Σε ένα είδος θαλάσσιου γκαράζ έχει μετατραπεί η Καραϊβική και ο Κόλπος του Μεξικού με το κόστος για το «πάρκινγκ» πλωτών εξεδρών άντλησης πετρελαίου να φτάνει τα 70.000 δολάρια ημερησίως.
Λόγω της πτώσης των τιμών, μοναδική εναλλακτική για τους ιδιοκτήτες πλωτών εξεδρών –οι οποίες κοστίζουν περίπου 300 εκατ. δολάρια η μία- θα ήταν η καταστροφή τους.
«Οι περισσότεροι εργολάβοι δεν έχουν ξαναδεί ένα τέτοιο περιβάλλον, όπου η ζήτηση πέφτει τόσο γρήγορα», τόνισε ο Ντέιβιντ Σμιθ της Heikkinen Energy Advisors με έδρα το Houston, μιλώντας στο Bloomberg. «Είναι μεγάλος πονοκέφαλος και το πρόβλημα είναι ότι δεν είμαστε ούτε στο μισά», κατέληξε.
Η τάση των ιδιοκτητών να αυξάνουν το στόλο τους ήδη πριν την πτώση των τιμών του πετρελαίου, ήταν από μόνη της ανησυχητική. Πλέον αποδείχθηκε καταστροφική, αφού συμβόλαια από παραγγελίες που είχαν γίνει το προηγούμενο διάστημα έχουν αρχίσει να λήγουν και πολλοί παραγωγοί δεν προτίθενται να τα ανανεώσουν, ενώ άλλα ακυρώνονται. Στο μεταξύ, η τιμή του αργού πετρελαίου ήταν για πρώτη φορά χθες στα 43,33 δολ. το βαρέλι.
Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, ο αριθμός των τάνκερ που δε χρησιμοποιούνται έχει υπερτριπλασιαστεί, ενώ περίπου το ένα τρίτο των δεξαμενόπλοιων αυτών βρίσκεται στον Κόλπο του Μεξικού και στην Καραϊβική. Αποθαρρυντικά είναι τα νούμερα και σε ό,τι αφορά τις εξέδρες, αφού από τις 190 που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο, οι 46 είναι ανενεργές, τη στιγμή που ο αντίστοιχος αριθμός το 2014 ήταν μόλις 39.
«Οι πετρελαιοπαραγωγοί μπορεί να χρειαστεί να πάρουν σκληρές αποφάσεις, για να επιβιώσουν», σχολίασαν σε έκθεσή τους οι αναλυτές του Bloomberg, Γουίλιαμ Φόιλς και Άντριου Κόσγκροουβ.