Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πτώση της εμπιστοσύνης στην Ιταλία για καταναλωτές-επιχειρήσεις

Ερωτηματικά για την ανάπτυξη στην Ιταλία μετά από τις ανακοινώσεις για μείωση της καταναλωτικής και επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στη χώρα.

Πτώση της εμπιστοσύνης στην Ιταλία για καταναλωτές-επιχειρήσεις

Ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης της εθνική στατιστικής υπηρεσίας της Ιταλίας, ISTAT, έπεσε για την Ιταλία το Μάιο στο 103,5 από 104 τον Απρίλιο, μετά από οκτώ μήνες συνεχούς ανόδου. Πρόκειται για το χαμηλότερο αποτέλεσμα από το Φεβρουάριο.

Τόσο η καταναλωτική όσο και η επιχειρηματική εμπιστοσύνη σημείωσαν μείωση το Μάιο, όντας χαμηλότερες από τις προσδοκίες και εγείροντας ερωτήματα όσον αφορά στην δυναμική της εκκολαπτόμενης ανάπτυξης. 

Οι αριθμοί για την επιχειρηματική εμπιστοσύνη ταυτίζονται με τις χαμηλότερες προβλέψεις των 16 αναλυτών του Reuters, που κατά Μ.Ο. προέβλεψαν άνοδο του δείκτη στο 104,5.

Η καταναλωτική εμπιστοσύνη έπεσε ακόμα περισσότερο για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, στο 105,7 από το 108 του Απριλίου, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο, πολύ κάτω από την πρόβλεψη του Reuters για 108,2.
Ωστόσο ο σύνθετος δείκτης της ISTAT, που συμπεριλαμβάνει έρευνες για τη βιομηχανία, το λιανικό εμπόριο, τις κατασκευές και τις υπηρεσίες έπεσε μόνο οριακά φτάνοντας το 102,0 το Μάιο από το 102,1 τον Απρίλιο.

Η Ιταλία σημείωσε ανάπτυξη 0,3% για το πρώτο τρίμηνο, το πρώτο συγκεκριμένο σημάδι ανάκαμψης μετά από τριετή ύφεση. Η ανάπτυξη αναμένεται να συνεχίσει στη συνέχεια του έτους σημειώνοντας συνολική άνοδο του ΑΕΠ κατά 0,7%, σύμφωνα με την τελευταία πρόβλεψη της κυβέρνησης του Ματέο Ρέντσι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v