η Google.

Κομισιόν εναντίον Apple για τη νέα υπηρεσία streaming

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ελέγχει την νέα υπηρεσία streaming μουσικής της Apple, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times. Η Κομισιόν ζήτησε στοιχεία από δισκογραφικές εταιρίες και εταιρίες ψηφιακής διάθεσης μουσικoύ περιεχομένου αναφορικά με τη συμφωνία που έχουν συνάψει με την Apple προτού τεθεί σε λειτουργία η νέα streaming υπηρεσία της εταιρίας το καλοκαίρι.

Οι έλεγχοι της Κομισιόν μπορεί να μην καταλήγουν πάντα σε επίσημες έρευνες για καταπάτηση των αντιμονοπωλιακών κανόνων. Ωστόσο, η έρευνα έχει προκαλέσει αρκετό θόρυβο και αλληλοκατηγορίες στους κύκλους της μουσικής βιομηχανίας, για το ποιος έχει κάνει τη σχετική καταγγελία. Πολλοί υποπτεύονται μια από τις εταιρίες με δωρεάν υπηρεσία streaming.

Η καινούρια υπηρεσία του αμερικανικού κολοσσού θα ανταγωνίζεται τις αντίστοιχες Spotify, Deezer και Google. Αναμένεται να παρέχει απεριόριστη πρόσβαση για $10 το μήνα, χωρίς όμως να έχει και τμήμα που θα παρέχει ελεύθερο περιεχόμενο με πηγή εσόδων από διαφημίσεις, όπως το Spotify.

Η υπηρεσία της Apple θα βασιστεί στην Beats Electronics, την οποία η Apple εξαγόρασε για $3 δισ. και αναμένεται να συνδεθεί με την υπάρχουσα εφαρμογή iTunes. O Jimmy Iovine, ιδρυτής, μαζί με τον γνωστό ράπερ Dr. Dre, της Beats, έχει δηλώσει ανοικτά την αντίθεσή του με τη μέθοδο της δωρεάν διάθεσης της μουσικής, καθώς αυτή, όπως ισχυρίζεται, δεν αποτιμά σωστά την αξία των ηχογραφήσεων. Η Beats Music προσέφερε ένα μήνα δωρεάν δοκιμής, αλλά μετά, σε αντίθεση με το Spotify και το Deezer, ζητούσε κανονική συνδρομή από τους χρήστες.

Το Spotify έχει 15 εκ. συνδρομητές των $10 μηνιαίως και άλλα 60 εκ. που χρησιμοποιούν τη δωρεάν του υπηρεσία. Ωστόσο αυτή η επιτυχία έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις στη μουσική βιομηχανία, με μεγάλα αστέρια της pop και πολλές δισκογραφικές να εκφράζονται εναντίον των μεθόδων της σουηδικής εταιρίας.

Πρόσφατα η Taylor Swift απέσυρε όλη της τη δισκογραφία από το Spotify, λόγω του μικρού αντιτίμου σε σχέση με τον αριθμό των ακροάσεων. Και ο τραγουδοποιός Aloe Blacc σε γνωστή τηλεοπτική εκπομπή κατηγόρησε την ιστοσελίδα και τις εταιρίες για τον τρόπο που μεταχειρίζονται τους δημιουργούς, κάνοντας λόγο για ελάχιστες - στην καλύτερη περίπτωση - αμοιβές. Η Universal Music Group, η μεγαλύτερη εταιρία μουσικής, πιέζει επίσης το Spotify να αλλάξει πολιτική, ίσως με κάποιο όριο στο χρόνο της δωρεάν υπηρεσίας. 

Ταυτόχρονα κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της δισκογραφίας - μεταξύ των οποίων o Jay-Z, η Madonna, ο Kanye West κι η Alicia Keys - ξεκινούν τη δική τους υπηρεσία, το Tidal, που θα είναι επίσης συνδρομητική. Τέλος, η Google, παρότι αυτή τη στιγμή με το YouTube κατέχει το μεγαλύτερο διανομέα δωρεάν μουσικοακουστικού περιεχομένου με ένα δισεκατομμύριο επισκέπτες κάθε μήνα, σχεδιάζει αυτό το χρόνο να ξεκινήσει μία δική της υπηρεσία διανομής περιεχομένου με συνδρομή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v